Ako uvádza portál GadgetsNow, vyhľadávanie pojmu Facebook sa za posledných desať rokov rapídne znížilo, a to až o 87 %. S klesajúcim záujmom o aplikáciu, ktorá už prežila svoju popularitu, môže súvisieť aj rastúci vek jej používateľov a klesajúci záujem o sociálne siete. Tiež k tomu prispel aj veľký úspech aplikácie TikTok.
Facebook podľa výskumov viacerých spoločností nedokáže zaujať používateľov mladších ako 30 rokov. Sociálna sieť takto na svojich kľúčových trhoch stráca svoju zaujímavosť, hlavne medzi teenagermi, a to aj napriek snahe o jej vylepšenie zmenou názvu spoločnosti na Meta. Štatistiky ukázali, že počet používateľov aplikácie v letnom období roku 2021 pomerne výrazne klesol. Čísla sa zmenili vo veľmi krátkom čase, v období troch mesiacov. Tento pokles nastal, keď sa popularita TikToku oproti ostatným aplikáciam zvýšila.
Vo februári riaditeľ spoločnosti Meta, Mark Zuckerberg, uviedol, že za vinu zníženia záujmu o jeho aplikáciu považuje práve TikTok. Ten s momentálne umiestňuje na prvom mieste v rebríčku aplikácií, ktoré poskytujú svojim používateľom možnosť publikovania krátkych videí pre ich odberateľov.
Spoločnosť Meta, ktorá vlastní aj Instagram a WhatsApp, taktiež umožňuje svojim používateľom koncept krátkych videí s názvom “Reels”. Stále sa však so svojimi funkciami TikToku nevyrovnáva. Podľa Zuckerberga sa firma snaží zlepšovať a približovať túto možnosť, a takto prekonať aplikáciu svoju veľkú konkurenciu.
Facebook prichádza aj o spolupráce
Ďalší problém pre Facebook predstavuje nová funkcia od spoločnosti Apple, ktorá poskytuje ochranu pre používateľov rôznych aplikácii. Jej úlohou je zabrániť tvorcom sledovať vašu aktivitu a predávať zistené informácie reklamným spoločnostiam. Táto novinka prichádza v novej verzii IOS systému 14.5.
Rozvoj tejto funkcie otriasol hlavne reklamné spoločnosti, ktoré s Facebookom spolupracujú. Keďže chod týchto firiem závisí práve od reklám, táto novinka pre nich predstavuje hrozbu. Viaceré spoločnosti preto s Facebookom prerušili spoluprácu a nadviazali kontakt práve s aplikáciou TikTok. Dôvodom tohto rozhodnutia je jej väčšia popularita a nižšia cena za tisíc zobrazení.
Kvôli tejto situácii Facebook prišiel o viac ako 10 miliárd dolárov, ktoré predstavovali príjmy z reklamy. Táto čiastka tvorila 9 % všetkých príjmov spoločnosti za rok 2021. Zdroj tvrdí, že tento pokles bol pre spoločnosť veľmi kritický, keďže ich strata tvorila štvrtinu celkového ročného zisku.