Vyhlásený krízový stav v dôsledku epidémie koronavírusu musia rešpektovať bary, kaviarne, hotely a iné vybrané podniky. Telekomunikační operátori sú na Slovensku vyňatí z celkového uzavretia maloobchodných sietí. Napriek tomu v reakcii na túto situáciu obmedzujú sčasti alebo úplne prevádzku svojich kamenných predajní.
Telekom
O2
Mobilný operátor O2 sa rozhodol k ešte radikálnejšiemu kroku. Už pred víkendom vyhlásil víkendové zatvorenie predajní a následne sa ich rozhodol zatvoriť aj počas pracovných dní. Dôvodom je ochrana verejného zdravia a aj zdravia zamestnancov operátora. Pre tie najnutnejšie prípady ostanú otvorené len predajne v obchodných centrách Aupark v Bratislave a Košiciach. O zatvorení boli zákazníci informovaní formou SMS. Pre riešenie problémov môžu využiť zákaznícku linku 949 alebo aplikáciu respektíve webové rozhranie služby Moje O2.
“Bezpečnosť našich zákazníkov a zamestnancov je prvoradá, preto po vývoji udalostí a ohlásených preventívnych opatreniach, sme sa rozhodli aj naďalej ponechať naše predajne zatvorené. Výnimkou sú len predajne v nákupných centrách Aupark v Bratislave a Košiciach, ktoré vybavia len najnutnejšie požiadavky zákazníkov. Aj tam však O2 pristupuje k zvýšenej ochrane a preventívnym opatreniam ako napríklad kapacita a rozostupy našich zákazníkov v prípade čakania na vybavenie. Aj týmto apelujeme na zákazníkov, aby z dôvodu ochrany vlastného zdravia a zdravia našich zamestnancov rešpektovali pokyny našich kolegov. Situáciu budeme naďalej pozorne sledovať a o ďalších otváracích hodinách budeme zákazníkov informovať aj prostredníctvom nášho webu. Veríme, že tieto mimoriadne opatrenia naši zákazníci pochopia ako náš príspevok k ochrane a zdraviu všetkých zamestnancov a spoluobčanov. K tomuto kroku môžeme pristúpiť aj preto, že drvivú väčšinu najčastejších požiadaviek môžu zákazníci vybaviť prostredníctvom nášho webu alebo aplikácie Moje O2. Zároveň posilňujeme aj kapacity nášho call centra pre prípadné využitie zákazníckej linky, ktorá je už v týchto dňoch až do odvolania bezplatná.”
Tereza Molnár, šéfka komunikácie O2 Slovakia.
4ka
Pretože od dnešného dňa musela Slovenská pošta prerušiť predaj komerčných služieb na svojich pobočkách, tak tým pádom boli prerušené aj služby mobilného operátora 4ka. Ten totiž využíva pobočky Slovenskej pošty na predaj svojich produktov. Naďalej si ale na pošte môžete dobiť kredit, reklamovať alebo vymeniť SIM kartu.
Napriek tomu ale operátor 4ka zákazníkom neodporúča návštevu pošty z dôvodu ochrany ich zdravia. Pre dobitie kreditu majú využiť službu Moja zóna na webe 4ka.sk alebo mobilnú aplikáciu Moja 4ka. Ak zákazník nemá kreditnú kartu alebo internet banking, tak môže požiadať blízku osobu, aby zaňho touto technológiou zaplatila. V prípade výmeny SIM karty cez web stránku mu bude karta poslaná kuriérom.