MojAndroid

App Annie, známy štatistický nástroj, zverejnil štatistické údaje o dvoch najznámejších internetových obchodoch s mobilnými aplikáciami – Google Play a Apple AppStore. Tie prinášajú pohľad na to, ako sa týmto rivalom darilo v minulom roku. Z nášho pohľadu to nie je vôbec zlé – obchod Play takmer zdvojnásobil počet sťahovaní aplikácií, ktoré sa momentálne pohybujú na úrovni 200 miliónov za rok. AppStore sa už niekoľko rokov drží na hranici približne 100 miliónov stiahnutí, čo znamená, že Android aplikácie sťahujú používatelia dvakrát častejšie ako tituly pre iOS. So ziskami vývojárov to však nie je také ružové…

app-annie-google_play-appstore-2 app-annie-google_play-appstore-1

V tejto oblasti už niekoľko rokov dominuje Apple AppStore, ktorý si pred obchodom Play drží stále konzistentný náskok. Tu sa čísla vymenili – zatiaľ čo vývojári na AppStore zarobia spoločne približne $200 miliónov za rok, v obchode Play je to $100 miliónov ročne. Dôvodom však môže byť aj fakt, že tie aplikácie, ktoré sú na iOS dostupné iba v platenej forme, sa dajú často stiahnuť z obchodu Play s tým, že sú v nich umiestňované reklamy a in-app nákupy na odomknutie funkcií. Zaujímavou informáciou zo štatistík App Annie je aj to, že v roku 2015 sa obchod Play rozvíjal najmä v Brazílii, Indonézii, Indii a v Turecku.

Zdroj: App Annie

21.1.2016

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+