O2 priznalo svoju chybu a svojim zákazníkom ponúklo kompenzáciu. Operátor totiž po troch mesiacov od uvedenia výhodnej roamingovej ponuky na dáta, urobil zmeny, ktoré väčšinu majiteľov vyšších paušálov nepotešili. O2 po novom obmedzilo dáta v roamingu a pri Platinovom a Diamantovom paušáli ponúka už len 1GB dát v krajinách Európskej únie. Obmedzením dát utrpeli najviac zákazníci, ktorí chodia do zahraničia len na kratšie cesty, prípadne chcú svoje dáta minúť počas dovolenky. Doteraz mohli napríklad počas dvoch týždňov spotrebovať aj niekoľko gigabajtov dát, ktoré sa v roamingu, v rámci predplatených dát, zarátavali do dlhšieho zúčtovacieho obdobia. Teraz je to už presne stanovený 1GB. O2 podľa jeho vlastných slov podcenil dopyt po dátach od zákazníkov, ktorí sa dlhodobo zdržiavajú v zahraničí.
Keď sme zostavovali spomínané dva produkty, vychádzali sme z dovtedy známych údajov o prevolaných minútach a spotrebovaných dátach v zahraničí. Poplatky za roaming sme už raz rušili, keď sme našim zákazníkom umožnili v Českej republike volať, SMS-kovať a dátovať ako doma. Spotreba, a tým aj naše náklady vtedy narástli, ale dokázali sme to absorbovať. Nárast spotreby v zahraničí bol enormný. Dôvodom bolo najmä to, že zákazníkmi oboch paušálov sa stali ľudia zdržiavajúci sa dlhodobo v zahraničí. Pre tých však Platinový ani Diamantový O2 Paušál nebol určený.
Pre O2 bolo kameňom úrazu najmä slabé informovanie o princípe rozdeľovania dát 80:20. Tie hovorili jasne to, že v priebehu trojmesačného obdobia môže klient využiť 80% dát a predplatených minút na spotrebu doma, 20 % v zahraničí. Po zavedení nových roamingových podmienok však bola situácia presne opačná. Klienti spotrebovali väčšinu dát v zahraničí, a to začalo byť pre operátora nerentabilné.
Za to, že klient využíva dáta v zahraničí, O2 musí tamojšiemu operátorovi zaplatiť veľkoobchodnú cenu za využitie jeho siete. Čím viac klient dátuje, tým viac nás to stojí, no klient nám platí stále rovnako. Od určitej hranice to prestáva byť rentabilné a produkt sa stáva ekonomicky neudržateľným.
Pre zdanlivo veľmi výhodnú ponuku prešlo k O2 veľa zákazníkov. Ak budú chcieť odísť, operátor nebude požadovať vrátenie zmluvnej pokuty, ktorú musel zaplatiť pri výkúpení z viazanosti u predošlého operátora. Taktiež, po vrátení zariadenia (ak si ho k paušálu vybrali v O2) nebudú musieť zákazníci platiť žiadne dodatočne poplatky.
Chápeme, že možno budú chcieť od nás odísť. Preto sa k tomu chceme postaviť čelom a týmto zákazníkom ponúkame, že zmluvná pokuta, ktorú sme do výšky 150 eur vyrovnali u predošlého operátora, ide na naše náklady. Pri vrátení zariadenia nebudeme požadovať žiadne dodatočné poplatky. Limit 1 GB mesačne sme nastavili preto, aby sme klientom so spomínanými paušálmi mohli ponúknuť produkt, ktorý je atraktívny pre nich a zároveň udržateľný pre nás, a aby sme v budúcnosti nemuseli pristupovať k podobným nápravám ako teraz
Zdroj: soda.o2.sk