MojAndroid

Anketa NAJlepší mobilný operátor skončila a my sme zosumarizovali všetky vaše odpovede. Viac ako 2000 hlasujúcich počas dvoch týždňov vyplnilo náš dotazník a odpovedalo na otázky týkajúce sa kvality služieb jednotlivých operátorov. 70% hlasujúcich boli muži, pričom vek skoro 60% hlasujúcich sa pohyboval v rozmedzí od 20 až do 39 rokov. Výsledky sú veľmi zaujímavé.

najop
Vekové rozmedzie a pohlavie hlasujúcich v ankete

Najviac čitateľov využíva Orange a O2

Pomerne vyrovnaný boj prebieha na pozícii najpopulárnejšieho mobilného operátora. Z hlasujúcich, ktorí sa zapojili do ankety, najviac využíva služby Orangeu a O2, pričom vyrovnaný percentuálny podiel má aj Telekom. 4ka si drží zaslúžené štvrté miesto.

najo1

Prevládajú paušály

Asi nie je prekvapením, že medzi ľuďmi najviac prevládajú paušály. Pravidelné mesačné poplatky za využívanie služieb využíva až 72,1% všetkých hlasujúcich. Zvyšok preferuje dobíjanie kreditu.

najo2

Väčšina dnes platiacich zákazníkov, ktorí sa vyjadrili v našom prieskume, neplatí za využívanie služieb viac ako 20 eur. Z celkového počtu hlasujúcich to predstavuje podiel na úrovni 60%. Približne 5,5% platí viac ako 50 eur.

najo3

Dáta na prvom mieste

Až 87,2% hlasujúcich vo svojom smartfóne pravidelne využíva mobilné dáta. Približne polovica má predplatených 1 alebo viac GB dát. Ešte viac ľudí si ale myslí, že by využilo viac dát ako má predplatené v balíčku. Najideálnejšie sa javia balíky, ktoré by poskytli 15 a viac GB. Väčšina by si však vystačila s dátovým objemom, ktorý by sa pohyboval na úrovni od 2 do 10 GB.

Využívate dáta vo svojom smartfóne?
Využívate dáta vo svojom smartfóne?

Aký veľký dátový balík máte predplatený?

Zabezpečiť kvalitné pokrytie rýchlym mobilným internetom patrí dnes už k hlavným cieľom mobilných operátorov na Slovensku. Aj vďaka rozšírenému 3G a 4G internetu hodnotia zákazníci kvalitu 4 alebo 5 hviezdičkami, a to až v 75%. To isté platí aj o rýchlosti dátového pripojenia. Zaujímavé je aj fakt, že pri výbere operátora je u väčšiny opýtaných rozhodujúcim faktorom práve ponúkaný objem mobilných dát, ako aj pokrytie 4G sieťou! Dnes už je teda svet zákazníka úplne o niečom inom ako v minulosti a do popredia sa čoraz viac dostávajú práve dáta. Čím viac tým lepšie.

Postačuje vám aktuálny objem predplatených dát?
Postačuje vám aktuálny objem predplatených dát?

Väčšine hlasujúcim dnes objem predplatených dát postačuje, stále sa nájde ale veľa takých, ktorí by uvítali možnosť, v rámci svojho paušálu alebo kreditu, preniesť mesačne väčšie dátové objemy.

Koľko GB by mal mať váš vysnívaný dátový balíček?
Koľko GB by mal mať váš vysnívaný dátový balíček?

Viac ako 75% opýtaných je s pokrytím, kvalitou služieb a rýchlosťou mobilné internetu veľmi spokojných a ohodnotilo ich 4 alebo 5 hviezdičkami. Stále sa však nájde aj malé percento tých, ktoré sú s tými vlastnosťami mobilnej siete operátora vyslovene nespokojní.

Ste spokojný s pokrytím a kvalitou dátových služieb?
Ste spokojný s pokrytím a kvalitou dátových služieb?
Ste spokojný s rýchlosťou mobilného internetu?
Ste spokojný s rýchlosťou mobilného internetu?

Viazanosť a prechod ku konkurencii

Ako sme už spomínali v úvode, tak dnes väčšina zákazníkov využíva paušály. K tým majú často na výber aj dotovaný smartfón, ktorý splácajú mesačne vo faktúrach za využívané služby. Viac ako 62% zúčastnených na ankete však mobil s paušálom nezoberú a využijú radšej kúpu z e-shopu alebo inej kamennej predajne.

Kupujete si mobil na paušál s viazanosťou?
Kupujete si mobil na paušál s viazanosťou?
Dostali ste počas viazanosti výhodnejšiu ponuku od iného operátora, no nemohli ste odísť kvôli viazanosti?
Dostali ste počas viazanosti výhodnejšiu ponuku od iného operátora, no nemohli ste odísť kvôli viazanosti?

Približne polovica hlasujúcich aj počas viazanosti aktívne vyhľadáva konkurenčné ponuky. Len približne 20% z nich však aj v tomto období dostalo od konkurencie zaujímavejšiu ponuku. A čo retenčné ponuky operátorov prípade, že sa rozhodnete odísť? Tie dostalo tiež iba 21,2% hlasujúcich. Väčšinou prichádzajú vo forme zliav alebo služby, ktorú dostanete v rámci paušálu za zvýhodnenú cenu alebo zadarmo.

Sledujete ponuky aj iných mobilných operátorov a rozmýšľate nad prechodom ku konkurencii?
Sledujete ponuky aj iných mobilných operátorov a rozmýšľate nad prechodom ku konkurencii?
Ponúkol vám mobilný operátor pri odchode zaujímavú, tzv. Retenčnú ponuku, aby si vás udržal?
Ponúkol vám mobilný operátor pri odchode zaujímavú, tzv. Retenčnú ponuku, aby si vás udržal?

Pri výbere/zmene operátora sú pre mňa rozhodujúce tieto faktory:

Rozhodujúcim faktorom, ktorý je pri výbere operátora dnes zaváži najviac je objem predplatených dát. Až 70,1% hlasujúcich sa vyjadrilo za to, že práve mobilné dáta sú pre nich najdôležitejšie. To ide ruka v ruke s pokrytím 4G sieťou, ktorá je hneď druhým parametrom, ktorý zákazníkov zaujíma najviac. O tom, či zákazník ostane alebo odíde rozhoduje vo veľkom aj dobrá alebo zlá skúsenosť s operátorom a jeho prístup k riešeniu problémov alebo iných požiadaviek. Najmenší vplyv na rozhodovanie majú podľa prieskumu reklamy a darčeky, ktoré mobilný operátor ponúka pri uzatváraní zmluvy alebo počas jej plynutia. naj

Aj viac operátorov naraz

Pomerne rozšírené je aj využívanie služieb dvoch alebo viacerých mobilných operátorov. 37,4% zúčastnených sa vyjadrilo, že využíva aj služby druhého operátora. Najčastejšie prostredníctvom Dual SIM smartfónu alebo druhého mobilu.

Využívate aj služby iného operátora?
Využívate aj služby iného operátora?
Používate Dual SIM smartfón alebo mobil pre každého operátora samostatne?
Používate Dual SIM smartfón alebo mobil pre každého operátora samostatne?

Zákazníci, ktorí nevyužívajú iba jedného primárneho operátora. V tomto smere hlasujúci mohli vybrať naraz aj niekoľkých operátor, čo sa prejavilo na konečných číslach. Aj v tomto prípade veľa ľudí volí O2, Orange alebo Telekom. Ako alternatívu v veľkým operátorom však stále viac ľudí volí 4ku.

Ktorých operátorov aktívne používate?
Ktorých operátorov aktívne používate?

Poznáme výhercov

Traja z vás, ktorí sa zapojili do hlasovania mohli vyhrať aj navigáciou Sygic, jednému preplatíme polovicu ročných nákladov na mesačný poplatok paušálu. Výhercami sa stávajú:

  • Peter Smolinský: Navigácia Sygic
  • Marek Vaco: Navigácia Sygic
  • Andrej Kopas: Navigácia Sygic
  • Oľga Chrastinova: Preplatenie polovice ročných nákladov na paušál alebo kredit

Všetkým ďakujem za účasť v ankete a výhercom gratulujeme. Všetkých budeme kontaktovať e-mailom.

14.3.2017
  • KalichVydra

    Orange, 4ka, a tak ďalej smerom dole :)

  • jojo

    No a teraz tie štatistiky a potreby zákaznokov a ich preferencie pošlite našim operatorom.. Najmä Orange a Telekom, za tie ceny min. dát čo ponukaju

+