Spoločnosť Lenovo uviedla finančné výsledky za druhý štvrťrok tohto roku. Celkové tržby vzrástli oproti rovnakému obdobiu minulého roku o 3 % na 10,7 miliardy USD, no hrubý príjem klesol o 51 % na 105 miliónov. Hoci tieto výsledky zahrňujú všetky odvetvia spoločnosti, ani smartfónom značky Lenovo sa až tak veľmi nedarilo. Podľa spoločnosti Lenovo za to môže rastúca konkurencia v tomto odvetví.
Spoločnosť ale stále čerpá pozitíva z akvizície mobilnej divízie Motoroly. Tá sa postarala o tržby v hodnote 1,2 miliardy USD, čo je viac, ako polovica z celkových tržieb mobilnej divízie na úrovni 2,1 miliardy. Toto číslo je až o 33 % vyššie ako vlani o takomto čase, no je zrejmé, že je za tým najmä spojenie s Motorolou. Lenovo predalo v druhom štvrťroku 16,2 milióna telefónov, čo je nárast o 2,3 %. Z toho až 5,9 milióna smartfónov bolo predaných so značkou Motorola, čo je ale pokles o 31 % oproti rovnakému obdobiu minulého roku.
Aj preto sa predstavitelia spoločnosti Lenovo rozhodli, že osud svojej mobilnej divízie zveria do rúk spoločnosti Motorola. Odteraz by tak všetky smartfóny od Lenova mali byť navrhované, dizajnované a skonštruované spoločnosťou Motorola. Podľa Lenova by sa Motorola a aj celá mobilná divízia spoločnosti Lenovo mali vrátiť do plusových čísel v najbližších dvoch až troch obdobiach, keďže v poslednom štvrťroku vykázala mobilná divízia stratu 292 miliónov USD. Spoločnosti sa ale darilo v predajoch tabletov. S 2,5 miliónmi predaných kusov patrí Lenovu 5,8% trhový podiel, vďaka čomu je tretím najväčším výrobcom tabletov na svete.
Zdroj: Lenovo via PhoneArena