Lenovo Group včera oznámila svoje hospodárske výsledky za štvrtý fiškálny štvrťrok ako aj za celý rok ukončený k 31. marcu 2015. V sezónne pomalom štvrťroku s výraznými menovými dopadmi dosiahol obrat výšku 11,3 miliardy USD, teda medziročne viac o 21 percent.
Hospodárske výsledky:
- Rekordný obrat za celý rok: 46.3 miliárd USD, čo je zvýšenie o 20 percent
- Príjem pred zdanením a pred nepeňažnými účtovnými poplatkami súvisiacimi s M&A* vo výške 1.14 miliardy USD a príjem pred zdanením za celý rok vo výške 971 miliónov USD
- Čistý príjem pred nepeňažnými účtovnými poplatkami súvisiacimi s M&A (fúzie a akvizície)* dosiahol 997 miliónov USD a čistý príjem 829 miliónov USD za celý rok
- PC biznis zaznamenal rekordné ročné dodávky a podiel s maržou príjmu pred zdanením vo výške 5,3 percent
- Lepšia bilancia: 63 percent výnosov za štvrtý štvrtok teraz pochádza zo segmentu PC, 25 percent zo segmentu Mobile a deväť percent z Enterprise v porovnaní s predchádzajúcim rokom, keď PC predstavovali 83 percent
- Objemové rekordy za celý rok: 60 miliónov PCs – osem štvrťrokov ako #1; 76 miliónov smartfónov a globálne #3; 12 miliónov tabletov s trvalým organickým rastom a 600K serverov globálne na pozícii #3 **
- Základné zisky na akciu za celý rok vo výške 7,77 USD-centov, príp. 60.25 HK- centov
Samozrejme, nás najviac zaujíma, ako sa Lenovu darilo v predaji mobilných zariadení, teda tabletov a smartfónov. Spoločnosť zaznamenala kvartálny predaj v hodnote 2,8 miliardy USD. V segmente smartfónov si Lenovo udržalo pozíciu svetovej 3 s hodnotou 18.7 miliónov USD v Q4 a rekordným objemom dodávok vo výške 76 miliónov za celý rok 2014/15 a zvyšujúcu sa globálnu bilanciu. Za rok ( ktorý zahŕňa dva kvartály príspevkov z Motorola), Čína vytvorila 59 percent objemu smartfónov spoločnosti Lenovo, pričom trhy mimo Číny zaznamenali mohutný rast, keď dosiahli 31 miliónov dodaných smartfónov.
V segmente tabletov Lenovo predbehlo trh a pokračovalo v raste s celkovým počtom 12 miliónov dodaných kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 26 percent a trhový podiel 5,1 percent. Motorola v tomto štvrťroku prispela k celkovému výsledku viac ako 7,8 miliónmi kusov, čo je medziročný nárast o 23,6 percent, pričom pridala 1,8 miliardy USD k celkovému obratu Lenovo segmentu MBG. Motorola taktiež v januári dosiahla veľký prevádzkový medzník opätovným vstupom do Číny a je na najlepšej ceste byť do 4-6 štvrťrokov od ukončenia akvizície zisková.
Zdroj: tlačová správa