MojAndroid

Nie je žiadnym tajomstvom, že v súčasnosti už mnohí používatelia spravujú takmer všetky svoje finančné produkty z prostredia mobilnej aplikácie. Prakticky každá banka ponúka vlastné riešenie a do určitej miery umožňuje klientom využívať mobilnú aplikáciu na všetko, čo je spojené s internetbankingom. Jednou z najväčších bariér prechodu na mobilné bankovanie je však bezpečnosť, na ktorú by sme pri využívaní mobilných aplikácií našich bánk nikdy nemali zabúdať.

smartbanka-hlasuj

Článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou ESET.

Bezpečnosť je prvoradá

ESET odporúča začať pri základoch a eliminovať hrozby už na strane samotných zariadení. „Internet banking odporúčame používať jedine na zariadeniach, ktoré poznáte alebo sú vaše a zároveň sa o ne staráte. Pravidelne na nich aktualizujete operačný systém a všetky programy alebo aplikácie vrátane bezpečnostného riešenia, ktoré sú na nich nainštalované. Nie len programy a aplikácie, ktoré používate. Tie, ktoré nepoužívate vôbec preto odporúčame odstrániť. Ľudia ich totiž zabúdajú aktualizovať alebo si myslia, že ich aktualizovať netreba,“ uvádza Zuzana Hošalová, PR manažérka spoločnosti ESET.

Hrozby totiž prichádzajú najčastejšie z aplikácií a nástrojov, ktoré používame. Je preto dôležité na to myslieť, spoľahlivo si vyberať nové aplikácie a dbať o to, aby boli všetky zariadenia a aplikácie aktualizované. Práve softvérové aktualizácie sú nástroj, ktorý nám pomáha bojovať proti čoraz dômyselnejším útokom hackerov.

Využívajte oficiálne aplikácie bánk

Viacerí používatelia môžu byť skeptickí voči inštalovaniu ďalších aplikácií. Mnohí radšej riešia všetko cez mobilný internetový prehliadač, no práve pri bankových aplikáciách by ste nemali byť takí skeptickí. „Ak ide o mobilné zariadenie, internet banking je bezpečnejšie používať priamo cez aplikáciu banky. Tá totiž medzi zariadením a serverom banky vytvára ako keby tunel, do ktorého má útočník sťažený prístup. Rozhodne neodporúčame používať internet banking v prehliadači na nejakej bezplatnej WiFi sieti niekde v kaviarni alebo na letisku. O zabezpečení takejto siete nemáte žiadne informácie a ak je k nej pripojený útočník, dokáže si cez ňu odchytiť rôzne informácie o vás a taktiež údaje, ktoré v danom momente cez vaše zariadenie prechádzajú,“ dodáva Hošalová.

Opakovanie je matka múdrosti

Samozrejme, zabúdať nesmieme ani na základné zásady, ktoré ale platia aj naďalej. Hošalová dodáva: „Používateľom je už snáď jasné, že banka alebo iná finančná inštitúcia od nich nikdy nebude chcieť osobné údaje alebo prihlasovacie údaje do internet bankingu cez e-mail. Samozrejme môžu byť takzvaným phishingovým e-mailom navedení k tomu, aby si otvorili napríklad webstránku, ktorá sa ponáša na stránku ich banky a do špeciálneho formulára majú vyplniť rôzne osobné alebo prihlasovacie údaje. Ak má človek akýkoľvek pochybnosť, mal by kontaktovať svoju banku. Tá mu môže potvrdiť, že nič podobné od klientov nevyžaduje a že ide pravdepodobne o pokus o útok. Samozrejme bezpečnostné riešenia obsahujú funkciu antiphishing, ktorá na základe reputácie alebo iných znakov hodnotí webstránky a používateľovi vie povedať, že stránka, ktorú sa snaží navštíviť je nebezpečná. Nárastom počtu mobilov a cenovo prístupnejšieho mobilného internetu si však ľudia častejšie otvárajú e-maily aj na telefónoch a zabúdajú na ich ochranu. Tým pádom si takúto falošnú stránku môžu bez varovania otvoriť aj na svojom mobilnom telefóne, funkciu antiphishing však obsahujú aj mobilné bezpečnostné aplikácie.“

V zásade tak môžeme zhrnúť, že pri mobilnom bankovaní by ste mali byť vždy v strehu. Narábate pritom so skutočne citlivými údajmi, ktoré sú oveľa dôležitejšie ako väčšina ostatného obsahu, ktorý máte v telefóne. Dnes vám už zrejme nemusíme pripomínať ani to, aby ste telefón mali zabezpečený pred prípadným útočníkom minimálne PIN kódom, heslom alebo vzorom a ak to vaše zariadenie podporuje, najlepšie aj odtlačkom prsta či iným biometrickým zabezpečením.

Hlasujte teraz!

Ešte stále máte možnosť hlasovať v ankete SmartBanka 2017 za vaše obľúbené mobilné bankovníctvo slovenských bánk. Stačí, keď vyplníte informácie v dotazníku a automaticky získavate šancu na výhru špičkového smartfónu Samsung Galaxy S8. Okrem samotných hlasujúcich budú ocenené aj banky. Tie, ktoré sa umiestnia na prvých troch priečkach získajú oficiálne ocenenie, ktoré môžu použiť pri svojej marketingovej komunikácii.

Hlasovanie o najlepšiu bankovú aplikáciu na Slovensku prebieha od 15. januára 2018 do 28. februára 2018 na webe SmartBanka.sk. Každý hlasujúci môže hlasovať len raz, duplicitné hlasy budú vymazané, prípadne zo súťaže úplne vyradené. Výherné banky, ako aj víťazov vecných cien, vyhlásime na stránkach SmartBanka.skMojAndroid.skMojiPhone.sk a MojWindows.sk do konca marca 2018. Kompletné podmienky súťaže nájdete rovnako na webe SmartBanka.sk.

smartbanka-hlasuj

Partneri ankety

Článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou ESET.

22.2.2018
  • PeNe

    Prosím Vás o vysvetlenie tejto vety z článku: „Rozhodne neodporúčame používať internet banking v prehliadači na nejakej bezplatnej WiFi sieti niekde v kaviarni alebo na letisku.“ Suhlasím s ňou, pokiaľ by išlo o počítač v Internetovej kaviarni alebo podobný. Ak ale mám vlastný notebook a cez prehliadač sa pripojím na web banky, https protokol by mal byť dostatočne bezpečný. Možno sa mýlim, ale takto som to chápal.
    Okrem toho si myslím, že je bezpečnejšie používať Internet banking na počítači cez browser a v druhom kroku overenia vložiť kód z SMS z banky. Takto ak by aj niekto odchytil/ukradol moje prihlasovacie meno a heslo, musel by mať môj mobil, aby sa dostal k SMS kódu. Teda potrebuje aj prihlasovacie údaje aj mobil. V mobilbankingovej aplikácii stačí zadať PIN a teda, ak mi niekto ukradne mobil a pomocou nejakej pofidérnej klávesnice v mobile získa môj PIN, dostane sa k účtu.
    Netvrdím, že mám pravdu, takto to ale chápem. Budem rád, ak mi to niekto vysvetlí.

Potrebujete poradiť ? Vyskúšajte Android Fórum

eAutoPortal.sk Prečítajte si novinky zo sveta elektromobilov.

Používateľské recenzie
Fotománia

+