Okrem sociálnej siete Facebook rastie stále aj Instagram. Tá prináša stále nové funkcie a používatelia to oceňujú stále väčším záujmom. Za posledné dva roky sa základňa aktívnych používateľov zdvojnásobila na súčasných 600 miliónov, čo je skutočne veľký úspech. Sociálna sieť to dosiahla aj napriek niektorým zmenám, ktoré sa stretli s veľkou vlnou nevôle. Za posledné mesiace sa napríklad radikálne zmenil spôsob zobrazovania príspevkov, keď sa od chronologického systému prešlo na algoritmom riadené zobrazovanie. Ani to ale neodradilo používateľov, ktorých počet stále rastie.
Okrem toho Instagram stále viac profituje aj z reklám. Tie v sociálnej sieti pribudli iba pred tromi rokmi, no teraz má sociálna sieť už pol milióna marketérov. Tento rok sa tržby z reklám dostanú na úroveň 1,5 miliardy dolárov, pričom v roku 2018 by to malo byť už 5 miliárd. Čoraz viac ľudí používa Instagram aj na priamu formu komunikácie. Direct Messages majú aktuálne už 300 miliónov používateľov, čo je takmer štyrikrát viac ako vlani, keď toto číslo bolo na úrovni 80 miliónov.
Samozrejme, ústrednou témou posledných mesiacov je neutíchajúci boj so sociálnou sieťou Snapchat. Tieto dve siete si navzájom kopírujú funkcie a hľadajú cestu, ako zaujať používateľov konkurencie a nedovoliť im opustiť vlastnú aplikáciu. Instagramu sa to skutočne darí, jeho Stories sú čoraz populárnejšie a inžinieri spoločnosti neúnavne zlepšujú aj tento aspekt aplikácie. Možno aj táto novinka spôsobila, že sociálna sieť získala 100 miliónov nových používateľov iba v posledných šiestich mesiacoch. Uvidíme, ako sa bude situácia vyvíjať v budúcnosti, no už teraz je zrejmé, že Instagram je jedným z najväčších hráčov na trhu sociálnych sietí.
Zdroj: Instagram via PhoneArena