Displej: Nová generácia LCD

HTC vylepšilo aj svoj displej. Jeho veľkosť narástla z 5 na 5,2 palca a zvýšilo sa aj rozlíšenie, a to z 1080 x 1920 pixelov (Full HD) na 1440 x 2560 pixelov (QHD). Ide o piatu generáciu SuperLCD displeja, ktorý prináša najmä verné farby s pokrytím 99,9% sRGB farebného gamutu. Ponúka výborné pozorovacie uhly, výborne úrovne čiernej a dobrú čitateľnosť na priamom slnku. Tá sa môže porovnávať aj so zariadeniami Samsungu, aj keď pri priamom porovnaní bol vo vonkajších prostrediach o niečo lepšie čitateľný práve SuperAMOLED displej na Samsungu Galaxy S7 edge. Rozdiel však nie je dostatočne veľký na to, aby mal na vás pri rozmýšľaní o kúpe rozhodujúci vplyv.

HTC 10-recenzia-18

Oproti AMOLED displejom je SuperLCD 5 menej kontrastný, farby sa nám však páčili viac. Zobrazenie bielej je po kalibrácii porovnateľné napríklad so špičkovým displejom na Galaxy S7 a S7 edge. Čo sa nám však na displeji nepáčilo, je zafarbenie zobrazovacieho panelu do ružova pri pohľade z boku, čo má na svedomí pravdepodobne povrchová úprava ochranného skla. Viď porovnanie displejov HTC 10 vs. Samsung Galaxy S7 edge. Na čitateľnosť to nemá vplyv a farby sú deformované len minimálne. Ružový podtón je vidno najmä pri čisto bielom pozadí. Nejde teda vyslovene o “deal breaker”. Pri bežnom používaní nám to neprekážalo, keďže väčšinu času sa nepozeráme čisto na biele pozadie a keď telefón používame, je v polohe, kde sa ružový nádych neprejavuje.

Porovnanie zobrazenia: HTC 10 (vľavo) vs. Samsung Galaxy S7 edge

HTC ponúka aj štandardné nastavenia zobrazenia. K dispozícii je nástroj pre nastavenie vyváženia bielej, ktorý ponúka dva editovateľné režimy – svieže farby a sRGB. Samozrejmosťou je prítomnosť režimu pre ovládanie zariadenia v rukaviciach. Čo nám chýba, je prítomnosť akýchkoľvek informácií na displeji v pohotovostnom režime. To znamená, že HTC po vypnutí obrazovky nezobrazuje žiadne základné informácie o čase a notifikáciách – funkcia Always-on displeja z konkurenčných zariadení tu chýba.

2.5.2016