MojAndroid

Spoločnosť Google disponuje rôznymi pokrokovými technológiami. Jednou z nich je aj umelá inteligencia, ktorú Google pomenoval Duplex. Po istom čase sa ukazuje, že Duplex má veľký potenciál v oblasti telefonických centier.

Počiatočné zameranie testovania

Tak ako všetko, aj Duplex od Google potrebuje svoj čas na to, aby ho výrobca odladil pre jeho budúce povolanie. Aktuálne testované zameranie podľa vyjadrenia spoločnosti je ohraničené na služby ako vybavovanie rezervácií v reštauráciách a hoteloch, objednávanie termínu v kaderníctve, alebo iné jednoduché záležitosti bežného využitia. Duplex pri tom testujú ľudia na to určení, aby lepšie popísali výsledky a dojmy z testovania.

Pracovníkov hlasových centier možno vystrieda umelá inteligencia
Pracovníkov hlasových centier možno vystrieda umelá inteligencia

Pokiaľ sa spoločnosti Google podarí úspešne zamestnať svoju umelú inteligenciu v reálnom svete, malo to byť okrem iného aj finančne výhodné.

Náš tip
Ukážka telefonátu Google Duplex na I/O 2018 bola upravená. Výsledok sa však nemení

Nebude to jednoduché a ľudia zostanú bez práce

Google nie je jedinou spoločnosťou, ktorá by sa chcela presadiť v takomto biznise. Aj Amazon už minulý rok začal predávať svojho hlasového asistenta Alexa vo verzii prispôsobenej na odpovedanie otázok v telefonátoch a iných komunikačných záležitostiach. Aj iné podniky ako napríklad IBM, Microsoft, alebo Cisco by sa tiež radi presadili v tejto oblasti.

Náš tip
Vysávač Roomba sme ovládali hlasovým asistentom Alexa. Aké to je? | TEST

Ako všetko na tomto svete, aj umelá inteligencia má svoje temné stránky. Ak sa Google so svojou verziou AI ujme v oblasti telefonických centier, pripraví tým o prácu nespočetné množstvo ľudí, ktorých tieto centrá zamestnávajú. Napríklad vo Filipínach by príchod umelej inteligencie do centier pripravil o prácu 1,2 milióna pracovníkov.

Je to aj o pocitoch volajúcich

Z minulosti je taktiež dobré spomenúť, že keď sa naposledy v roku 2015 ľudia pokúsili nahradiť pracovníkov umelou inteligenciou, ich plán zlyhal. Až 90% volajúcich zákazníkov bolo nespokojných. Spokojnosť tak neprejavilo ani viac ako 10 percent ľudí. Išlo okrem iného aj o pocity zákazníkov na telefóne, ktoré boli skôr negatívne.

Google Duplex by mal získať priateľský hlas a prirodzenejšie vyjadrovanie
Google Duplex by mal získať priateľský hlas a prirodzenejšie vyjadrovanie

Google sa chystá priniesť umelú inteligenciu Duplex v takej podobe, aby sa zákazníkom javila priateľská. Nestretnete sa tak s robotickým hlasom, vďaka ktorému získate traumu z telefonických centier. Naopak sa Google vraj chystá zabudovať do vyjadrovania AI aj “nepodstatné” citoslovcia “hm” alebo “uh”.

Aký máte názor na príchod umelej inteligencie do každodenného sveta? Bude raz podľa vás nahradená aj vaša pracovná pozícia? Zanechajte nám svoj názor v diskusii pod týmto článkom.

7.7.2018
Zdroj: Gizmodo
  • Michal Silon

    cisto hypoteticky dajme tomu ,ze sa to uchiti ale rozmyslali tieto technologicke spolocnosti ktore vyvijaju hlasovych asisentou co bude stym kvantom ludi ktory budu tym padom bez prace? Podla mna na to je svet este neprisposobeny .

    • DOK

      Pokrok nezastavíš. Tak ako by sme do teraz jazdili na koňoch, lebo by kováči s príchodom automobilov podkov prišli o prácu.. Jednoducho je to nezvratný proces akokoľvek a ktokoľvek sa o to bude snažiť, zastaviť to. Pokrok sa nedá zastaviť.

    • Adam

      Kvantá nekvalifikovaných ľudí prídu o pracu za ktorú dostávajú minimálnu mzdu, ale stovky odborníkov získajú kvalitne ohodnotenú prácu v oblasti umelej inteligencie, strojoveho učenia, programátorstva, údržby systému, administrácie atď. Podľa mňa je to správna cesta ;-)

+