MojAndroid

Globálna obchodná asociácia Mobile Ecosystem Forum (MEF) v spolupráci so spoločnosťou AVG Technologies oznámila výsledky štúdie Global Consumer Trust Report. Tá každoročne skúma postoje a trendy spojené s ochranou súkromia a zabezpečenia mobilných technológií, a to na vzorke viac ako 5000 používateľov z ôsmich zemí po celom svete.

Štúdia odhalila, že viac ako jedna tretina používateľov (36%) od sťahovanie a používania viacerých aplikácií odradzujú obavy o súkromie a zabezpečenie. Dôvera používateľov teda v každoročných prieskumoch už po štvrtýkrát figuruje ako hlavná bariéra pre rast mobilného ekosystému. 52% respondentov podozrivé aplikácie odstraňuje, viac ako 38% ich prestane používať a 21% zanechá negatívne hodnotenia alebo varujú svojich známych.

Consumer_Trust_Cover2

Čoraz viac ľudí sú neochotní zdieľať svoje osobné údaje s poskytovateľmi aplikácií a služieb. V roku 2013, 21% opýtaných uviedlo, že im nikdy nevadilo takéto informáce zadať do aplikácie. O dva roky neskôr v roku 2015 toto číslo kleslo len na 6%. Počet tých, ktorí neradi zdieľajú svoje osobné údaje len preto, že to aplikácia vyžaduje vzrástol z minuloročných 33 na tohtoročných 41%. Takmer polovica respondentov by bola za garanciu súkromia ochotná si priplatiť. 17% z nich by zaplatilo naviac 10% z hodnoty aplikácie, keby mali istotu, že ich údaje sú naozaj chránené.

Čo sa týka zabezpečenia mobilných zariadení, 23% používateľov, ktorí chcú svoje zariadenia zabezpečiť, tak robia viac ako jednou metodou. Obľúbenou sa stáva aj biometrika, ktorej používanie narástlo zo 7 na 11%. Avšak 21% zúčastnených na prieskume uviedlo, že kroky v zabezpečení svojho zariadenia neplánujú urobiť vôbec, čo naznačuje, že osveta používateľov má pred sebou stále plno práce.

Výkonná riaditeľka asociácie MEF, Rimma Perelmuter dodala: „Naše čtvrtá studie Global Consumer Trust Report zdůrazňuje významné důsledky zvětšujících se obav spotřebitelů ohledně soukromí a zabezpečení v mobilním ekosystému. Trendy v chování spotřebitelů, kdy aplikace vymazávají nebo přestávají používat, jsou jasné ukazatele toho, že se naše odvětví musí více přičinit v otázkách transparentnosti, aby si vytvořilo se spotřebiteli udržovaný vztah založený na důvěře.“

„Musíme jako celé odvětví spolupracovat na tom, abychom v ochraně našich zákazníků neustrnuli na pouze dostatečné úrovni,” řekl Harvey Anderson, ředitel pro právní záležitosti ve společnosti AVG Technologies. „Transparentnost a osvěta musí jít ruku v ruce, pokud má naše odvětví dostát závazku vybudovat a udržet principy s lidmi na prvním místě. Lidé by neměli být nuceni vyměnit své soukromí a bezpečnost za výhody, které jim přinášejí užitečné informační služby a je na nás, abychom to do budoucna zařídili.“

Zdroj: tlačová správa

12.1.2016

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+