MojAndroid

Smart hodinky výrobcu Fitbit, ktorého pred časom kúpila spoločnosť Google, čelia žalobe. Čo je jej dôvodom, popísal portál TheVerge.

Už v marci bolo z trhu stiahnutých 1,7 miliónov smart hodiniek Fitbit Ionic

V marci spoločnosť Google oznámila, že dobrovoľne sťahuje z trhu 1,7 milióna smart hodiniek Fitbit Ionic. Urobila tak po správach, že v 78 prípadoch spôsobili svojim majiteľom popáleniny. Teraz však bola podaná žaloba, podľa ktorej nebolo stiahnutie tohto počtu z trhu dostatočné. Tvrdí, že rovnaká chyba postihuje všetky smart zariadenia značky Fitbit.

Fitbit Ionic | Zdroj: Fitbit.com

Podľa súdnych dokumentov majú všetky smart hodinky a fitness náramky Fitbitu rovnakú chybu batérie. To znamená tendenciu k prehriatiu, čo spôsobuje popáleniny na ruke alebo nebezpečenstvo vzplanutia. Žaloba tiež obviňuje Fitbit z toho, že sa snaží hodiť vinu na nedostatočnú hygienu spotrebiteľov.  Zároveň sa usiluje o status hromadnej žaloby.

Dvaja žalobcovia v prípade si kúpili zariadenia série Versa – Versa Lite a Versa 2, čo má ukázať, že problém sa netýka len modelu Ionic. Okrem toho žaloba obsahuje fotografie popálenín od používateľov, ktorí mali aj iné zariadenia, vrátane Sense, Versa 3, Blaze, Inspire a Inspire 2.  Jadrom žaloby je preto tvrdenie, že Fitbit neurobil opatrenia aj pre ďalšie zariadenia.

Fitbit preťahuje vydávanie refundácií za stiahnuté hodinky

V dôsledku toho si zákazníci nemusia byť vedomí, že nosia zariadenie s potenciálnym rizikom nebezpečenstva vzplanutia. Žaloba tiež tvrdí, že spoločnosť Fitbit síce ponúkla vlastníkom Ionicu úplné vrátenie peňazí, ale vydávanie týchto refundácií sa preťahuje. Portál TheVerge dosvedčil, že v priebehu rokov bolo vidieť na sociálnych sieťach viacero sťažností na rôzne produkty Fitbit, pretože údajne pálili alebo dráždili pokožku používateľov.

Fitbit Sense
Fitbit Sense | Zdroj: Fitbit

Množstvo z týchto používateľov sa tiež stážovalo na to, že Fitbitu trvá mesiace, kým vráti peniaze alebo im dokonca odpovie. Súdne dokumenty obsahujú niekoľko snímok obrazovky komunikácie s oficiálnym Twitter účtom spoločnosti (@FitbitSupport), kde boli zákazníci frustrovaní z dlhého čakania pri pokuse o vrátenie peňazí za nedávno stiahnutý Ionic. Fitbit zatiaľ neposkytol k žalobe žiaden komentár.

Náš tip
Súťaž | MôjAndroid oslavuje 12 rokov, vyhrajte slúchadlá Samsung Galaxy Buds2
4.5.2022

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+