MojAndroid

Facebook pred niekoľkými dňami menil zmluvné podmienky používania sociálnej siete, ktoré do platnosti vojdu už 1. januára 2015. Facebook o tom patrične informoval aj používateľov oznámením, ktoré dáva na vedomie, že všetci ktorí budú od nového roka používať sociálnu sieť, automaticky súhlasia aj s upravenými zmluvnými podmienkami a zásadami využívania údajov, ktoré majú zlepšiť návrh reklám. Facebook úpravu podmienok vysvetľuje tým, že nové podmienky zohľadňujú nové funkcie, na ktorých pracoval s cieľom, aby boli zrozumiteľnejšie. „Uvádzame tiež vylepšenia reklám na základe aplikácií a webových stránok, ktoré používate mimo Facebooku (behaviorálna reklama online), a poskytujeme vám kontrolu nad zobrazovaním týchto reklám."

Hoci podmienky Facebooku sa v zásadných veciach vôbec nezmenili, viacerí používatelia podľahli fáme, ktorá sa Facebookom šírila aj pred dvoma rokmi. Facebook má totižto podľa nich právo používať fotografie a iné súkromné dáta a predávať ich na reklamné účely. V domnení, že sa pred politikou Facebooku uchránia, začínajú na svoje nástenky priliepať text, ktorý vyjadruje nesúhlas s využívaním osobných údajov, ilustrácií, kresieb, článkov, obrázkov a iného obsahu na reklamné účely. Tento im však v žiadnym spôsobom nepomôže. Presné znenie správy je nasledovné:

OZNAM ... pre istotu dávam všetkým na vedomie ..... V reakcii na novú politiku FB vás informujem, že všetky moje osobné údaje, ilustrácie, kresby, články, karikatúry, obrázky, fotografie, videá, atď., Sú predmetom mojich autorských práv (v súlade s Bernským dohovorom).
Pre komerčné využitie všetkých vyššie uvedených predmetov autorského práva je v danom prípade vyžadovaný môj písomný súhlas!
FB je teraz verejná spoločnosť. Preto sa všetkým používateľom sociálnej siete odporúča umiestniť na svojich stránkach podobné "oznámenie o súkromí", inak (ak toto oznámenie nebolo na internetových stránkach aspoň raz zverejnené), je automaticky umožnené využívať vaše osobné údaje, vaše fotografie a informácie uverejnené v správach na stránkach vášho profilu.
...
Každý, kto číta tento text, ho môže skopírovať na svoj profil na FB. Vďaka tomu budete chránení autorským zákonom.
Touto správou informujem Facebook o tom, že šírenie, kopírovanie, využívanie mojich osobných údajov, alebo akejkoľvek inej akcie vo vzťahu k môjmu profilu na sociálnej sieti je bez môjho povolenia zakázané. Tento zákaz sa vzťahuje aj na zamestnancov, študentov, agentov alebo akýkoľvek iný personál, ktorý je týmto alebo iným spôsobom zmluvne spojený s Facebookom.

Manipulácia s dátami používateľov, či sledovanie ich správania je bežná vec. Slúži pritom na lepšie cielenie reklamy, ktorú si inzerenti zaplatili. Spoločnosti ako Facebook alebo Google si na nich zakladajú svoju finančnú politiku a preto nie je nič výnimočné, že keď budete na internete pozerať alebo lajkovať napríklad e-shopy s Android smartfónmi, bude sa na ne reklama zobrazovať aj na iných weboch, či priamo na Facebooku, kde si za reklamu vybraný e-shop zaplatil.

Nové podmienky platné od budúceho roka si môžete pozrieť na tomto odkaze, prípadne si ich porovnať s tými, ktoré pochádzajú ešte z roku 2013. Sporný bod č.9, ktorý sa týka aj šírenia vyššie spomínanej fámy, je v podmienkach uvedený už od roku 2013. Ak sa chcete dozvedieť viac o používaní súkromných dát Facebookom, odporúčame si preštudovať Zásady využívania údajov spoločnosti Facebook.

Zdroj: omediach.com

2.12.2014

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

21 odpovedí na “Facebookom sa šíri nová fáma, nedajte sa nachytať”

  1. každý, kto si dá tento “oznam” do statusu musí byť hlupák (dal by som aj ďalšie prirovnania, ale budem slušný). Ja mám medzi priateľmi dvoch hlupákov (a vlastne už by bolo treba opäť preriediť zoznam). Veď ak sa im nepáčia podmienky FB tak prečo ho využívajú? ovce

    • Myslim, ze je z tvojej strany neferove podobne vyjadrenie. Nie kazdy clovek je zbehly v takychto veciach a radsej spravi jednoduchy krok pre nejaky ten pocit vlastneho bezpecia. To, ze ty si sikovnejsi, to je velmi fajn, ale evidentne si intelektualne nedozrel ked nedokazes pochopit spravanie pouzivatelov, ktori si to nazdielaju na timeline spolu s ostatnym balastom ;)

      • na druhu stranu musis uznat, ze je to skutocne naivne mysliet si, ze ked si das nejaky text do statusu, tak zrazu to zachrani tvoj copyright ;o)

        Neviem ci je uzitocne take spravanie pochopit, skor iba v takej rovine, aby to pomohlo zabranit do buducna takymto veciam (a to je zrejme prakticky nemozne). Uzitocne su vacsinou clanky ako tento.

        Myslim ale, ze Fero Chovnak tiez nesiel v clanku do uplnej podstaty ze preco dane nariadenie moze byt problemom, kedze niekto kto na facebooku publikuje svoje obrazky a trebars z nich aj zije (prikladom su web komiksy ako Cyanide&Happiness), tak zrazu jeho obrazok, ktory on zdiela zadarmo(s tym,ze weby maju reklamy) moze trebars Facebook za peniaze predavat uzivatelom… Ale ano, zial je tam tato klauzula uz davnejsie… A nie je velmi stastna a pre facebook zrejme ani uzitocna…

        • Ja uplne suhlasim ze je naivne si mysliet to co si vravel, ale zas je podla mna doslova sproste hovorit o priateloch, ktorych si ten clovek sam vybral, ze su hlupi, pretoze to nazdielali. Viem si dost zivo predstavit, ze napriklad aj moja rodina by to nazdielala s cirej nevedomosti ze nieco ako hoax vobec existuje. Ale za to nie su hlupaci, podla mna…

          Samotne podmienky stanovene facebookom uz nebudem rozoberat, to ma v zasade ani nezaujima a netyka sa to toho co som chcel povedat :) Len som chcel vyjadrit ze by bolo fajn, keby zdatnejsi ludia boli viac ohladuplni a namiesto toho aby poskytli pomoc, ci vysvetlenie si nevyberali osocovania svojich priatelov..

        • Tak ja si myslim, ze aj ty sam, pokial vytvoris nejaku peknu fotografiu a nahras si ju na FB ( je diskutabilne, ci je dane rozlisenie dostacujuce, ci ani nie ) alebo video, ci uz obycajny citat a po., moze FB niekde pouzit, vyuzit a zarobit. Lenze tu si treba uvedomit, ze ty dostavas nieco zadarmo a platis takouto formou. Podobne ako pri teme AdBlock.

          • ono, keby ma trapil ten copyright, tak to postnem inam a na FB len zdielam link na to, kam som to vyzdielal… Tak to mozem zdielat bez strachu o svoj copyright… Drvivej vacsiny uzivatelov sa to netyka, ti ktorych sa to tyka si to musia riesit sami, ale tak ved je to v ich zaujme chranit svoje dusevne vlastnictvo…

  2. Taj v prvom rade ak sa trosku vyznate di pravneho systemu eu tak ten text v kazdom s profilov pomoze dost pre nezasvetenych odp. Wiki. and goog. a moj android vy nezacinate byt plus7 dni vy uz ste plus 8 dni famu sirite vy ako kazdy den davam vam tak rok s tym to style

Pridaj komentár

+