MojAndroid

Facebook, podobne ako spoločnost Google, získava veľké percento svojho príjmu z reklám zobrazených používateľom na sociálnej sieti. Podľa štvrťročných výsledkov získal 1,3 miliardy amerických dolárov v príjmoch z reklamy, čo predstavuje až 83 % celkového zisku, teda 1,5 miliardy dolárov. Avšak Facebook sa začína potýkať so závažným problémom. Najnovšie štatistiky ukazujú, že Facebook sa konečne dostal do bodu, kedy ho používatelia navštevujú častejšie na mobilnom zariadení, ako na počítači alebo notebooku. Za mesiac december zaznamenal až 680 miliónov aktívnych mobilných používateľov, čo predstavuje 57-percentný nárast oproti minulému roku.

facebook logo

Problém je v tom, že Facebook ešte neprispôsobil mobilné aplikácie pre adekvátne zobrazovanie sponzorovaných príspevkov, prípadne reklám. Ak si otvoríme oficiálnu aplikáciu na platforme Android, zaznamenáme len veľmi málo reklám, ak vôbec nejakú. Ďalším faktom, ktorý treba brať v úvahu je priestor v mobilnej aplikácií. Narozdiel od desktopovej verzie stránky, kde sú reklamy umiestnené na pravej strane, mobilná aplikácia je odsúdená na  zobrazovanie reklamy medzi hlavnými novinkami, čo nie je tak efektívne a pre používateľa nepríjemné. Myslím, že netreba ani spomínať, že keď si nemáte ako pozrieť reklamu, Facebook nedostane žiadne peniaze.

Dôležitou otázkou je: Ako sa s tým Facebook vysporiada ? Síce stále zastáva post najväčšej sociálnej siete, no používatelia hľadajú aj alternatívy, napr. v podobe Google+. Ak sa podarí Facebooku nasadiť nový spôsob zobrazenia reklamy na mobilných zariadeniach, je rovnako otázne, koľko ľudí to odradí od jeho používania. Vieme predsa, že reklama môže byť poriadne otravná.

Ako pristupujete k najväčšej sociálnej sieti Facebook?

Zobraziť výsledky

Loading ... Loading ...

Zdroj: androidauthority

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+