MojAndroid

Ak máte pošramotenú povesť a zároveň kontrolujete toky informácií k miliónom užívateľov, potom nie je nič ľahšie, ako im začať podsúvať správy o sebe. A ideálne pozitívne.

Keď píšete sami o sebe

S témou prišiel denník New York Times, ktorého zdroje uvádzajú, že už v januári tohto roka šéf platformy (Mark Zuckerberg) schválil nasadenie pozitívnej kampane na samotný Facebook. Princíp je jednoduchý, cez najviac používaný prvok News Feed bude k užívateľom prúdiť penzum informácií, všetky s cieľom vykresliť spoločnosť pozitívne. Interné rokovania vraj dopadli katastrofálne, keď nápad svojho šéfa väčšina manažérov považovala za zlý. Napriek tomu, Facebook nasadil svoj nový projekt (názov „Project Amplify“) ako test v troch amerických mestách.

Facebook
Foto: Vastinfos.com

Facebook, ako to už býva zvykom, keď sa akákoľvek negatívna téma spustí okolo neho, reaguje s oneskorením. Teraz prišila pre Forbes odpoveď, že táto kampaň nie je nič iné, ako vytváranie iniciatívy zodpovedného podnikania, na ktorú cez News Feed spoločnosť cieli. A takéto aktivity sú úplne bežné aj pre iné spoločnosti.

Facebook je momentálne pod terčom ostrej kritiky, z ktorej sa už nemusí dostať v podobe, kde všetko kontroluje. Najmä americká snaha ho legislatívne dostať pod kontrolu, môže byť úspešná. A tak je cieľ mieriť na miliónovú armádu zákazníkov a užívateľov jasný, treba masu presvedčiť, že drobné prešľapy sú individuálne a nemajú dopad na väčšinu. Veď kto robí, robí chyby, ak to robíte v tak globálnom meradle, stanú sa proste chyby aj veľké.

Významní používatelia môžu porušovať pravidlá

Celý kontext navyše dokresľuje osočenie Facebooku, podľa ktorého je veľký rozdiel, ak sa dopustí porušenia pravidiel vplyvný majiteľ účtu alebo bežný používateľ. Dokonca dlhé roky má spoločnosť interný systém, ktorý presne mapuje takéto správanie a porušenie u významných majiteľov účtov je prehliadané a tolerované.

Facebook najviac reaguje na výkyvy vo svojich tržbách. Cieľu, aby tržby rástli a neklesali, podriaďuje všetko. Napriek tomu, že sa po mnohých incidentoch rozhodli významné spoločnosti utlmiť platby za reklamu, odhad expertov je jasný, dopad na financie spoločnosti to má skoro nulový. A tak, pokiaľ Facebook vidí a vníma, že jeho excesy nie sú postihnuteľné, ani nevníma pokles financií, nemá žiadny dôvod zmeniť svoje správanie.

Náš tip
Xiaomi a ich cenzúra môže znieť kontroverzne, no údajne niet dôvodov na obavy

 

26.9.2021

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+