MojAndroid

Pred krátkym časom sme vás informovali o skúsenosti s e-shopom, v ktorom sme si objednali smartfón, ktorý však neprišiel. Téme sme sa venovali podrobnejšie a dospeli sme k ďalším informáciám. Vyjadril sa k tomu aj samotný skrachovaný e-shop mobiluj.sk, ktorý už momentálne nie je v prevádzke.

Veľké ohlasy aj z vašej strany

Pred pár dňami sme na našom webe uverejnili článok o tom, ako sme zažili nepríjemnú skúsenosť. S platbou vopred sme si vtedy kúpili smartfóncez dnes už nefunkčný e-shop. Smartfón nám nebol dodaný, peniaze neboli vrátané. V komentároch sa okamžite začali hlásiť viacerí čitatelia, ktorých stretlo rovnaké nešťastie.

O koho ide?

Po kontakte so skrachovaným e-shopom môžeme potvrdiť, že ide o web mobiluj.sk. E-shop Mobiluj fungoval niekoľko rokov na Slovensku a získal si priazeň mnohých zákazníkov. Ponúkal totiž smartfóny a iné technológie za veľmi priaznivé ceny s rozdielom desiatok eur oproti známejším e-shopom.

Sídlo a správu stránky nájdete dodnes na adrese (Oslobodenia) Trenčianska Turná 867, 913 21 Trenčianska Turná. Spoločnosť nesie názov Ital.Sk.Consulting. Ide však len o logistickú pobočku talianskej firmy, ktorú môžete nájsť na adrese Business Company Srls, Via del Chiasso 68, 55100 S. Anna – Lucca, Taliansko, P.IVA 02404410462 REA-LU223050.

Na rovnakej adrese figurujú ďalšie firmy, ktoré prevádzkujú weby abmobily.sk a webphone.sk. Majiteľov na adrese v Trenčianskej Turnej hľadal portál Aktuality.sk, ktorý našiel aj prepojenie na taliansku firmu.

Pozitívne recenzie sú razom minulosťou

Na webe heureka.sk sa môžete kedykoľvek dopátrať nielen ku najvýhodnejším produktom. Prezrieť si tam môžete aj používateľské hodnotenia rôznych firiem a obchodov. Tak sa tam môžete ešte aj dnes dopracovať ku recenziám na e-shop mobiluj.sk.

Najnovšie recenzie patria práve k negatívnym. Niekoľko nespokojných zákazníkov popísalo svoje skúsenosti. Niektorí nakúpili drahé smartfóny nad hranicou 500 eur až 800 eur. Mnohí sa vyjadrili, že sa s touto vecou hodlajú obrátiť na políciu, pričom my sme sa informovali na Slovenskej obchodnej inšpekcii.

Vyjadrenie SOI a samotného e-shopu

Slovenská obchodná inšpekcia (ďalej SOI) nám potvrdila, že dostala niekoľko podnetov a sťažností na spomínaný e-shop. Potvrdili, že stránka žiadala pri objednávke platbu vopred. SOI však nemôže nijakým spôsobom vymáhať peniaze v prospech spotrebiteľov. Odporúča tak len neopakovať nákupy z podobných stránok.

SOI: Upozornenie pre spotrebiteľov – internetový obchod mobiluj.sk 

Slovenská obchodná inšpekcia zaznamenala v poslednom období zvýšený počet spotrebiteľských podnetov, smerujúcich proti spoločnosti Business Company srl, Viadel Chiasso 68, 55100 Lucca, Taliansko, ktorá je prevádzkovateľom e-shopu www.mobiluj.sk.

Spotrebitelia vo svojich podaniach zhodne poukazujú na nedodanie objednaného a uhradeného tovaru (prevažne mobilné telefóny) v dodacej lehote uvádzanej prevádzkovateľom na stránke internetového obchodu www.mobiluj.sk.

Ďalej, v súlade s platobnými podmienkami uvedeného internetového obchodu, spotrebitelia musia vykonať úhradu objednaného tovaru vopred bankovým prevodom.

Logistiku pre uvedenú spoločnosť zabezpečuje podnikateľský subjekt Mirko Romanini – Ital. Sk. Consulting, 91321 Trenčianska Turná, Trenčianska Turná 867.

Podľa dostupných informácií, vyššie uvádzaná talianska spoločnosť je v súčasnosti v konkurze. Napriek tomu logistické centrum prijímalo objednávky, ktoré nie sú vybavené.

V nadväznosti na vyššie uvedené a vzhľadom na intenzitu podnetov spotrebiteľov s poukazom na to, že Slovenská obchodná inšpekcia nemá v kompetencii vymáhať v prospech spotrebiteľa náhradu škody ani iných nárokov, odporúčame spotrebiteľom dôkladne zvážiť všetky spotrebiteľské rozhodnutia, týkajúce sa zakúpenia produktov prostredníctvom vyššie uvedenej webovej stránky.

Platba kartou vás môže ochrániť

Požiadali sme o vyjadrenie aj banku. Tatra Banka nám potvrdila, že reklamáciu transakcie, je možné prijať len pokiaľ išlo o platbu platobnou kartou. Platbu bankovým prevodom nie je možné takýmto spôsobom vymáhať naspäť.

Vyjadrenie nám poslala aj spoločnosť spravujúca stránku mobiluj.sk. Odporučili nám, aby sme sa obrátili na platobnú bránu TrustPay. Práve cez ňu sme vybavovali celú objednávku. Vyjadrenie spoločnosti zverejňujeme v plnom znení:

“Vazeny zakaznik,

nase právne oddelenie nás informovalo, aby sme Vás kontaktovali v 
súvislosti s Vasou objednavkou uskutocnenou cez stranku Mobiluj.sk 
spolocnosti Business Company srl.

Sposob ziadosti o uhradu pri platbe kartou:

– kontaktovat bankovu inštitúciu, ktorá vydala kartu a požiadat o  
zrušenie transakcie za neprijaty tovar

Sposob ziadosti o uhradu pri platbe cez internetbanking spolocnosti 
TrustPay:

– kontaktovat Vasu banku, v ktorej mate bankovy ucet, z ktoreho platba 
odisla, aby sa obratila na spolocnost TrusPay a poziadala o vratenie 
penazi za neprijaty tovar

S pozdravom

Ital.Sk.Consulting”

Čo sa bude diať ďalej?

Ak ste boli podobne poškodení, odporúčame okamžite kontaktovať vašu banku a pokúsiť sa zachrániť peniaze. Ak sa vám bude dať, môžete skúsiť podať aj trestné oznámenie, i keď sa na to nemôžete spoliehať. Dôležité je finančné odškodnenie a to môže momentálne vybaviť len banka.

Boli ste okradnutí rovnakým spôsobom? Ako ste túto situáciu riešili? Je vaša banka ochotná rokovať o vrátení peňazí? Napíšte nám svoje skúsenosti do komentárov. Potešíme každej z nich a možno aj vy pomôžete vyriešiť problém, ktorý zasiahol mnoho ľudí.

 

20.5.2019

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+