Pred krátkym časom sme vás informovali o skúsenosti s e-shopom, v ktorom sme si objednali smartfón, ktorý však neprišiel. Téme sme sa venovali podrobnejšie a dospeli sme k ďalším informáciám. Vyjadril sa k tomu aj samotný skrachovaný e-shop mobiluj.sk, ktorý už momentálne nie je v prevádzke.
Veľké ohlasy aj z vašej strany
Pred pár dňami sme na našom webe uverejnili článok o tom, ako sme zažili nepríjemnú skúsenosť. S platbou vopred sme si vtedy kúpili smartfóncez dnes už nefunkčný e-shop. Smartfón nám nebol dodaný, peniaze neboli vrátané. V komentároch sa okamžite začali hlásiť viacerí čitatelia, ktorých stretlo rovnaké nešťastie.
O koho ide?
Po kontakte so skrachovaným e-shopom môžeme potvrdiť, že ide o web mobiluj.sk. E-shop Mobiluj fungoval niekoľko rokov na Slovensku a získal si priazeň mnohých zákazníkov. Ponúkal totiž smartfóny a iné technológie za veľmi priaznivé ceny s rozdielom desiatok eur oproti známejším e-shopom.
Sídlo a správu stránky nájdete dodnes na adrese (Oslobodenia) Trenčianska Turná 867, 913 21 Trenčianska Turná. Spoločnosť nesie názov Ital.Sk.Consulting. Ide však len o logistickú pobočku talianskej firmy, ktorú môžete nájsť na adrese Business Company Srls, Via del Chiasso 68, 55100 S. Anna – Lucca, Taliansko, P.IVA 02404410462 REA-LU223050.
Na rovnakej adrese figurujú ďalšie firmy, ktoré prevádzkujú weby abmobily.sk a webphone.sk. Majiteľov na adrese v Trenčianskej Turnej hľadal portál Aktuality.sk, ktorý našiel aj prepojenie na taliansku firmu.
Pozitívne recenzie sú razom minulosťou
Na webe heureka.sk sa môžete kedykoľvek dopátrať nielen ku najvýhodnejším produktom. Prezrieť si tam môžete aj používateľské hodnotenia rôznych firiem a obchodov. Tak sa tam môžete ešte aj dnes dopracovať ku recenziám na e-shop mobiluj.sk.
Najnovšie recenzie patria práve k negatívnym. Niekoľko nespokojných zákazníkov popísalo svoje skúsenosti. Niektorí nakúpili drahé smartfóny nad hranicou 500 eur až 800 eur. Mnohí sa vyjadrili, že sa s touto vecou hodlajú obrátiť na políciu, pričom my sme sa informovali na Slovenskej obchodnej inšpekcii.
Vyjadrenie SOI a samotného e-shopu
Slovenská obchodná inšpekcia (ďalej SOI) nám potvrdila, že dostala niekoľko podnetov a sťažností na spomínaný e-shop. Potvrdili, že stránka žiadala pri objednávke platbu vopred. SOI však nemôže nijakým spôsobom vymáhať peniaze v prospech spotrebiteľov. Odporúča tak len neopakovať nákupy z podobných stránok.
SOI: Upozornenie pre spotrebiteľov – internetový obchod mobiluj.sk
Slovenská obchodná inšpekcia zaznamenala v poslednom období zvýšený počet spotrebiteľských podnetov, smerujúcich proti spoločnosti Business Company srl, Viadel Chiasso 68, 55100 Lucca, Taliansko, ktorá je prevádzkovateľom e-shopu www.mobiluj.sk.
Spotrebitelia vo svojich podaniach zhodne poukazujú na nedodanie objednaného a uhradeného tovaru (prevažne mobilné telefóny) v dodacej lehote uvádzanej prevádzkovateľom na stránke internetového obchodu www.mobiluj.sk.
Ďalej, v súlade s platobnými podmienkami uvedeného internetového obchodu, spotrebitelia musia vykonať úhradu objednaného tovaru vopred bankovým prevodom.
Logistiku pre uvedenú spoločnosť zabezpečuje podnikateľský subjekt Mirko Romanini – Ital. Sk. Consulting, 91321 Trenčianska Turná, Trenčianska Turná 867.
Podľa dostupných informácií, vyššie uvádzaná talianska spoločnosť je v súčasnosti v konkurze. Napriek tomu logistické centrum prijímalo objednávky, ktoré nie sú vybavené.
V nadväznosti na vyššie uvedené a vzhľadom na intenzitu podnetov spotrebiteľov s poukazom na to, že Slovenská obchodná inšpekcia nemá v kompetencii vymáhať v prospech spotrebiteľa náhradu škody ani iných nárokov, odporúčame spotrebiteľom dôkladne zvážiť všetky spotrebiteľské rozhodnutia, týkajúce sa zakúpenia produktov prostredníctvom vyššie uvedenej webovej stránky.
Platba kartou vás môže ochrániť
Požiadali sme o vyjadrenie aj banku. Tatra Banka nám potvrdila, že reklamáciu transakcie, je možné prijať len pokiaľ išlo o platbu platobnou kartou. Platbu bankovým prevodom nie je možné takýmto spôsobom vymáhať naspäť.
Vyjadrenie nám poslala aj spoločnosť spravujúca stránku mobiluj.sk. Odporučili nám, aby sme sa obrátili na platobnú bránu TrustPay. Práve cez ňu sme vybavovali celú objednávku. Vyjadrenie spoločnosti zverejňujeme v plnom znení:
“Vazeny zakaznik,
nase právne oddelenie nás informovalo, aby sme Vás kontaktovali v
súvislosti s Vasou objednavkou uskutocnenou cez stranku Mobiluj.sk
spolocnosti Business Company srl.
Sposob ziadosti o uhradu pri platbe kartou:
– kontaktovat bankovu inštitúciu, ktorá vydala kartu a požiadat o
zrušenie transakcie za neprijaty tovar
Sposob ziadosti o uhradu pri platbe cez internetbanking spolocnosti
TrustPay:
– kontaktovat Vasu banku, v ktorej mate bankovy ucet, z ktoreho platba
odisla, aby sa obratila na spolocnost TrusPay a poziadala o vratenie
penazi za neprijaty tovar
S pozdravom
Ital.Sk.Consulting”
Čo sa bude diať ďalej?
Ak ste boli podobne poškodení, odporúčame okamžite kontaktovať vašu banku a pokúsiť sa zachrániť peniaze. Ak sa vám bude dať, môžete skúsiť podať aj trestné oznámenie, i keď sa na to nemôžete spoliehať. Dôležité je finančné odškodnenie a to môže momentálne vybaviť len banka.
Boli ste okradnutí rovnakým spôsobom? Ako ste túto situáciu riešili? Je vaša banka ochotná rokovať o vrátení peňazí? Napíšte nám svoje skúsenosti do komentárov. Potešíme každej z nich a možno aj vy pomôžete vyriešiť problém, ktorý zasiahol mnoho ľudí.
Tak ja som taktiež objednával iPhone z tejto stránky začiatkom apríla, platba taktiež cez platobnú bránu Trust Pay. Bol som ohľadom toho v piatok v banke, keďže mi prišiel rovnaký mail. Podal som reklamáciu (žiadosť) ohľadom tejto platby, avšak nevyzeralo to veľmi nádejne, že peniaze aj naspäť uvidím. Povedela mi, že do mesiaca mi príde rozhodnutie, tak som zvedavý, ako to vôbec dopadne..
Peniaze v zivote nikdy neuvidiete a to s toho dovodu ze peniaze ste platili cez trustplay ale urcite poputovali na niaky ucet . Ten ucet sa vybielil alebo nebodaj bol zahranicny a tam vznikaju daleko horsie problemi . Teraz si vezmi ako moze banka pytat spet peniaze ked tam nic nieje. Osoba ktora je vedena je urcite biely kon a samozrejme zahranicny, to ze tu je niake logisticke miesto to nic nieje. To je akoby dalsi okradnuty zakaznik ktory kryje tento podvod. Takyto podnikatelov je na SR XY. Zvycanje firma urobi dlhy neplati plyn elektriku atdd. a ked pride banka vymahat firma sa da do konkurzu. Za 2 dni tu mate novu s podobnym podnikatelskym plan a podvod opetovne pokracuje. Toto tu je stale a stale dookola pravne to nijak nieje osetrene pretoze komunikacia so zahranicim je diametralne odlisna a tunajsi policajty, no povedzme ze maju ine starosti. Prve pravidlo podvodnika je ze ak nieco uz ukradnes, musis to urobit tak aby poskodeny nikdy peniaze nevidel, inak cele toto teatro nema zmysel. Uvidite o par rokov to sa tu bude zas riesit
prevody ak idu cez banku a zvlast zahranicne netrvaju 1 minutu :) to ze ti pride sms ze ti nieco niekam odislo je sice pekne ale v reale to tak nefunguje… cize je mozne ze prave kvoli byrokracii to moze trvat niekolko hodin radovo az dni, najma komunikacia velkych financnych institucii je na inej urovni ako ked to riesis ty :)…
Nechápem ľudí, ktorí poslali peniaze dopredu. Tí asi nemajú v hlave všetko v poriadku. Išlo o najlacnejší e-shop na heureke, cenu s DPH mali takú istú ako bez DPH, a keby ľudia aspoň preštudovali pár strán recenzií dozadu a nespoliehali sa na prvú stranu na heureke tak by zistili že mnohým ľuďom poslali rozbalený telefón s porušenou plombou a pritom eshop tvrdil že sa jedná o nový telefón, tak isto bol problém s doručením tovaru ktorí trval dlhšie ako 10 dní.
Taktiež by som chcel upozorniť ľudí aby neobjednávali telefóny z Turbado.sk, keďže v zmluve majú napísané že si telefón od nich prenajímate, nie kupujete (čo znamená že telefón bude patriť naďalej Turbadu, nie vám.
Ľudia, neobjednávajte telefóny z hneď prvých najlacnejších eshopov na heureke, už z princípu nebudú mať všetko v pohode, ale radšej si priplatťe a hlavne NEPOSIELAJTE PENIAZE DOPREDU.
Ja som si na jesen minuleho roka objednal z mobiluj.sk Huawei P20 po tom, ako som si presiel takmer vsetky strany recenzii na heureke. Vacsina bola pozitivna, vsetci sa akurat zhodovali, ze dodanie trva dlho (cca dva tyzdne), ale vsetci svoje telefony dostali.
Telefon mi prisiel novy, zaplombovany, neposkodeny. Bez problemov. Preto je prekvapujuce, ze sa takto zachovali a je to samozrejme svinstvo, chcem verit, ze aspon niekoho za to budu trestne stihat.
Predtym som kupil dva telefony z jedneho zilinskeho e-shopu (tiez bez DPH – sedy dovoz) a tam to bolo super, nove zaplombovane telefony, dokonca aj reklamacia promptne vyriesena (ale firma funguje poctivo dlhe roky, takze to nie je prekvapujuce) Takze sa asi vratim ku nim pri dalsom telefone.
Ako sa volá ten žilinský e-shop?
vasmobil.sk (neberte to ako reklamu, len pisem moju skusenost)
V pohode, lebo tiež som svoj telefón objednával z E-shopu ktorý má sídlo v Žiline, tak či náhodou to nebol ten istý…ja mám z marzo.sk ….ale raz som objednával nabíjačku z toho obchodu čo ty,a tiež bez problémov.
Obchodné podmienky turbado:
7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
7.1. Prevzatím tovaru na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo k tovaru na kupujúceho.
abmobil.sk uz tiez nefunguje….
Funguje web abmobily.sk
Objednal som si odtiaľ telefón pred 2-3 mesiacmi. Ziadny problem nebol. Ano, poslal som im peniaze vopred, ale nemal som žiadne obavy keďže som u nich kupoval aj môj predchodzi telefón pár rokov dozadu. Nič mi neprišlo rozbalené. Fakt ma prekvapilo že sa niečo také stále keďže ja mám s nimi iba pozitívne skúsenosti.
Zaujímavý článok, uvítal by som keby ľudia a aj takéto stránky častejšie na tieto veci upozorňovali. Vyššie spomenutý eshop ma nemilo prekvapil keďže sám dosť často kupujem práve za pomoci heureky a poznám ho. Vďaka bohu nemám s ním skúsenosti ale keď človek na heureke troška počíta recenzie zistí že je tam troška viac takých eshopov ako napríklad dosť zlého som počul na bestcena.sk, pretože veľa ľudí sa popálilo s tým že chceli si kúpiť telefón a napokon zistili že si ho len prenajali. Takto by to naozaj nemalo fungovať …
Veľa ľudí tu píše, ako im to prišlo OK, ale napíšete ako OK. Z Talianska s pofidernym (asi) falošným nonfiscale blokom, čiže ofajče zrejme na daniach, neplatná záruka atď. Videl som balenie, čo prišlo kamarátovi a len som sa zasmial, v Samsungu ho otočili so zárukou preč. Čiže ľudia boli spokojní len preto, že to bolo lacné, ak nastal problém, porucha atď. spokojnosť nebola.
Ako by ste postupovali s reklamáciou chybného mobilu zakúpeného v tomto e-shope?
Záleží na tom, o akú značku sa jedná. S určitými značkami vieš pochodiť priamo v origoš servise danej značky či už na Slovensku, alebo aspoň v ČR. S inými značkami máš tak trochu smolu a všetky náklady idú na “tvoje triko”.
Každopádne, vždy by sa malo jednať o telefón určený priamo pre náš trh, čo v tomto prípade z takýchto eshopov nebýva moc zvykom…
Ide o Samsung. Práve Samsung má predpis o šedom dovoze, teda mi ho oficiálny servis nepríjmne bez nákladov. Preto sa pýtam, či vôbec mobiluj.sk môže vybaviť reklamáciu tohto mobilu, kt. je z Francúzska
Ak mobiluj.sk skrachovalo, tak už, bohužiaľ, žiadnu reklamáciu asi nevybaví…
V takomto prípade už stojí za pokus skúsiť kontaktovať Samsung SK s popisom situácie. Férová spoločnosť by sa k tomu mala postaviť čelom, ale pravdepodobnejšie bude, že ťa aj tak odmietnu. Za pokus ale nič nedáš…
A potom už ti bude asi jedno kam dáš telefón opraviť…
Bohužiaľ, toto je nevýhoda a je to zároveň aj “vysoká” daň za pár ušetrných eur…
Vrátila vám niekomu banka peniaze keď ste platili kartou?
Aj ja som kúpil stadiaľ LG Flex 2 a reklamoval, horko-ťažko mi vymenili vtedy na nový Huawei P10 Lite, takže teraz keď by sa pokazilo tak môžem mobil odhodiť… :)