ČSOB banka prináša nové riešenie, ktoré podporuje rozširovanie bezhotovostných platieb – vlastnú digitálnu peňaženku ČSOB SmartPay. S novou aplikáciou a kompatibilným smartfónom zaplatíte v obchodoch jednoducho, len mobilom. Ako inak, využije sa pri tom technológia NFC, rovnako ako v prípade Google Pay.
Čo na to potrebujete
Klienti banky môžu vďaka tejto aplikácii realizovať bezkontaktné NFC platby pomocou zdigitalizovanej platobnej karty jednoduchým priložením mobilu k platobnému terminálu v obchode. Na využívanie nového spôsobu platby budete potrebovať smartfón s operačným systémom Android 5.1 a vyšším, ktorý podporuje NFC a, samozrejme, musíte byť klientom banky a vlastniť platobnú kartu MasterCard, ktorú banka vydala.
“Tento typ platieb je veľmi rýchly, jednoduchý a pohodlný, no zároveň rovnako bezpečný ako štandardná platba kartou. Klient si môže svoju platobnú kartu jednoducho registrovať priamo v aplikácii. Následne už môže naplno využívať svoj mobil pre platby v obchode. Aplikácia umožňuje platiť mobilom aj vo chvíli, keď nie je dostupné internetové pripojenie na ich mobilnom telefóne. Takto môže klient realizovať za sebou 10 platieb,“ vysvetľuje hovorkyňa ČSOB, Anna Jamborová.
Požiadanie o kartu priamo v aplikácii
Klienti, ktorí platobnú kartu MasterCard nevlastnia a chcú využívať tento spôsob platby, môžu o kartu požiadať. Najjednoduchším spôsobom je požiadanie o kartu priamo v aplikácii ČSOB SmartPay. Kartu tak môžu získať veľmi jednoducho na 3 roky bez poplatku za jej vedenie.
“Počas prvých dní od sprístupnenia aplikácie pre verejnosť si ju stiahlo a aktivovalo už viac ako dvetisíc našich klientov, čo hodnotíme mimoriadne pozitívne. Aplikácia je aktuálne v pilotnej verzii, ktorá však nemá žiadny vplyv na spoľahlivosť a zabezpečenie realizovaných platieb. Cieľom je pred spustením ostrej prevádzky preveriť funkcionality aplikácie na čo najvyššom počte mobilných zariadení, a tým ešte viac zvýšiť komfort jej používania,“ spresňuje Jamborová.

Ako aktivovať NFC platbu?
- Najskôr je potrebné stiahnuť z Google Play samotnú aplikáciu ČSOB SmartPay a zaregistrovať sa v nej
- Registráciu a aktiváciu klient dokončí potvrdením aktivačného mailu, ktorý dostane
- Teraz už len stačí do aplikácie pridať podporovanú platobnú kartu a z dôvodu zabezpečenia ešte verifikuje službou 3-D Secure, teda prostredníctvom jedinečného SMS kódu, ktorý dostane
Ako platiť smartfónom? Trochu komplikovane
Klienti majú dve možnosti, ako platbu uskutočniť:
-
Po otvorení aplikácie, v časti NFC platba kliknúť Zaplatiť, zadať mPIN a priložiť smartfón k POS terminálu aktivovaného na platbu. Informácia o realizovaní platby sa zobrazí priamo na telefóne
-
Odomknutím mobilného zariadenia a priložením k POS terminálu aktivovaného na platbu. Na obrazovke mobilného zariadenia sa následne zobrazí výzva na zadanie mPIN-u. Po zadaní mPIN-u klient priloží zariadenie opäť k POS terminálu. Informácia o realizovaní platby sa zobrazí na telefóne.
“Tento typ platieb je veľmi rýchly, jednoduchý a pohodlný.” Ale prosím vás, kým odomknem obrazovku, odomknem aplikáciu a do tretice zadam pin na platbu, tak normálnou kartou zaplatím 5 razy. Tak “múdro” vyriešené, tak zaostalé, tak premrhaná šanca… Proste čsob
+1 tiez si myslim
o akom odomykani aplikacie pises? staci odomnut mobil prilozit terminalu. na mobile sa zobrazi suma ktoru potvrdis mPINom.
Ano mPIN je oproti GP navyse, ale za mna je to vyssia bezpecnost oproti GP
Nech ho spravia teda dobrovolny. U mna by to bola prva vec co by som vypol (pri bezkontaktnych platbach klasickou kartou do 20€ tiez nie je vyzadovany PIN, nechapem preco tu ano).
Cez Google Pay platim odkedy ma omrzelo cakanie na sluby CSOB a zriadil som si cisto iba kvoli tomuto ucet v mBank – zapnem obrazovku (nemusim ani odomykat), prilozim a hotovo.
Akykolvek krok navyse oproti tomuto je zdrzanie.
Jednoznacne suhlas.
Funguje i pre Android 8? Dá sa transponovať na hodinky, podobne, ako Google Pay?
S týmito otázkami sa skúste obrátiť priamo na banku. Medzi informáciami, ktoré máme sa tieto možnosti nenachádzajú. Bohužiaľ, nikto v redakcii ČSOB banku nemá, takže reálne otestovať to nevieme.
Funguje od verzie 5.1, ja mám 9 a ide. To, či sa dá preniesť aj na hodinky, to by si od banky, ktorá je s týmto projektom 4,5 mesiaca pozadu od prvého sľubovaného termínu chcel trochu veľa :-D a.k.a. nie nejde. Navyše, keď mám poruke kartu, tak platím radšej kartou, pretože viď môj komentár dole. Toť “inovatívna” banka.
Vcera som to skusal a cele zle. Nechapem preco to neurobili ako Google Pay. Tu musim vzdy zadat mPIN alebo otlacok a potom este raz prilozit aby platba presla.
Mne to na Androide 8.1 nefunguje, nepošle mail, sms kód ani ne prebehne žiadna registrácia.
Fraška na app
Ako sa tu už spomenulo: Totálne premrhaná šanca. Absolútne nepochopiteľné.
Aplikacia nejde na všetkých telefónoch(mám Honor 9).Kde nájdem zoznam zariadení na ktorých pôjde táto aplikácia.V CSOB mi odmietli poskytnúť tento zoznam alebo ani sami nevedia na ktorých to ide…..