Systém – množstvo úprav a vylepšení

Coolpad Torino S funguje s operačným systémom Android 5.1.1 Lollipop s nadstavbou coolui 8.0. Tá pomerne výrazne mení celkový vzhľad systému a prináša aj niektoré nové a zmenené funkcie. Už na prvý pohľad zbadáte, že telefón má zmenenú uzamykaciu obrazovku, ktorú je možné odblokovať potiahnutím zdola hore. Aj po odblokovaní zbadáte zmenené domovské obrazovky. Nenájdete tu menu s aplikáciami a aj ikony prešli výraznou zmenou.

To sme ale ešte iba na domovskej obrazovke. Po stiahnutí notifikačnej lišty zistíme, že zmeny neobišli ani tento prvok systému. Zmenené sú ikony, ich poradie a aj farebná téma. Zmeny neobišli ani menu s nastaveniami, kde nájdeme úplne zmenené poradie jednotlivých položiek a nájdu sa tu aj nejaké novinky. Stredisko oznámení umožní spravovať oznámenia jednotlivých aplikácií a Režim Zen vám zasa ponúkne detailné možnosti nastavenia pre režim Nerušiť.

Poteší aj možnosť nastavenia tlačidiel na displeji. Môžete zmeniť poradie zobrazených tlačidiel a aj farbu lišty na obrazovke. Poteší aj špeciálne tlačidlo celkom napravo, pomocou ktorého môžete skryť celú lištu a využívať tak displej naplno. V systéme sa pritom ukrýva ešte niekoľko ďalších gest. To najužitočnejšie je zrejme priamo na domovskej obrazovke, kde stačí kdekoľvek potiahnuť prstom dole a stiahnete tým notifikačnú lištu. Nemusíte sa naťahovať až celkom k hornej strane displeju, no to pri tejto veľkosti zariadenia ani nie je až taký veľký problém.

Množstvo predinštalovaných aplikácií nie je úplne najnižšie, no aspoň tu nie je úplne očividný bloatware. Sem by sme zaradili asi iba aplikáciu Zuimei Weather, ktorá ale plní funkciu jedinej aplikácie s počasím v telefóne. Nechýbajú tradičné nástroje typu Poznámky, Záznamník, Kalkulačka, Kalendár, Správca súborov či špeciálna aplikácia na zmenu tapiet na pozadí pri trasení telefónu.

Celkovo fungoval systém veľmi svižne a nemali sme s ním veľa problémov. Komu by prekážalo usporiadanie ikon na domovskej obrazovke bez menu s aplikáciami, môže si stiahnuť alternatívny launcher a dokonale si tak prispôsobiť túto časť systému. Poteší aj taká drobnosť, akou je špeciálne Tlačidlo C. Toto plávajúce tlačidlo sa zobrazuje na obrazovke tam, kde ho umiestnite a po kliknutí naň sa zobrazia rôzne zaujímavé funkcie pre ovládanie telefónu. Ide napríklad o stlmenie zvuku, vypnutie/zapnutie otáčania obrazovky, zmenu jasu, hlasitosti, ale nájdete tu aj klasické navigačné tlačidlá Domov, Späť a Multitasking.

Stále si myslíme, že telefón by vyzeral a fungoval lepšie s úplne čistým Androidom, aj keď oceňujeme niektoré pridané funkcie pre prispôsobenie, ako napríklad zmenu rozloženia tlačidiel na obrazovke.

Multimédiá – postačujúci základ

Coolpad Torino S netrpí po multimediálnej stránke žiadnym výrazným nedostatkom. Ponúka všetko, čo by moderné multimediálne zariadenie ponúkať malo, no napriek tomu možno nepôjde o primárne zariadenie, pomocou ktorého bude s multimédiami pracovať. Prečo? Jednoducho preto, že telefón má pomerne malý displej a neovplýva žiadnym prebytkom výkonu, ktorý je niekedy potrebný pri práci s náročnejšími multimédiami.

Coolpad Torino S-8_výsledok

Ak ale nebudete mať prehnane vysoké nároky, s telefónom si určite vystačíte. Ako sme už spomínali, displej má dostatočne jemné rozlíšenie na to, aby ste si na ňom mohli prehliadať internetové stránky a sociálne siete. Zobrazené fotografie či videá budú vyzerať možno ešte lepšie ako v skutočnosti, keďže drobné nedostatky v kvalite na takto malom displeji ani nebudete schopní spozorovať.

Sledovanie videí, filmov či seriálov tiež možno nebude ideálnym zážitkom. Okrem menšieho displeja vás bude obmedzovať aj reproduktor na zadnej strane zariadenia, ktorý nevyniká hlasitosťou ani kvalitou, no svoj účel splní. Celkovo tak telefón Coolpad Torino S zvládne prácu s väčšinou multimédií bez väčších problémov, no obmedzovaní budete skôr samotnými rozmermi zariadenia. V tomto prípade ide už iba o to, akú veľkosť telefónu preferujete, na čo ste zvyknutí a aké aktivity s telefónom vykonávate.

22.7.2016