V rámci ponuky nášho webu je vám neustále k dispozícii aj špecializované Android Fórum, kde môžete klásť vaše otázky a riešiť problémy s vašimi Android zariadeniami. Radu či riešenie môžete konzultovať s komunitou ľudí, ktorí sa zaujímajú o mobilné technológie ako také.
balin50 sa pýta…
Ahojte. Prestali sa mi automaticky synchronizovať emaily. V nastavení – používatelia a kontá kliknem na menu ale Autom. Synchronizácia údajov je šedá a nedá sa aktivovať. Kde by som mal ešte hľadať? Dík.
Problémov môže byť viacero
Synchronizácia e-mailov je funkcia, s ktorou majú problémy mnohí používatelia. Hoci súčasné verzie systému Android pracujú zväčša správne a maily sa synchronizujú tak, ako sa majú, stále ide o háklivú oblasť, s ktorou sa spája celý rad problémov.
Tým najčastejším, ktorý spôsobuje pozastavenie synchronizácie, je nedostatok úložného miesta v telefóne. Aplikácia s e-mailami tento problém rozpozná a automaticky pozastaví synchronizáciu, až kým sa miesto znovu neuvoľní. Preto ako prvé odporúčame skontrolovať úložisko v telefóne a prípadne vymazať nepotrebné údaje či aplikácie.
Ak toto riešenie nepomôže, môžete vyskúšať niektoré ďalšie kroky. Ako prvé môže pomôcť jednoduchý reštart zariadenia. Hoci ide o základný krok, mnohí používatelia ho podceňujú a pritom ide často o jednoduché a rýchle riešenie zdanlivo komplikovaných problémov.
Ak nepomôže ani to, problém bude pravdepodobne niekde v samotnej aplikácii, resp. účte. Uistite sa preto, že ste do aplikácie správne prihlásený. Ak ste, tak prejdite do nastavení telefónu a nájdite položku Aplikácie. Tu vyhľadajte aplikáciu, ktorú používate na e-maily, kliknite na ňu a nájdite možnosť Vymazanie údajov a Vymazať vyrovnávaciu pamäť. Túto položku nájdete na niektorých zariadeniach v menu v riadku Ukladací priestor. Vymažte údaje aj vyrovnávaciu pamäť a uistite sa, či problémy naďalej pretrvávajú.
Ak ich ani tento krok nedokázal odstrániť, zrejme bude nutné pristúpiť k radikálnejším opatreniam. Ak je to možné, skúste aplikáciu s e-mailom odinštalovať alebo aspoň zakázať, tieto možnosti nájdete tiež v nastaveniach aplikácii podobne ako v kroku vyššie. Po opätovnom nainštalovaní aplikácie/aktualizácií by už malo všetko fungovať. Ak nie, odporúčame ešte vyskúšať obnoviť výrobné nastavenia telefónu, aj keď toto je skutočne radikálny krok a veríme, že k tomuto kroku pristúpiť nemusíte.
Poradíme aj vám alebo môžete poradiť aj vy!
Nezabudnite! Ak máte nejaký problém s vaším mobilným zariadením, napíšte na www.AndroidForum.sk a my alebo Android komunita, ktorá naše fórum pravidelne navštevuje, vám pomôže. Pokiaľ ste v mobilných technológiách zbehlí, môžete na našom fóre poradiť iným používateľom. Však viete, ako to býva – ako sa do hory volá, tak sa z nej aj ozýva. Možno aj vy raz budete potrebovať pomoc a nájde sa niekto ochotný, kto vám poradí!