Bratislavská integrovaná doprava prechádza v posledných rokoch nemalými zmenami. Budúci rok by mala pribudnúť jedna z najdôležitejších. V rôznych európskych mestách už fungujú rozličné formy integrovanej dopravy. Základom je jednotný lístok, ktorým je možné cestovať viacerými dopravnými prostriedkami. Dôležitým prvkom je ale aj jednoduchosť kúpy a používania lístku. V súčasnej dobe sa priam ponúka možnosť používania aplikácie na kúpu cestovného lístku.
Na videu si môžete pozrieť, aký systém platby za MHD funguje v Londýne.
Sám v Bratislave často cestujem hromadnou dopravou, no keďže tu nebývam a vyskytujem sa tu skôr náhodne, nemá pre mňa zmysel kupovať si dlhodobejší lístok. Automaty na lístky nie sú na každej zastávke a hoci lístky cez SMS sú super, na výber je iba niekoľko druhov a čakanie na príchod SMS často znamená zmeškaný spoj. Integrovaný lístok v aplikácii by ale tieto problémy vyriešil. Predseda predstavenstva BID Marián Rovenský si myslí, že by to bolo možné stihnúť do konca budúceho roka.
Bratislavská verzia aplikácie by sa mala inšpirovať riešením z Milána. Aplikácia by mala fungovať na princípe zisťovania polohy cez GPS. Vďaka tomu by sa aj menej znalý cestovateľ mal zorientovať, bez problémov pohľadať najbližšiu zastávku a zistiť, kedy mu ide najbližší spoj. Čerešničkou na torte by už bolo objednanie lístku priamo z aplikácie, pričom peniaze by sa stiahli z prepojenej karty. Žiadne automaty, trafiky ani SMS-ky s niekoľkominútovou odozvou. Riešenie sa už spracúva a nám neostáva nič iné, iba dúfať, že sa dajú veci do pohybu. Termín do konca budúceho roku vyzerá až príliš sľubne, no ak by sa to BID podarilo, bolo by to skvelé. Použitie rovnakého systému v ďalších slovenských mestách by už potom bolo zrejme iba otázkou iterácie a schvaľovania v daných mestách. Aj vy využívate vo svojom meste hromadnú dopravu? Ak áno, akou formou platíte za cestu? Hlasujte v našej ankete a dajte nám vedieť v diskusii pod článkom, ako si predstavujete aplikáciu pre MHD vy.

Zdroj: Denník N
iMhd je tiež APK.
Mne vyhovuje SMS omnoho viac, je až podivuhodné, koľko firiem by rado údaje z platobnej karty a koľko ľudí je ochotných ich bezmyšlienkovite poskytovať. Nech umožnia platbu cez operátora a vec je vyriešená. Navyše v BA sa mi nestalo, že by som na SMS čakal viac ako minútu.
problemom pre DPB je vyska provizie ktoru si operator uctuje, co viem tak v tomto pripade je to niekde okolo 15-20%, naproti tomu na karte mas maximalne jednotky percent (malo by to byt max do 2%)
Riskovať, že si kúpim lístok! A dostaňem od revízora POKUTU! Pretože som si kúpil ŇESPRÁVNI lístok… VEĎ JE TO CHORÉ!!!
Mňe bi vihovovalo..
PRETOŽE ten bus predsa presňe VIE na ktorej je zastávke!
Kebi som si mohol, LEN pípnúť NÁSTUP, a ňeskôr VÍSTUP! Napríklad tou ich už existujucou dopravnou kartou!!! (Alebo inou bezkontaktnou bankovou.) Z ktorej bi sa AUTOMATICKI odčítala príslušná ČIASTKA! A TO SAMOZREJME aj s aplikovaňím ZĽIAV! (Ďenních, tížďenních, mesačních, ročních…)
Pan Kapusta ked uz tolko cestujete tou MHD ale po tom co som cital o tom pochybujem by ste si vsimli taky zazracny pristroj v mhd. Tento pristroj ma dotykovy display a cez tento pristroj si uz viete pohodlne kupit cestovny listok z predplateneho kreditu na karte ktory dostanete od dp. Tento kredit si doplnate bud cez tie velke automaty alebo priamo cez web stranku dp. Cena takehoto listku je aj mensia a tak sa to aj oplati. Mozno by nebolo od veci ked uz pisete takyto clanok trocha pokukat po stranke dp a prinasat presnejsie informacie.