MojAndroid

Už na jar sa predpokladalo, že následkom opatrení a obmedzení v spotrebiteľskom míňaní bude dopad na viacerých predajcov. Slovenská pobočka e-shopu Bestcena LTD. ukončila svoju činnosť práve v tomto období a nechala zákazníkov v neistote.

Vyhlásenie verzus realita

Slovenských on-line obchodov, ktoré ponúkajú predaj elektroniky je skutočne mnoho. Bestcena.sk je súčasťou medzinárodného reťazca Bestcena SE, ktorý pôsobí vo viacerých krajinách Európy pod identickou značkou. U nás na doméne bestscena.sk prevádzkoval svoj obchod taktiež.

Keď si ju však dnes zadáte do adresára, už nebudete vidieť obchod, iba vyhlásenie v slovenskom a anglickom jazyku, ktorý informuje o krachu. Vedenie tvrdí, že napriek snahe nedokázalo nájsť zdroje na udržanie podnikania, nepomohli ani banky a dokonca ani materská spoločnosť, ktorá samotná má finančné problémy. Je preto pravdepodobné, že osud slovenskej pobočky budú nasledovať aj ďalšie európske súčasti.

Čo sa stane s objednávkami a reklamáciami?

To čo však najviac zaujíma zákazníkov je stav ich objednávok, za ktoré zaplatili alebo stav reklamácie. Tu vyzerá byť podľa vyhlásenia vedenia spoločnosti všetko v poriadku, sú tu sľuby o vyriešení každého prípadu, peniaze sa majú zákazníkom vrátiť. Dokonca pre bankové prevody a ich identifikáciu pripravili Google form, kde sa môže každý zaregistrovať a počkať na vrátenie peňazí.

Pri platbe kartou je odporúčanie ísť do banky a žiadať o vrátenie priamo tam. Pri pohľade na skúsenosti zákazníkov napríklad uvedených na Heureka.sk je však zjavne situácia horšia. Klienti už viacero týždňov pred oznámením o krachu píšu, že niečo nesedí. Komunikácia s predajcom prestala, tovar nechodí. Dokonca ani reklamovaný tovar sa nevrátil, odpoveď taktiež žiadna.

Zákazníci dokonca žiadajú o bližšie informácie priamo na cenovom vyhľadávači, pretože sú zjavne bezradní. Komunikácia neprebieha. Predpoklad, že krachujúca spoločnosť, ktorá navyše má materskú firmu v problémoch, bude všetkých zákazníkov refundovať je zjavne naivná.

Ako prvé bude spoločnosť riešiť svoju materskú centrálu a zvyšné pobočky si budú musieť poradiť sami. Nakoľko však nemajú zdroje, nemajú si ani kde požičať, potom je vízia vrátenia už uhradených platieb zákazníkom nízka. Aj iné lokalizácie (napríklad bestcena.pl) sú na tom identicky, proste iba zdieľajú hlásenie o krachu. Teda odškodniť stovky, snáď tisíce zákazníkov už je zrejme nad ich sily.

Bestcena.sk pritom pred mesiacom dosahovala ešte pozitívne hodnotenia od zákazníkov na vyhľadávači, reagovala na každý komentár poďakovaním alebo spätnou väzbou. Ak teda klient objednal a uhradil tovar práve v tomto období, keď sa situácia menila, žiaľ už jeho skúsenosť dnes po mesiaci čakania je negatívna.

Náš tip
Google Play je hlavný distribučným kanálom väčšiny malvéru
2.12.2020

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+