Aulus Gellius pred mnohými rokmi povedal: “Knihy sú nemí učitelia.” Donedávna jeho výrok bolo možné považovať za správny, no moderná doba mení spôsob, akým získavame informácie z kníh. Okrem klasického čítania totižto môžeme knihy aj počúvať. Pomôcť nám v tom môže hneď niekoľko aplikácií a služieb. Jednou z nich je aj Audiotéka.sk, ktorá ponúka aj plnohodnotnú mobilnú aplikáciu. Práve tú sme pre vás otestovali.

Služba Audiotéka.sk

Audiotéka.sk funguje ako webstránka, na ktorej si ľudia môžu kupovať digitálne audioknihy. Tie sú dostupné v slovenčine alebo češtine, čo znamená, že im budú rozumieť všetci. Výhodou je prehľadnosť stránky, jednotlivé audioknihy sa dajú rozdeliť do kategórií, prípadne podľa dátumu, hodnotenia alebo stiahnutí. Chýba nám však pokročilejší filter, napríklad podľa cien, dĺžky, či jazyka. Väčšinu funkcií, ktorú nájdete na webe, môžete získať aj nainštalovaním rovnomennej mobilnej aplikácie.

audioteka-web

Mobilná aplikácia Audiotéka

Mobilná aplikácia Audiotéka je plnohodnotným klientom rovnomennej služby, kde máte po prihlásení rovnaké možnosti ako na webe. Nájdete tu teda katalóg audiokníh, ktoré si môžete rovnakým spôsobom filtrovať a zobrazovať, prípadne aj kúpiť. Za veľké plus považujeme nielen možnosť kúpy online pomocou platobnej karty, ale aj pomocou Google účtu, teda rovnako ako mobilné aplikácie v obchode Play. Všetky možnosti aplikácie sa nachádzajú v bočnom kontextovom menu, ktoré otvoríte potiahnutím prstu z ľavého boku displeja.

Dôležitou sekciou webu aj mobilnej aplikácie je Moja polička. Ide o zoznam audiokníh, ktoré ste si zakúpili, a ktoré si tu môžete prezerať. Okrem prehrávania kníh môžete jednotlivé knihy aj hodnotiť, prípadne si zobraziť zakúpené knihy, audioknihy, ktoré ste začali počúvať a kategórie kníh, ktoré máte zakúpené. V nastaveniach si môžete nastaviť rôzne možnosti prehrávania, či správania aplikácie – napríklad povoliť prehrávanie na pozadí, alebo zakázať aplikácii sťahovať ďalšie dáta z internetu, ak si chcete knihy vypočuť napríklad na dovolenke.

Prehrávanie audiokníh

Samotný prehrávač audiokníh je jednoduchý a ponúka praktické možnosti. Okrem možnosti prepínať medzi jednotlivými kapitolami sa tu nachádza aj možnosť pretáčania knihy po 30 sekundách dopredu alebo dozadu, či možnosť pridať do knihy záložku. Pomocou nej si môžete napríklad označiť časť audioknihy, ku ktorej by ste sa neskôr chceli vrátiť. Praktickým je aj časovač spánku, pomocou ktorého si môžete nastaviť automatické vypnutie aplikácie keď počúvate knihy v posteli. Ak sa vám zdá, že je kniha nahovorená pomaly, môžete si prehrávanie aj zrýchliť.

Prehrávanie audiokníh môžete ovládať aj pomocou jednoduchého tlačidla pozastavenia/spustenia prehrávania v notifikačnej lište či na zamknutej obrazovke a praktickými sú aj widgety, ktoré si môžete vložiť na niektorú zo svojich domácich obrazoviek. V nastaveniach aplikácie nájdete aj zmienku o tom, koľko miesta v pamäti vášho zariadenia zaberajú audioknihy.

Hodnotenie | Audiotéka.sk

Služba Audiotéka.sk ponúka stovky zaujímavých audiokníh, ktoré sú dostupné v slovenčine alebo češtine. Pozitívne hodnotíme plnohodnotnosť mobilnej aplikácie, ktorá ponúka takmer totožné možnosti ako samotný web Audiotéka.sk. V oboch prípadoch nám ale chýba možnosť pokročilejšieho vyhľadávania či triedenia kníh, pričom chýba už tak základná vec ako je filtrovanie podľa ceny. Ak ste ale ochotní prehliadnuť tento detail, tak vám službu Audiotéka.sk odporúčame. Cena audiokníh je porovnateľná s konkurenčnými službami.

Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: Rôzne