[HRY] Piškvorková hra Gomoku dostala významnú aktualizáciu, výrazne vylepšuje umelú inteligenciu

13. októbra 2013 6

Pred niekoľkými mesiacmi sme písali o vydarenej hre Gomoku, alebo Piškvorky, ktorú vytvorilo české herné štúdio Kreatur. Ako nás informoval Jiří Kratochvíl zo spomínaného štúdia, autori prednedávnom uvoľnili významnú aktualizáciu hry, pričom rapídne bola zlepšená hlavne umelá inteligencia. Poďme si teda priblížiť najdôležitejšie zmeny v hre.

Prvá zmena sa týka stupňov obtiažnosti, ktorých je teraz celkovo šesť a tá najvyššia je oveľa silnejšia, než tomu bolo predtým. Ako uvádzajú autori, všeobecne v hrách pre Android je ťažké stretnúť sa až s takou náročnou obtiažnosťou a ich slová môžeme len potvrdiť, napriek snahe sa nám nepodarilo na obtiažnosti „God“ vyhrať ani jediný zápas a väčšinou sme boli porazení veľmi rýchlo. Gomoku na najvyššom stupni je teda skutočnou výzvou pre hráčov, ktorí si chcú preveriť svoje kombinačné a logické schopnosti.

Gomoku c Gomoku d

Ako bolo spomenuté v úvode, významné zmeny sa týkajú umelej inteligencie hry. Stará AI v Gomoku hrala len na základe heuristiky, zatiaľ čo nová „premýšľa“ oveľa viac ako človek, vie si pripraviť hrozby pre protihráča a navyše, počíta až 10 ťahov dopredu. Podľa Jiřího Kratochvíla do nej boli implementované nasledujúce algoritmy:

  1. Otvorenie – má na starosti “zahájenie” hry (prvé tri ťahy) tak, aby si hráči mohli zahrať čo najviac rôznych otvorení hry
  2. Hľadanie jasných výhier – vyhľadávanie zrejmých výherných pozícií (dve otvorené trojky, otvorená štvorka – keď súper nemá vlastnú štvorku)
  3. Exaktný algoritmus – maximálna evaluačná hĺbka 10 ťahov – nájde väčšinu výherných kombinácií, ktoré sa nedajú ubrániť.
  4. Heuristický (pozičný) algoritmus na základe hrozieb – zahrá ten ťah, ktorý generuje najviac hrozieb (potenciálnych štruktúr) a zároveň ich najviac súperovi ničí.
  5. Heuristický algorizmus na základe štruktúr – alfa-beta orezávanie s evaluačnou hĺbkou 2 ťahy – počíta štruktúry (počet trojíc, štvoríc, atď.)
  6. Obranný exaktný algoritmus – použije algoritmus 2 a 3 na to, aby zabránil výhernej kombinácii zo strany hráča.
  7. Databáza prehrávajúcich pozícií – keď umelá inteligencia prehrá niekoľkokrát za sebou v rovnakom zahájení, prestane ho hrať.

Gomoku b Gomoku a

Ak celkom nerozumiete tomu, čo majú niektoré algoritmy za úlohu, netrápte sa tým, viacerým nerozumieme ani my:-) Dôležité je, že to veľmi dobre vedia autori a v praxi všetky algoritmy fungujú dokonale, o čom svedčí skutočne vysoká náročnosť hry pri najvyšších stupňoch obtiažnosti. Ak máte radi logické výzvy, Gomoku je skutočne jednou z tých najnáročnejších.

Zapojte sa do diskusie (6)

Tagy :

Pravidlá diskusie
Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.
Nahlásiť chybu v článku
  1. Loading ...
Prémiová internetová bezpečnosť. Stiahnite si ESET Smart Security Premium a užívajte si viacvrstvovú ochranu ESET.
Diskusia k článku

Potrebujete poradiť? Vyskúšajte AndroidForum.sk


Aktuálne témy a príspevky:


banner