Štatistiky najväčšej sociálnej siete Facebook zaznamenané počas prvého kvartálu fiškálneho roka ukazujú nárast aktívnych používateľov z mobilných zariadení, ako aj z klasických desktopov. Počas prvého kvartálu zaznamenal Facebook viac než 1 miliardu aktívnych používateľov, ktorí sociálnu sieť navštívili zo smartfónu alebo tabletu každý mesiac. V porovnaní s minulým rokom sa jedná o nárast až 34%, čo sa samozrejme odrazilo aj na príjmoch z reklamy. Reklamná činnosť Facebooku je tak v lepšom stave, ako si niekto mohol predstaviť. Takmer 60% podiel z predaja reklamy spoločnosti pochádza práve z mobilných zariadení.
Spoločnosť tiež zverejnila finančnú správu za prvý štvrť rok 2014, v ktorom vykázala zisk vo výške 855 miliónov dolárov a príjem vo výške 2,5 miliardy dolárov. Čísla zahanbili dokonca aj analytikov, ktorí predpovedali príjem 2,36 miliardy dolárov. Pri vykázaní takých čísel si akcionári môžu vydýchnuť aj z kúpy aplikácie WhatsApp, do ktorej Facebook investoval obrovské financie. Vďaka tomu je však možné predpokladať, že Mark Zuckenberk, zakladateľ Facebooku, má nejaký plán, ktorý súvisí hlavne v zameraní na mobilný trh, kde ľudia odchádzajú. Napríklad priemerný Američan strávi viac než 3 hodiny každý deň na svojom mobilnom zariadení. To je takmer o hodinu viac, než v minulom roku.
Je jasné, že spoločnosť bude spoliehať na mobilný trh viac, než kedykoľvek predtým, no čo to znamená pre samotných používateľov ? Zrejme sa v budúcnosti dočkáme nových foriem reklám, ktoré sú na malých obrazovkách smartfónov nevítané.
Zdroj: usatoday