Vianoce sú tradične obdobím, kedy sú siete operátorov vyťažované oveľa viac než zvyčajne. Platilo to aj tohto roku, počas Štedrého dňa dokonca padol jeden rekord v počte odoslaných MMS správ.
Orange
Zákazníci Orangeu počas Štedrého dňa uskutočnili 8 231 401 hovorov, z toho 4 292 056 bolo odchádzajúcich a 3 939 345 prichádzajúcich. Takmer milión hovorov bolo zrealizovaných medzi 10.00 a 11.00 hod.
V porovnaní s minulým rokom zaznamenal Orange nárast v počte odoslaných SMS správ o 14%. Jeho zákazníci ich odoslali spolu až 17 276 961 , pričom viac ako 1,8 milióna z nich bolo zaslaných medzi 14.00 a 15.00 hod.
Nárast oproti minulému roku v Orangei bol aj v prípade MMS správ, až o 34%. Zákazníci operátora poslali až 641 233 týchto multimediálnych správ a ide tak o rekordný počet v doterajšej histórii Orangeu.
O2
V O2 zákazníci počas Štedrého dňa uskutočnili 3 829 847 hovorov. Najviac za jednu hodinu, 390 172 z nich, bolo realizovaných medzi 10.00 a 11.00 hod.
SMS správ v sieti O2 bolo odoslaných celkovo 9 380 286. Najvyťaženejšou hodinou bol časový úsek 13.00 a 14.00 hodinou, kedy sa odoslalo 918 700 SMS správ. O2 uvádza v štatistikách aj najvyťaženejšiu minútu, o 13.24 sa poslalo 16 032 správ.
Počet odoslaných MMS dosiahol celkový počet 180 970 správ, pričom najvyťaženejšou hodinou bol podobne ako v prípade SMS správ, úsek od 13.00 do 14.00 hod. Najviac multimediálnych správ počas jednej minúty bolo odoslaných o 12.16, konkrétne 349 MMS.
Telekom
Telekom zaznamenal na Štedrý deň 4 239 240 odchádzajúcich hovorov. Najvyťaženejšiu hodinu operátor neuvádza.
Zákazníci operátora ďalej poslali 24. decembra spolu 7 649 389 SMS správ, čo je takmer 5-násobne viac v porovnaní s priemerom bežného dňa. Najviac SMS správ odoslali medzi 11. a 12. hodinou, spolu až 888 756. Niekoľko rokov po sebe bol pritom najvyťaženejším čas medzi 14. a 15. hodinou.
Rastúcej popularite sa tešia multimediálne správy MMS – zákazníci Telekomu ich na Štedrý deň poslali 158 215, čo je o 13 782 viac ako pred rokom. Tento počet zároveň predstavuje približne 6-násobok bežnej dennej prevádzky.
Zdroj: Orange, O2, Telekom