Záujem o nový elektromobil Tesla Model 3 je enormný a predčil všetky očakávania. Doteraz si novinku predobjednalo takmer pol milióna ľudí, čo je ďaleko za predpokladom spoločnosti. Ako sme už niekoľkokrát písali, Tesla teraz hľadá riešenie, ako po jej automobiloch uspokojiť dopyt, ktorý výrazne prevyšuje ponuku. CEO Elon Musk však našiel spôsob, ako čiastočne vyriešiť problém s nedostatkom výrobných kapacít a financií. Aj preto uzavrel so spoločnosťou Panasonic dohodu, ktorá urýchli jej investíciu vo výške 1,6 miliardy dolárov na výstavbu továrne Gigafactory, v ktorej sa majú vyrábať batérie práve pre nový model 3. Plánom Tesly je ročne vyrobiť 500-tisíc kusov elektromobilov, a to ešte do roku 2018 – pôvodne chcela spoločnosť tento cieľ naplniť až o dva roky neskôr.
Panasonic verí v úspech Tesly a vďaka svojej investícii má nádej na jej skorý návrat. Záujem o elektromobily Tesla rastie a vzhľadom na malé zisky v predaji spotrebnej elektroniky, hľadá výrobca alternatívne oblasti podnikania. Jednou z nich by mal byť práve automobilový priemysel s elektromobilmi, ktoré sa postupne čoraz viac dostávajú k bežným používateľom. Dôkazom toho je aj lacný Model 3, ktorý Tesla predstavila len prednedávnom. Otázne ale ostáva, či bude s narastajúcou konkurenciou Tesla pre investorov aj naďalej tak zaujímavá, a či sa im už investované peniaze podaria v rozumnom čase vrátiť.
Zdroj: engadget