Záujem o nový elektromobil Tesla Model 3 je enormný a predčil všetky očakávania. Doteraz si novinku predobjednalo takmer pol milióna ľudí, čo je ďaleko za predpokladom spoločnosti. Ako sme už niekoľkokrát písali, Tesla teraz hľadá riešenie, ako po jej automobiloch uspokojiť dopyt, ktorý výrazne prevyšuje ponuku. CEO Elon Musk však našiel spôsob, ako čiastočne vyriešiť problém s nedostatkom výrobných kapacít a financií. Aj preto uzavrel so spoločnosťou Panasonic dohodu, ktorá urýchli jej investíciu vo výške 1,6 miliardy dolárov na výstavbu továrne Gigafactory, v ktorej sa majú vyrábať batérie práve pre nový model 3. Plánom Tesly je ročne vyrobiť 500-tisíc kusov elektromobilov, a to ešte do roku 2018 - pôvodne chcela spoločnosť tento cieľ naplniť až o dva roky neskôr.
Panasonic verí v úspech Tesly a vďaka svojej investícii má nádej na jej skorý návrat. Záujem o elektromobily Tesla rastie a vzhľadom na malé zisky v predaji spotrebnej elektroniky, hľadá výrobca alternatívne oblasti podnikania. Jednou z nich by mal byť práve automobilový priemysel s elektromobilmi, ktoré sa postupne čoraz viac dostávajú k bežným používateľom. Dôkazom toho je aj lacný Model 3, ktorý Tesla predstavila len prednedávnom. Otázne ale ostáva, či bude s narastajúcou konkurenciou Tesla pre investorov aj naďalej tak zaujímavá, a či sa im už investované peniaze podaria v rozumnom čase vrátiť.
Zdroj: engadget
Aka konkurencia a kde. Tie vergle s max dojazdom 120 km?
“Otázne ale ostáva, či bude s narastajúcou konkurenciou Tesla pre investorov aj naďalej tak zaujímavá, a či sa im už investované peniaze podaria v rozumnom čase vrátiť.”
Presnejšie, o ktorej konkurencii je sa tu bavíme?
Tak to by aj mna zaujimalo.
VW eUP, Kia Soul, BMW i3, Citroen eBerlingo, Nissan Leaf, Peugeot Ion, Opel Almera, Renault ZOE, a pár skútrov. Cena od 34 000 vyššie, dojazd v priemere 120km. Keby stíhala Tesla vyrábať ako má, tak pri jej cene by som sa po konkurencii ani neobzrel!
Ale našiel som aj takúto vec! od 12 000: http://www.citroen.sk/vozidla/uzitkove-vozidla/novy-citroen-berlingo/novy-citroen-berlingo-electric.html
no len s tym dojazdom tesle moc konkurovat nemozu
Konkurencia sú všetky cenovo dostupné elektromobily. Tieto autá sa nekupujú kvôli služobným cestám a dovolenkám, ich využitie je v meste a na medzimesto. Nájazd spomenutých 120km je ideál pre cestu do roboty, z roboty, na nákup, a na plaváreň. Večer auto do garáže, nabiť, a ráno zase. (v škandinávii takto fungujú). Nájazd 500km je milý, s manželkou sme o ňom uvažovali, budeme prekonávať pravidelne vzdialenosť cca 400km. Problém je, že ak po ceste spravím obchádzku, nevyjde mi dojazd a budem potrebovať auto dobiť tak na dobíjacej stanici strávim x hodín. Keby fungoval koncept výmeny batérií v staniciach miesto niekoľkohodinového dobíjania – ideme okamžite do toho. Takže za mňa – keď sa dočkáme nájazdu porovnateľného s normálnym autom, alebo sa zefektívni dobíjanie, elektro(r)evolúcia môže začať, a budeme medzi prvými či do toho pôjdu.
Let taky postrech na autach mas dojazd tiez okolo 400-600 zalezi od nadrze a spotreby len to dotankovanie auta sa casovo nemoze rovnat dobijaniu ale tie vymeny baterii by pomohli to mas absolutnu pravdu
Pravda, teraz som zblbnutý, lebo obzerám úsporné MPVčka a benzín/lpg s veľkou nádržou, ktoré atakujú dojazd 900-1000km. Bežné autá majú nižší dojazd.
Tak ale po pravde aj niektore nove motori daju tych 800-1000 ale pri takych autach pokial nemaju nejaky nizko objemovy oturbeny motor sa len tazko da hovorit o nejakom pozitku z jazdy a vonkoncom ne o vykone ale aj s takym krpatym oturbenym motorom sa neda porovnavat klasika 6 valec a vonkoncom ne tesla teda aspon vykonovo
400 – 600 km na nádrž? Ako nemám veľmi prehľad ako sú na tom dnešné autá, ale môj 13-ročný Golf (55 litrov nafty) dáva bez problémov 900 – 1000 km.
Či si mal na mysli autá výkonovo podobné Tesle?
Ano mal som na mysli vykonnejsie auta s 6 alebo 8 valcovymi motormi tam tych 800-1000km na nadrz das tazko ale ako ano samozrejme bezne auta zo 4 a 3 valcami daju aj 1000 ale pokial nemaju turba tak si tu jazdu moc neuzijes