MojAndroid

Na predstavenie novej Tesly sme čakali už dlhšiu dobu a dnes sme sa ho konečne dočkali. Elon Musk v dizajnovom štúdiu v Hawthorne, v štáte California, ukázal svetu svoju Teslu, ktorá nesie označenie Model 3. Nejde ale len o ďalší z predražených elektromobilov, ktoré sa na trhu začínajú objavovať ako huby po daždi. Konkrétne tento model je totižto vďaka svojej cenovke len 35-tisíc dolárov určený doslova pre masy. Už teraz si ho predobjednalo viac ako 130-tisíc záujemcov, ktorí za privelégium mať novinku ako prví, zaplatili dopredu 1000 dolárov. K prvým zákazníkom sa ale prvé kusy Tesla Model 3 dostanú až koncom budúceho roka.

Náš tip
Tesla Model S 85: Vyskúšali sme elektromobil Elona Muska | TEST

tesla model 3_6

"Pomalé autá nevyrábame," povedal Elon Musk na predstavení novej Tesly. A dokazujú to aj papierové špecifikácie, v ktorých výrobca udáva zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 6 sekúnd. Tento údaj ale platí len pre základný a najlacnejší model, ktorý sa bude predávať za uvádzaných 35-tisíc dolárov. Dojazd bude 345 km. Podobne ako v automobile Tesla Model S, aj tu budete mať na výber medzi pohonom zadných kolies alebo pohonom všetkých kolies. Chýbať nebude ani veľký, 15-palcový dotykový displej, ktorý je oproti svojim predchodcom menší o 2-palce. Samozrejmosťou má byť aj autopilot a všetky bezpečnostné funkcie z Tesla Model S, ktoré budú štandardnou výbavou všetkých vozidiel spoločnosti.

tesla model 3_3

Čo sa týka interiéru, tak ten je podľa Muska veľmi priestranný. Päť dospelých osôb sa do auta má vojsť úplne pohodlne - "pohodlie je v tomto prípade veľmi dôležitá časť," hovorí Musk. Podobne ako aj v iných elektromobiloch, aj tu nájdete predný a zadný kufor, ktoré spolu dávajú "viac úložného priestoru, ako ktorékoľvek palivom poháňané auto týchto rozmerov". Zaujímavosťou je aj fakt, že strechu automobilu tvorí jeden kus skla, a to od kapoty až po zadný kufor. Trochu prekvapením sú aj chýbajúce budíky, ktoré nahradil veľký displej uprostred palubovky.

tesla model 3_5

Musk v rámci rozširovania svojej výroby do ďalších krajín plánuje aj zvýšenie počtu svojich supernabíjačiek. Tých má byť v čase oficiálneho spustenia predaja viac ako 7200, čo je dvakrát viac ako dnes. Elon Musk predstavením Modelu 3 tak postupne napĺňa svoju víziu, ktorá má v budúcnosti priniesť elektromobil do každej domácnosti. Budúcnosť začína už dnes.

Foto: theverge

MojAndroid.sk spustil nový portál o elektromobiloch a hybridoch – www.eAutoPortal.sk
1.4.2016

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

24 odpovedí na “Tesla Model 3: Elektromobil pre masy za 35-tisíc”

    • predražené taký egolf ktorý ma dojazd max 150km no reálny mi potvrdili na predvádzacke okolo 100-120km stojí cca toľko isto tak ako môžeš povedať že je to predražené taký Opel ampera ktorý je súce plug-in hybrid stojí až 40tis eur a stále ti to vypadá predražené. naviac takéto autá nemôžeš porovnávať s klasickými na fosílne paliva ako je fabia, golf, focus, mazda 3 …

      • praveze ja to porovnavam s tymi autami na fosilne paliva. vysvetlim ti preco; ano, v porovnani s elektromobilmi to nie je predrazene. Ale bezny clovek nezainvestuje 35 tisic dolarov do auta. Bezny clovek ma na vyber benzinove auto do 15tisic dolarov, alebo elektromobil za 35 tisic dolarov. Ak berieme do uvahy typickeho zakaznika, pre ktoreho je cena velmi rozhodujuca tak proste si tu Teslu nekupi a nebude si ju kupovat dovtedy, kym cena nepadne pod 15 tisic dolarov.

        Mozes hovorit, ze ale ved usetri za benzin, takze sa to oplati, ale skusme pocitat. Neviem kolko na benzin mesacne minies ty, mne to vyjde cca na 40-60 eur (ako ktory mesiac)… Nech ma to stoji 60 kazdy mesiac. 12 * 60 = 720 EUR rocne; rozdiel medzi teslou a autom do 15000 cenovy je 20000 dolarov. 20 000/720 = viac ako 27 rokov. Cize musel by som na benzinaku jazdit viac ako 27 rokov aby som mohol povedat, ze radsej som si mal kupit teslu, zaplatil by som menej. Samozrejme priemerna zivotnost auta je nizsia ako 27 rokov, dost vyrazne. Cize financne sa to BEZNEMU zakaznikovi jednoducho neoplati.

        A to este pritom som to pocital s tym, ze keby neboli naklady za ‘tankovanie’ tesly, ale oni na to realne naklady su, pretoze na take auto potrebujes garaz, aby si mohol v noci nabijat a samozrejme nabijanie tiez nieco stoji (menej ako benzin, ale stale to nieco stoji). Cize vysledok je, ze este viac rokov by trvala navratnost investicie. Takze tak sa na to pozeram.

        Ano v porovnani s inymi elektromobilmi je to dobra cena. Ale pre MASY(ako pise clanok) to rozhodne este nie je. Pre masy to bude az ked to klesne pod 15 000 dolarov.

        • Plus nezabúdaj na to akú má životnosť a cenu má batéria ktorú časom musíš vymeniť a kúpiť novú takže pre masy to nebude ani za tých 15 000 keď batéria stoji napr. 10 000 takže pre masy to bude možno ak bude stáť 10 000 a batéria 5000 a nabíjacia stanica na každom rohu plus doba nabíjania 15 minút :) :D

        • Tak tým že to nebude auto pre bežného Slováka kde zarábame omnoho menej ako v mnohých krajinách sveta to neznamená že to inde nebude pre masy naviac mohol si do porovnania zahrnúť aj výbavu je súce pravda že v Tesle nižšiu nedostaneš a pri mnohých iných značkách to je maximum čo môžeš mať a cenu navýši aj o 10tis k tvojim 15tis ale budiš keď chce človek lacné nebude si prihadzovať výbavu no je jasné že si ho určite kúpi omnoho viac ľudí ako model S a už len to robí z malého predaja masový predsa len masy neznamená že ho budú kupovať všetci ale veľa ľudí

        • Nezabúdaj že zo nieje auto určené pre štáty ako Slovensko ale hlavne pre USA kde priemerný plat je cca 2500$ alebo také Holandsko kde je plat okolo 3000€. Navyše je tam dostatok nabijacich staníc a štedré dotácie od štátu pri kúpe tesly. V Holandsku je to myslím 50% z ceny vozidla a v USA potvrdili pri jeho predstavení dotácie vo výške 7000$. Ak to prirovnas k nášmu priemeru tak to je ako keby tu stálo to auto 8000€ a ešte by ti štát dal naň dotáciu 1500 €. To už je asi trošku rozdiel.

        • Tak na benzíne sa ušetrí, podľa vášho výpočtu síce by návratnosť bola veľmi dlhá, ale tak celá cena auta sa predsa snáď nevráti. Je to aj o luxuse a výborných jazdných vlastnostiach ktoré to auto ponúka..To je ako porovnávať Fábiu a BMW vyššej rady.

  1. tie budiky tam fakt chybaju. Dufam ze to ma aspon head-up display teda… ci uz z pohladu prakticnosti alebo bezpecnosti si neviem predstavi ze bude clovek stale pozerat na ten podla mna troska prehnane velky display. Vsetko ostatne je fakt krasne. A cena? ked si zoberiete taky e-Golf za 36k tak mi to zas tak hrozne nepride.

        • Netreba tiež zabúdať, že aj Tesla 3 pri cene 35 tis. USD je v základnej výbave. Ak tomu postupne pridáš silnejšiu baterku, 4×4 a aspoň trochu výbavy do toho strohého interiériu, vyberieš si disky a farbu, zrazu si opäť na veľmi porovnateľnej cene s BMW 1-3 či Audi A1-4. A stále treba brať do úvahy aj fakt, že posledné spomínané autá ponúkajú omnoho väčší komfort a funkčnosť v podobe dozajdu a praktického využitia v akomkoľvek prostredí. Zato Tesla 3 je prakticky len autom do mesta a jeho blízkeho okolia na pohodlné cestovanie. Určite nie, keď sa niekam ponáhľaš a určite nie do oblasti, kde nemáš garanciu, že si vieš auto pohodlne nabiť. Tesla možno je budúcnosť, ale nie je zas taká blízka.

          • tak vybavu tam nemas dat aku ono to ma v zaklade vsetko… aspon ak som to spravne pochopil… ide len o 4×4 a silnejsiu bateriu.

            dovolim si s tebou nesuhlasit. spravme si taku malu kalkulacku pre cloveka ako som ja. Kazdy den tu v relativnom okoli urobim asi 200km. Chcem kupit auto a mozem kupit ja neviem nejakeho golfa, focusa atd ya cca 15 000 (na golfa asi malo ale to je jedno). Za tuto teslu dam 31 000 rozdiel je 16 000. Navratnost? 200km pri golfe je denne tak 5l spotreba najmenej cize nejakych 10-12e denne. 23 pracovnych dni do mesiaca takze to je cca 250e mesacne. rocne 3k. 16/3 je 5 aj nieco… zarataj pri golfe vymeny oleja servis atd. takze to mozeme skratit na 5 rokov. po piatich rokoch som na nule ako keby som kupil golfa a stale mam 3 rocnu zaruku na baterky cize este minimalne tri roky mozem len zarabat na tom. Aj vacsinu vikendovych vyletov by to dokazalo u mna pokryt.

            Horsie by boli dovolenky a podobne dlhsie vylety to ano ale aj to sa da poriesit nejako.

          • To čo píšeš platí tak pre Slovensko. Také Holandsko má nabijaciek kopec a navyše dotácie od štátu pri kúpe tesly v podobe 50%. Nie len tak je tam Tesla najpredávanejšia značka. A pokiaľ ide o výbavu v základe tak tá sa myslím môže rovnať superbu v najvyššej výbave.

    • asi tak nejak akurát som šiel to iste písať naviac netreba zabudnúť na pridanú hodnotu ktorú Tesla má v podobe záruky a stále zvyšujúcej sa dostupnosti servisu a ich vlastných nabíjačiek

    • Tohle ještě není hotový produkt. Elon Musk to představil hlavně kvůli akcionářům, ale hlavně kvůli tomu, že Tesla zahájila předobjednávky, a bylo by blbé neukázat auto, na které spouští předobjednávky. I když, ty byly spuštěny ještě těsně před samotným představením, a už tehdy se stály fronty…
      Zkrátka, tohle jestě není 100% hotový produkt, sázel bych na to, že ve finální Tesla model 3 bude klasicky displej s budíky před řidičem.

Pridaj komentár

+