Spoločnosť Tesla má za sebou niekoľko úspešných dní. Predstavenie nového elektromobilu Tesla Model 3 sa stretlo s veľkým nadšením verejnosti a odrazilo sa to aj na počte predobjednávok. V štvrtok spoločnosť oznámila, že zaevidovala už 325 000 predobjednávok pre svoj nový elektromobil, čo je takmer trikrát toľko, ako odhadovala. Spoločnosť dodáva, že ak by predala každé jedno z týchto predobjednaných áut, šlo by o najväčší otvárací týždeň pre akýkoľvek produkt v histórii.
Spoločnosť by v prípade úspešného predaja všetkých predobjednaných kusov zarobila 14 miliárd dolárov, čo je za jeden týždeň predajov skutočne pôsobivé číslo. Takáto finančná injekcia by pritom spoločnosti veľmi pomohla, keďže tá robí obrovské investície do nových technológií a na veľké zisky jej zatiaľ nezostal priestor. Práve dostupnejší Model 3 by ale mal byť tým pravým prostriedkom na to, aby spoločnosť vykázala aj zdravé hospodárske výsledky.
Vzhľadom na tento obrovský záujem je ale otázne, ako sa výrobca s danou situáciou popasuje. V Tesle nie je oddaľovanie termínov a dátumov dodania nič výnimočné. Spoločnosť oficiálne priznáva, že záujem o elektromobil je niekoľkokrát väčší, ako bolo predpovedané, vďaka čomu môže mať výrobca skutočne veľké problémy. Aby všetci, alebo aspoň väčšina záujemcov dostala nový automobil v plánovanom termíne na konci budúceho roku, museli by sa výrobné kapacity spoločnosti skutočne rozšíriť a je otázne, či to Tesla dokáže.
Iba v pondelok spoločnosť zverejnila fakt, že v minulom štvrťroku predala iba 2 400 automobilov Tesla Model X, čo bolo podľa spoločnosti spôsobené pridávaním nadmerného množstva nových technológií. Je teda otázne, ako sa Tesla popasuje s takouto veľkou výzvou a či sa jej podarí naplniť svoje sľuby. Ak by sa tak nestalo, záujem môže rýchlo klesnúť. Všetky predobjednávky sú síce spojené so zálohou 1 000 USD, resp. 1 000 EUR, no túto zálohu je možné vrátiť. Ak teda budú musieť záujemcovia čakať výrazne dlhšie ako si mysleli, je možné, že mnohí z nich požiadajú o vrátenie zálohy a kúpia si radšej nejaký konkurenčný automobil, prípadne aj elektromobil od iného výrobcu.
Zdroj: Tesla Motors via The Verge
Konkurenčný automobil neexistuje
Za 2 roky ich bude a mnoho :D
Ako vtip fajn :D
Pozri teraz by som si radšej kupil i8 ako model S …tesla ma strašne veľa nedostatkov a strašne veľkú poruchovosť a je celkom možné že to je výstrel do tmy …neplnili pri S čo mali , teraz sú na tom s X ešte horšie a toto posledné je pekné len na papieri ale 3-ka bude ich klinec do rakvy ….sú v hlbokom mínuse, nemajú zázemie a neplnenie plánov bude znamenať že investori + spätné vracanie záloh ich ponorí na odpadlisko dejín ….Musk má možno dobrú víziu ale nevie ju splniť …
ty netušíš o čom píšeš!! nemáš šajn o tejto technológii…
O akej technológií prosímta? tesla neje priekopník elektromobily tu boli skorej ale nikto sa tým nezaoberal až tak …bmw sa zbavilo akcií tesly a to s nimi kedysi spolupracovali asi vedia prečo ….a musk je arogantný klamár …najať inžinierov na sakra veľkú sekeru a vytvoriť kópiu jaguaru s elektrickým pohonom vie každý druhý …..
Boze moj foxXx ty si uplne mimo. Tak 1. tie tvoje ospevovane i8 a i3 ani nie su ciste elektromobily. To by v prvom rade nemohli mat ten spalovaci motor :O :D 2. nikto netvrdi ze elektromobily tu neboli uz pre tym ved koncept elektoromobilu je cca tak stary ako klasickeho spalovacieho motoru ALE to neznamena ze vsetky elektormobily co tu kedy boli za nieco stali (rad sa necham poucit ked mi sem das adekvatny priklad). Az tesla S bola prvym co sa nehraje na zelene hrackarske auticko ale je to auto za ktore sa nemusis hanbit ze ho mas doma v garazi :D a nakoniec 3. elon musk toho dokazal daleko viac ako ty kedy budes schopny, takze nemas pravo nazyvat ho nepodlozene klamarom, radsej sa bez pozret do zrkadla zaplac si nad svojou biednou existenciou a vrat sa spat s dalsim haterskym komentaom plnym nepodlozenych faktov ty trolko :D
Na jeho obranu, ako jediný z vás poskytol zdroj aspoň nejakých informácií. Osobne by som si tiež vybral radšej i8 ako Teslu S, ale to je osobná preferencia. Pri Tesle vznikol obrovský hype, ktorý je do istej miery nezaslúžený. Je to podobné, ako pri Apple, keď si ľudia spájajú pojem s konkrétnym výrobkom. smartfón=iPhone, tablet=iPad, elektromobil=Tesla. Skutočne za celé obdobie firma nedokázala plniť svoje stanovené ciele a dodržiavať plány. Jej biznis model momentálne nefunguje. Samozrejme je možné, že sa to zmení, ale bude to potrebovať výborný manažment a extrémne trpezlivých investorov. Tesla je mladá spoločnosť, ktorá vyrába technologicky náročné produkty, takže do istej miery sa jej dá niečo odpustiť. Ale ak tento rok nevykáže aspoň minimálny zisk, môže jej to do budúcnosti dosť sklomplikovať situáciu. A k počtu objednávok… Bral by som to veľmi s rezervou, kým sa nepremenia na reálne objednávky, nemá zmysel sa nimi zaoberať. Slúžia len marketingovému oddeleniu firmy.
No dovoľte mi, aby som zareagoval. Sam som si rezervoval a aj si objednam a nakonfigurujem TESLU 3. Cakal som na takýto automobile dosť dlho. Ponuka ostatných automobiliek je žalostná tobôž, aby dali do aut technológie, ktoré ponúka Tesla. Dojazd ponúkaných automobilov je žalostný, osobne potrebujem dojazd spoľahlivých 200km (t.z. 130km/h po dialnici pri zapnutom kúrení alebo klíme). Na dovolenky lietam a ak idem na Jadran auto si požičiam alebo jednoducho 2x po 30min nabijem na SC. Ani jedna automobilka, ktorá v súčasnosti ponúka e-autá to nespĺňa a ani nechce spĺňať. Nabíjačky pod kapotou terajších e-áut su žalostné 3,6kW a pod-si asi robia srandu. Nehovorím ani o tom , že Tesla za rovnakú cenu ako súčasne ponúkané e-automobily ponúka auto vyššej triedy s lepšou výbavou.
Takže čo mi Tesla ponúkla, aby som bol ochotný na ňu čakať aj tri roky:
1. nulové emisie počas prevádzky (naozaj toho ľudstvo už do ovzdušia vypúšťa dosť….),
2. auto vyššej strednej triedy,
3. dizajn-subjektívna stránka, ale mne sa páči,
4. nové technológie,
5. batožinový priestor v predu a vzadu,
6. dojazd “344km” reálnych pri “neobmedzovaní” sa rátam 280km
7. dobrú cenu v pomere cena/výkon
8. Sieť super chargerov,
9. určite min 11kW nabíjačku na palube
10. Servis auta na diaľku- nemusím sa nikam trepať…
K biznis modelu: to, že je niekto celé roky v strate neznamená, že to má zavrieť. Ak sa MUSK rozhodol, že bude tlačiť peniaze do podniku, ktorý zatiaľ vytvára stratu, je to jeho vec. Vidí budúcnosť podľa seba inak a ide za tým. Myslím, že je jeasné, že aj terajšie automobilky na začiatku boli v strate, dokonca prekonali same niekoľko kríz, niketoré boli dokonca v reštrukturalizácii alebo skrachovali. Rodina Benzovcov by o tom vedela rozprávať celé roky žili v úplnej chudobe, ale Benz veril a išiel si za tým s veľkou podporou manželky….. Zvyšok už poznáme. Iný príklad WATTovi trvalo 25rokov do obdobia kedy začal mať prospech a dokončil čo začal-zlepšenie parného stroja. Jednoducho nič sa nedeje zo dňa na deň a vyžaduje si to vela fin. prostriedkov a trpezlivosti.
K problemom s Teslami: na Slovensku je zhruba 90 Tesiel. Neviem o tom, že by niektorý majiteľ mal vyslovene problem s autom. Vyskytli sa drobnosti ako problem s datovým prenosom a pod. Všetko odstránené bez nutnosti návštevy servisu. Nebavme sa o drobných závadách. ostatné automobilky majú toho na rováši dosť- od rozvodových reťazí po ventily, čerpadlá a pod….
Ešte aby som uviedol: ročne najazdím zhruba 20000km +-5tisíc. Z toho 6000km mimo mesta (z toho: 3000km na trase dlhšej ako 200km, zvyšok do 200km), 14000km je dochádzanie do práce vzdialenosť 15km+nákupy a lokálne výlety.
Na margo emisií z čoho je vyrobený elektromotor, batérie a elektrina pre teslu? Vychádza to ďaleko horšie než benzínové a dieselové agregáty ….Super charger je tuším len pri Zvolene takže tiež zlý argument …..
A už si sa vyplakal? čo dokázal? ísť do -890 milionov dolárov za rok? to som teda dokázal daleko viac toho :) keby ho nedotuje usa bankstrokracia tak by sa po nom zlahla zem …tvrdí že vyvíja pokrokové technológie a to je teda pokrok ked tesla neprejde ani 50tkm a už sa ti pokazí, alebo ti odíde baterka alebo sa ti nevysunú tie sprosté klučky :D elektromobily ešte zdaleka niesú vhodné na bežnú premávku ….prečo japonci čo sú v elektrotechnológiách niekde inde majú max hybridy? :) sedel si už v lexuse niekedy? ked sa ti pri 130 vypne spalovací motor a ideš na elektrinu? to sú autá a nie tieto hračky pre deti ala tesla ….
Plakal si tu jedine tak ty ja som ti dal argumenty a zasa places takze s tym na mna nechod :D Tak za prve si nedokazal viac ako on a aj sam si spomenul ze ho za niektore veci uznavas tak napriklad: lietaju tvoje rakety do versmiru? platia ludia skrz tvoj platobny system vsade na svete? a to najdolezitejsie jazdia vobec nejake auta od tvojej firmy? Okey ak robis nieco svetobornejsieho tak mi to povedz ale urcite by som uz o tebe pocul a v tom pripade by bol tvoj hate opravneny. Uvedom si ze sa tu niekdo snazi bojovat s 100 rokov zabehnutymi automobilkami cestou z ktorej ho kazdy vysmeje a aj napriek tomu sa mu dari. Takze si nekalaj do huby s tym ze si spravil viac ako on ked len sedis doma na prdeli a mastis bambus. :D Ale okej to ti neberiem kto nic neorbi nic nepokazi ze? :D S dotaciami tu na mna nechod lebo tie su nastavene aj pre hybridy a k tej obrovitanskej strate ak by si sa vobec do toho trochu rozumel tak vies ze tesla ma teraz take vydavky na rozsirovanie vyroby, obrovzku fabriku na baterie, rozsirovanie ich infrastruktury stanic (ktore su mimochodom zadarmo spolu so servisom a podobne aj ked tym tu neargumentujem velmi lebo sa to s prichodom lacnejsieho modelu moze zmenit :) ), ze ta strata je opodstatnena a navyse po krize v 2008 bola tesla prvou cisto americkou firmou ktora svoj dlh americkej vlade splatila (skor ju zaplatil dodge ale tam to islo skor z talianskym penazi fiatu). Inak v hybridoch velmi nevidim buducnost kedze nie su ani ekologicke a ekonomicky vyhodne uz vobec. Staci sa pozret na kauzy s realnou spotrebou tychto aut alebo samotny dopad dieselgate na tento segment a potom clovek pochopi a nie v lexuse som nesedel nemam okolo seba ludi co si mozu dovoli vyvazat rit v lexuse :D ale v i8 som uz sedel a je to sice pekna ale nepouzitelne hracka radsej uprednostnujem klasickych bavorov a ano teslu by som si ani ja nekupil ale iba kvoli tomu dojazdu ak by som si mal rit vyvazat iba po meste a +- 100km do jeho okolia tak by som nevahal. ;) :D
A ideš na to, ukáž nám všetkým ako ten “každý druhý” vie spraviť to, čo Elon Musk.
Ja som veľmi lojalny človek a snažím sa rešpektovať každý názor, ale niekedy sa chytám za hlavu čo dokážu niektorí ľudia písať. Nikto z nás, ktorí tu píšeme, nedokáže ani kúsok z toho, čo Elon Musk. Bohužiaľ. Ale možno práve teba podceňujem. V tom prípade si o tebe rád prečítam čoskoro na The Verge a budem veľmi rád, že tam píšu o Slovákovi ?.
Btw tvoj názor na Tesla teraz nehodnotím. Nesledujem autá natoľko, že by som sa k tomu mohol vyjadriť.
Pises hluposti. Pri skutocnom teste sa preukazalo, ze i8 ani zdaleka nie je take hospodarne, ako sa deklaruje, dokonca ho predbehne aj bezny diesel. Dobre je to len papierovo. Naopak Tesla S je v rabrickoch spokojnosti zakaznikov na prvom mieste.
Co sa tyka tych nesplnenych vizii … taky Paypal, pripadne aktualne Space X (ktory nestiha vyraba tie rakety tak rychlo ako klienti pozaduju) su zjavne velmi neuspesne firmy.
Tak isto aj Tesla uz je davno v zelenych cislach a robi pri tom obrovske investicie. Predaj model S v porovnani s konkurenciu rastie raketovym tempom. Takze asi tolko k tym klincom do rakvy..
Neviem čo trepeš čistý príjem je niekolko stoviek milionov v minuse je asi tak v pluse ako HTC :D ale tak jasne android stránka chápem že tu chodia väčšinou takí ludia ….čo s tým má paypal? space-x tiež balancuje na hrane už ich tuším niekto aj predbehol s tou znovapoužitelnou raketou takže to nieje pre nich také ružové ako 2 roky dozadu :) a kupovať auto kde z dvoch áut majú 3 poruchu a môže ta nechať niekde na dialnici alebo podobne dakujem neprosím …..
Znova si potvrdil, ze netusis o com tocis, dalej nema zmysel sa s tebou hadat.
Jasné že keď zostaneš bez argumentov tak trepeš hovadiny navyše ja sa nehádam ja sa vysmievam tvojmu subjektívnemu názoru ktorý je ale sakra milný ….tako ako mi tu budeš tvrdiť že android je najlepší tak mi tu budeš tvrdiť že táto spoločnosť ktorá od svojho založenia prehlbuje stratu raketovým tempom je tiež skvelá :) ale sú to nepodarky a strašne po jednej túžiš preto si ich tak brániš …a tento “vizionár” musk hovoril ako by sa chcel v 2016 dostať na úroveň apple alebo ho dokonca predbehnúť v hodnote firmy a značky ako takej ….ale asi myslel rok ked bol apple pred krachom a o5 sa do neho vrátil jobs :D
LOL, vysmech od niekoho, kto nevie ani gramatiku, to ma boli :D
Kde máš diakritiku ? Akú gramatiku? ja myslím že to tá tvoja je úplne mimo :) Navyše práve títo mudrci čo majú patent na gramatiku je asi jediná vec na čo majú patent inak sú to len dilinká hlúpe ktoré už nevedia čo napísať k veci tak sa to snažia otočiť na túto kartu ale všetkým sú takéto prípady ako ty na smiech :)
nech sa paci akurat vysiel clanok na zive o modeli 3 http://www.zive.sk/clanok/113738/cinska-vlajkova-lod-a-prelomovy-elektromobil-tv-relacia a nehadaj sa ty pes, bo ajtak nemas pravdu.. videl si par negativnych recenzii a uz si odsudil ich auta na zanik..
OK a teraz si pozri majetok Tesly ;)
Zeby na tom neboli az tak zle? Nevadi, nie kazdy je ekonom.
Lenze Tesla menila motory preventivne hlavne pri prvych generaciach a robili na nich analyzu. Pri Tesle by som sa vobec nepozeral na tieto statistiky. Oni su schopny ti dat nove auto aby si preverili to stare na ktorom si jazdil. Idealna sanca na ziskanie skusenosti a dalsich poznatkov. Taktiez tie statistiky “poruchovosti” nie su nejake extremne. Problemy mali hlavne prve generacie. Pri X maju problemy s dodavatelmi dielov, kedze v takych mnozstvach nevedia zohnat potrebne komponenty. To je uz tiez OK. Pri Tesle 3 nastastie nejdu do ziadne technologickych experimentov. Oni maju iba jediny problem a to je vyrobit dost aut dost rychlo.
chevy bolt či ako?
o dovod viac, aby u nas uz konecne postavili fabriku…