Minulý týždeň sme vám v článku opísali skúsenosť Vladimíra Gondáša, človeka, ktorému sa podarilo uspieť v súdnom spore s operátorom a vďaka tomu nemusel zaplatiť zmluvnú pokutu, ktorú od neho operátor požadoval. Krajský súd v Banskej Bystrici tomto spore vyniesol verdikt, podľa ktorého je zmluvná pokuta neprijateľnou zmluvnou podmienkou a operátor sa musí zdržať používania takejto podmienky, alebo podmienky s rovnakým významom v zmluvách so všetkými spotrebiteľmi. Kedže sú však zmluvné pokuty stále bežnou súčasťou spotrebiteľským zmlúv, ktoré so zákazníkmi operátori uzatvárajú, chceli sme dať priestor na vyjadrenie aj im a obrátili sme sa na nich s niekoľkými otázkami. Uverejňujeme vyjadrenia Telekomu a Orangeu, nakoľko O2 podľa vlastného vyjadrenia zmluvné pokuty do zmlúv neimplementuje.
Operátorom sme položili celkovo štyri otázky, týkajúce sa témy zmluvných pokút. Za Telekom nám na ne odpovedal Martin Vidan, hovorca pre korporátne záležitosti a za Orange hovorkyňa spoločnosti, Alexandra Piskunová. Ich vyjadrenia prinášame v plnom znení bez zmien.
Zahŕňa vaša spoločnosť do aktuálne uzatváraných zmlúv so zákazníkmi klauzulu o zmluvnej pokute? Ak nie, kedy ste od tohto kroku ustúpili?
ORANGE: Orange uzatvára so svojimi zákazníkmi zmluvy v súlade s platnými právnymi predpismi, zákonmi. Rešpektujeme pritom aj prípadné súdne rozhodnutia, ktoré však vždy treba chápať v kontexte konkrétneho prípadu, a neustále hľadáme spôsoby, ako našim zákazníkom vychádzať v ústrety. Orange je napríklad prvým operátorom na Slovensku, ktorý upustil od uplatňovania zmluvných pokút v niektorých typoch zmlúv a ktorý pri zostatkovej cene telefónu začal zohľadňovať aj počet mesiacov do skončenia viazanosti.
TELEKOM: Áno, naša spoločnosť uplatňuje zmluvnú pokutu, ktorou sa chráni predovšetkým pri predaji vysoko dotovaných zariadení. Zmluvná pokuta je štandardným právnym inštitútom. Pokiaľ zákazník využije akciovú ponuku zvýhodneného (dotovaného) mobilného telefónu alebo iných výhod (napr. vo forme zníženého mesačného poplatku za služby), takáto akciová ponuka môže byť podmienená využívaním služieb počas určitej doby viazanosti. V prípade porušenia povinností zákazníka a nedodržania dohodnutej doby viazanosti vzniká podniku nárok na zmluvnú pokutu za podmienok dojednaných v zmluve. Zákazník si je pri výbere akciovej ponuky vedomý týchto základných podmienok jej využitia a s týmto vedomím aj zmluvu s operátorom podpisuje. Zákazník má každopádne vždy možnosť zvoliť si aj ponuku bez zmluvnej viazanosti ergo bez zmluvnej pokuty.
Ako v súčasnosti riešite sporné prípady u tých zákazníkov, ktorí zmluvy uzatvorili v minulom období a ich zmluvy teda klauzulu o zmluvnej pokute obsahujú? Trváte na ich zaplatení zo strany zákazníka, prípadne pristupujete k nejakej forme vymáhania tejto pokuty?
ORANGE: V súčasnosti nároky zo zmlúv platne uzavretých v minulosti uplatňujeme v súlade so zákonmi SR a súdnymi rozhodnutiami.
TELEKOM: Telekom na túto otázku neodpovedal s odôvodnením, že sa k nej nie je možné vyjadriť všeobecne.
Plánujete zaviesť do zmlúv nejakú inú formu ochrany namiesto zmluvných pokút?
ORANGE: V súvislosti so zmluvnými pokutami zmenu neplánujeme. Zmluvná pokuta je zákonný inštitút a inými slovami je paušalizovanou náhradou škody. Predovšetkým ide o preventívny nástroj ochrany a v prípade Orange ide o ochranu pred svojvoľným porušovaním zmlúv zo strany spotrebiteľa. Preventívna funkcia má prednosť pred uhradzovacou funkciou zmluvných pokút a má slúžiť na odstrašenie pred porušením zmluvných podmienok ktoré boli slobodne a vážne so spotrebiteľom dohodnuté. Každý zákazník môže používať služby Orangeu aj bez viazanosti a bez zariadenia. V prípade voľby viazanosti si zákazník sám vyberá, aké zariadenie chce používať, má možnosť výberu zo širokej škály telefónov od najjednoduchších až po exkluzívne. Zmluvná pokuta sa potom odvíja väčšinou od hodnoty dotovaného telefónu.
TELEKOM: Vývoj na trhu priniesol v poslednom období viaceré zmeny v modeli poskytovania telekomunikačných služieb v celej Európe. Ide hlavne o zmeny v koncepte zmluvného vzťahu zákazníka a operátora, a to nielen v súvislosti s telekomunikačnými službami, ale aj hardvérom spojeným s ich používaním. S ohľadom na tento vývoj pripravujeme viaceré zmeny, zatiaľ ich však nebudeme bližšie špecifikovať.
Zaregistrovali ste v minulosti zvýšený počet prípadov, kedy si zákazníci vybrali akciové mobily za zvýhodnenú cenu a následne prestali uhrádzať faktúry za paušály?
ORANGE: Zvýšený počet podobných prípadov sme nezaznamenali. Výskyt špekulatívnych nákupov dotovaných telefónov je v zásade konštatný počas celého roka. Zmluvné pokuty majú preventívnu funkciu a v prípade Orangeu ide o ochranu pred svojvoľným porušovaním zmlúv zo strany zákazníka.
TELEKOM: Takéto prípady zaznamenávame kontinuálne.
Z vysoka serú na nejaké súdne rozhodnutia… Žiadny precedens proste nič, idú dalej hlavou proti muru… No uvidíme dokedy, ak ešte zopár takých súdnych prípadov prehrajú. Podla mna by mali mať právo žiadať len doplatenie zostatkovej hodnoty mobilu a paušálu do konca zmluvnej viazanosti. Tým nebudú škodovať predsa !
nezabudni zas najneskor o hodinku pchať svoju hlavu do zadnice orange na ich facebooku tak ako to robis pravidelne. vodu kazes a vino pijes capkovic. ale taka je bohuzial vacsina tebe podobnych diskuterov co dokazu robit falosne ramena.
Si trápny ale aspon si vybavím fajne zlavy či už na mobil ale aj na paušal. A neviem čo sa vobec do mna obuvas, ked už to robiš tak aspon pod svojim skutočným menom tak ako to robím a nehanbím sa za to. A tiež neviem čo to má spoločne s tým, že mi vadí to že nerešpektuju sudy resp. precedensy????? A ty ako? Ty máš akého operátora? Ten tvoj je uplne super? Dal ty zlavy nad bežný rámec??
ach sladká sereďská tvoja nevedomosť. že vybavíš si fajné zľavy. ty čapkovič nemáš ani kúsok hrdosti. a ja som podľa teba trápny. bežkaj zasa plakať ako si nič nevyhral možno sa zľutujú a pošlú ti o jeden stolový kalendár viac ako iným :D
No vidíš tú tvoju úroveň diskusie… Čitatelia si sami spravia názor na teba a to ako píšeš… To sa nozaj hanbíš za svoje meno a svoje názory???
Prečo si mi neodpovedal na posledne 3 otázky? Aj za to sa hanbíš?
nepotrebujem si dokazovať na fórach kto má väčší. ak si niečo vybavím je to dohoda len medzi mnou a operátorom. nerobím to cez fóra ani cez facebook. a nehovorím o tom takým pajkom ako čapkovič. lebo čapkovič nieje žiadnym spôsobom účastníkom dohody medzi mnou a mojim operátorom. a moje meno? na rozdiel od čapkoviča zo serede mám rád svoje súkromie.
Tak nič, vidím že sa bojíš (hanbíš?) za svoje meno a za svoje názory. Na to čo tu píšeš poviem len tolko, že že som ušetril niekoľko 100€ a to je to podstatné a názory a urážky od anonymného diskutéra som neni povinný čítať a preto ďalej túto diskusiu končím. Nech sa ti darí v tvojom živote a nech si vo všetkom taký zásadový ako v názoroch na moju osobu…
PS: Prosím už si ma ďalej nevšímaj a ani neodpisuj, nie som na to zvedavý. Ďakujem za pochopenie a pekné sviatky.
pepo čapkovič šetrný keď pochopíš že doprosovať sa operátorovi tak ako si to robil ty keď si doslova opakovane žobronil u poradcu aby ti zavolal pán fukas s individuálnou ponukou je pod ľudskú dôstojnosť potom môžeš dávať hodnotenia iných osôb. nič na tom nemení ani fakt že tu vystupuješ pod svojim menom. už som ti napísal že moje súkromie mám rád. preto nerozumiem ako môžem obmedziť tvoje komplexy z diskusie s neznámym vojakom verifikátorom. ale na druhej strane som rád že si konečne možno pochopil že nikto nie je povinný čítať žiadnu diskusiu s neznámym vojakom verifikátorom na ktorú nie je zvedavý a preto stále reaguje a ktorá sa mu pepovi čapkovičovi sereďskému šetričovi nepáči :D pápá pepo.
Teda ty ale musíš byť v reálnom živote odporný človek..
PS: Kedy sa konečne začneš venovať samotnemu obsahu článku a prestaneš sa navážať do diskutujucich??
budem sa tu venovať práve tebe lebo tu robíš falošné ramená a pritom im na ich facebooku lezieš do anusu. taký si ty peter pepo čapkovič vystupujúci na internete výlučne pod vlastným menom a tváriaci sa konzistentne. nenapísal si náhodou že ťa už nezaujíma čo budem písať? :D čapkovič šetrný pepo. že ťa hanba nefackuje.
Naposledy – bud chlap a predstav sa! Inak si u mna obyčajný ústrachaný debilko, tchor zalezeny v diere odkial štekaš na ostatných. Takých ako najradšej zašliapnem o zeme…
na čo sa tu snažíš hrať pepo? ak uhádneš moje meno nechcem ťa ale ak ho neuhádneš vezmem ťa. pepo uvrieskaný šetrný čapkovič. som verifikátor teší ma. rád odhaľujem pravú tvár falošných ľudí ako ty. nebuď z toho na prášky. možno na úvod postačí ak skontroluješ obsah toho čo tu chceš napísať ešte predtým ako to odpáliš aj keď samozrejme ide o reakciu ktorú si už dávno dávať nechcel. tečú ti nervy? :D
Je tu prosím niekde nejaký admin aby mohol zablokovať diskusiu 14 ročným deťoom, urážajúcim ostatných diskutujucich???
no ty si tomu teraz nasadil korunu. namiesto sebareflexie trápna poznámka o veku tvojho kritika. pre mňa za mňa lez hoci aj opakovane do anusu komu chceš. ale nerob potom ramená o tom ako máš konzistentné názory. maj sa pepo ako chceš.
No s tebou ja naozaj ťažko, ty musíš byť horzne osamelý človek, kde sa v tebe berie tá nenávisť, zloba, závosť…? Taký typický príklad slováka…
Hovor si tomu ako chceš, ale ja hovorím, že som neškemral, ale sa dožadoval zľavy ako verný zákazník a keď viem, že to pomáha a oni “pustia perie” tak prečo nie. To budem radšej ticho ako stádo platiť na všetkom plné sumy tak ako ty? Otvorím si hubu a požiadam o zľavu, ja na tom nevidím nič zlé, okrem mna tak robia tisíce a tisíce iných ľudí a sú spokojní.
Znova tiež zdôrazňujem to, že a pýtam sa že čo to má spoločné s tým, že sa mi nepáčia praktiky operátorov, ktorí napriek nariadeniu súdu, účtujú pokutu. To že mám s niekým zmluvný vzťah automaticky neznamená že vo všetkom s ním súhlasím.
Apropo v tejto diskusii máš už snáď 10 príspevkov a ani jeden k téme článku aj to o niečom značí…
Smutné je, že ja idem s “kožou” na trh a ty ako anonym sa tu do mňa navážaš namiesto tohto, aby si v diskusii skritizoval tieto praktiky. Naozaj sa prosím nad sebou a svojim chovaním zamysli, inak nikdy nebudeš mať priateľov…
nedá sa to tvoje konanie keď si opakovane žobral o zľavu ktorú inak z fleku dajú každému prišelcovi z ulice označiť inak ako ponižujúce. ak máš stále pocit že to tak má byť tak ťa ľutujem. musel som informovať aj ostatných aký si nekonzistentný vo svojich názoroch. ako im na ich facebooku lezieš do anusu a tu sa hráš na tvrďasa. s radosťou si podpísal ďalšiu viazanosť lebo máš pocit že si dostal fajné zľavy. takých ako ty majú operátori radi. tak šupky dupky vyplakať sa ako si stále nevyhral vo faktúrolotérii. naozaj môžeš čakať že ti pošlú ešte jeden kalendár pepo.
o mojich priateľov sa strachovať nemusíš. naozaj nie.
ak by si si v budúcnosti chcel otvoriť veštiareň tak daj na moju radu a nerob to. nejde ti to. inak by si nenapísal ten nepodarený tip s tou plnou sumou čo podľa teba za všetko ja platím. a nauč sa čítať tak aby si aj chápal text. veď som ti už napísal že dohoda medzi mnou a mojim operátorom sa ani teba ani nikoho tretieho netýka a nemám potrebu o nej verejne písať nikde. naozaj sa prosím nad sebou a svojim chovaním zamysli inak zostaneš aj naďalej na smiech.
Takže tebe dal tvoj doposial tu stale pre nás neznamy operator sám od seba zlavu o akej sa nam ostatným ani nesnivalo? Nebud smiešny, tá závisť z teba uplne srší…
Už len to že tu odpovedáš do 5 min po mojich príspevkov ukazuje ako si na tom s priateľmi, ked sedíš cely den za pc/mobilom…
no ak s niekým diskutujem tak sa patrí odpovedať pohotovo. preto sa ospravedlňujem že v predchádzajúcom príspevku mi to trvalo až 30 minút :D inak ak by si sa pozrel na svoje pohotové reakcie tak rovnakým metrom by sme prišli k tomu že si na tom čo sa rýchlosti týka rovnako teda podľa tvojej logiky tiež celý deň sedíš za pc a si teda podľa tvojej logiky bez priateľov a rodiny.
čapkovič nekonzistentný pepo žobrajúci pod ľudskú dôstojnosť už pochop že sa odo mňa nedozvieš ktorému operátorovi koľko a za čo platím. bolo by naozaj vhodné aby si rozumel aspoň materinskému jazyku v jeho písomnej podobe. predpokladám samozrejme že aj v tvojom prípade je materinským jazykom slovenčina. napísal som to už minimálne dvakrát že ide o dohodu medzi mnou a mojim operátorom. budeš sa musieť zmieriť s tým že to je všetko čo sa dozvieš. chápeš už?
TY mi tu niečo píšeš o slovenčine ako mojom rodnom jazyku ale ty sám jej nerozumieš, keďže som ťa požiadal, aby si si ma nevšímal a nenavážal sa do mojej osoby, a určite nie ako ustráchaný anonym, takže pozor na to čo píšeš, lebo zase si kakáš do úst.
Ešte raz a na záver zopakujem, že moje názory sú stále konštatntné a nič to nemení na fakte, že ak v jednej veci s operátorom súhlasím, resp. dostanem zľavu, neznamená to že mu inú vec mu nemôžem zazlievať!!! Pochopíš to už konečne??????
Inak čo sa tých zliav týka ako predčasnej možnosti vziať mobil na paušál, pozri si viacero článkov na moblimánii, alebo na zive.sk, kde o tom píšu a tiež to nenazývajú škemraním, ale ozvaním sa, požiadaním o zľavu a pod. Ale to nevadí aj ty môžeš mať svoj názor na vec, a ako vidíš ja ti ho neberiem, ani ti za to nenadávam a nenavážam sa do teba, ale vrcholne mi vadí ak sa anonym naváža do disktujúceho, ktorý diskutuje pod svojim vlastným pravým menom a nehanbí sa za to!!!
Takže zopakujem to ešte druhý krá (2x) a zase po slovensky tak dúfam, že ty tomu rozumieš. Prosím už si ma prestaň všímať a navážať sa do mna a vyjadri konečne svoj názor na predmet článku.
PS: Týmto sa ospravedlňujem všetkým diskutúcim za SPAM, ktorý tu vyvoval anonymný diskutúci tým, že namiesto komentovania článku sa od začiatku naváža do mňa, bez vlastného názoru na článok. Ale bude moralizovať, to je hlavné – tak typicky Slovenské…
Prosím admina aby to celé naše vlákno zmazal, lebo sa vôbec netýka obsahu článku a navyše ma tu bezdôvodne napáda a uráža anonymný diskutujúci….Ďakujem.
TY mi tu niečo píšeš o slovenčine ako mojom rodnom jazyku ale ty sám jej nerozumieš, keďže som ťa požiadal, aby si si ma nevšímal a nenavážal sa do mojej osoby, a určite nie ako ustráchaný anonym, takže pozor na to čo píšeš, lebo zase si kakáš do úst.
Ešte raz a na záver zopakujem, že moje názory sú stále konštatntné a nič to nemení na fakte, že ak v jednej veci s operátorom súhlasím, resp. dostanem zľavu, neznamená to že mu inú vec mu nemôžem zazlievať!!! Pochopíš to už konečne??????
Inak čo sa tých zliav týka ako predčasnej možnosti vziať mobil na paušál, pozri si viacero článkov na moblimánii, alebo na zivesk kde o tom píšu a tiež to nenazývajú škemraním, ale ozvaním sa, požiadaním o zľavu a pod. Ale to nevadí aj ty môžeš mať svoj názor na vec, a ako vidíš ja ti ho neberiem, ani ti za to nenadávam a nenavážam sa do teba, ale vrcholne mi vadí ak sa anonym naváža do disktujúceho, ktorý diskutuje pod svojim vlastným pravým menom a nehanbí sa za to!!!
Takže zopakujem to ešte druhý krá (2x) a zase po slovensky tak dúfam, že ty tomu rozumieš. Prosím už si ma prestaň všímať a navážať sa do mna a vyjadri konečne svoj názor na predmet článku.
PS: Týmto sa ospravedlňujem všetkým diskutúcim za SPAM, ktorý tu vyvoval anonymný diskutúci tým, že namiesto komentovania článku sa od začiatku naváža do mňa, bez vlastného názoru na článok. Ale bude moralizovať, to je hlavné – tak typicky Slovenské…
Prosím admina aby to celé naše vlákno zmazal, lebo sa vôbec netýka obsahu článku a navyše ma tu bezdôvodne napáda a uráža anonymný diskutujúci….Ďakujem.
pepo čapkovič doteraz nepochopil že dohodnúť s operátorom minimálne rovnaké podmienky ktoré z fleku dáva novým zákazníkom je normálne. to čo kritzujem a čo je nenormálne je spôsob ktorým to pepo žiadal.
pepo žobrajúci čapkovič doteraz nepochopil že spôsob ktorým sa o to pokúšal on sám je spôsobom urážajúcim ľudskú dôstojnosť samotnú. opakovane sa doprosoval aj napriek tomu že jeho operátor ho mal v paži. pepo si neváži ani sám seba. nemá žiadnu hrdosť. taký je pepo. tu prišiel robiť falošné ramená a už čoskoro na facebooku pribudne ďalší pochvalný komentár ktorým im vlezie do anusu ešte hlbšie. pritom od operátora nedostal nič naviac. len rovnaké podmienky ako ktorýkoľvek nový zákazník bez histórie. tomu pepo čapkovič hovorí fajné zľavy.
máš pravdu pepo. už mi viac nestojíš za pozornosť. ľudia ktorí si nevážia ani samých seba si nezaslúžia pozornosť okolia.
bla bla bla zase nechape po slovensky… aaach jaj
tu poslednu vetu co si povedal o doplatkoch za mt ma orange asi 4 rokyco ja viem. Ked chces odyst kedykolvek tak doplatis len zostatkovu sumu za mobil. To iste robi aj O2 avsak oni tomu vravia inak a tak je zakaznik umyselne klamany ze ziadnu zmluvnu pokutu nema. taktiez musis doplatit zostatkovu sumu telefonu a aj ked ho budes pouzivat tych 18 mesiacov tak ho zaplatis uplne cely v hotovosti. kedze mas sumu za telefon zahrnutu aj v pausaly
neviem či klameš za odplatu alebo to robíš dobrovoľne a bezplatne. to že klameš je ale nad slnko jasnejšie. v o2 nemáš nič zahrnuté v paušáli. mesačne dostávaš totiž bonus v rovnakej výške ako je splátka za telefón a v skutočnosti tak neplatíš nič naviac. zaplatil by si len zostatkovú hodnotu telefónu ak by si sa povedzme po 15 mesiacoch rozhodol zrušiť paušál. v takom prípade by si doplatil len splátky za zostávajúce 3 mesiace na ktoré by si už nedosatl od operátora bonus.
klamstvá si nechaj pre budúcu manželku.
dostanes to ako bonus to ano ale aj tak ho musis v konecnom dosledku akoze doplatit zoberiem si pausal v Orange a pouzivam novy telefon. dostanem z neho napriklad zlavu 100 eur. po roku sa rozhodnem ze uz nechcem viazanost tak pridem na predajnu doplatim alikvotnu ciastku za mobil a viazanost je zrusena. Jednoduch povedane pri podpise zmluvy v Orange sa zavezujes na pouzivanie programu po urcity cas ak ju chces predcasne ukoncit platis tzv. zmluvnu pokutu co je alikvotna cast zlavy ktoru si zyskal pri kupe telefonu. Je to presne to iste ako v O2. Zoberies si telefon a zaviazes sa im ze budes ich sluzby pouzivat nejaku dobu ak to ukoncis predcasne tak platis takisto. Len to urobili marketingovo tak ze zakaznik odchadza z pocitom ze nie je viazany. je to presne to iste
nieje a ty to dobre vieš. orange to má len pri lacných telefónoch, pri tých drahších je okrem zostatkovej ceny telefónu navyše zákazníkovi naúčtovaná nie malá zmluvná pokuta za nedodržanie viazanosti. nakoniec ak si prečítaš tie nejasné vágne reči slečny piskunovej tak to tam nájdeš. sama uviedla že pri niektorých typoch paušálov zrušili zmluvnú pokutu. preto som ti napísal že buď klameš za odplatu alebo to robíš zadarmo. čo z toho je horšie nechávam na posúdení ostatným.
zmluvna pokuta bola rusene pri dotatkoch kde si zakaznik neberie telefon. zakazmnik to ma v zmluve. ak si to to precitas naozaj slovo po slove tak je tam pekne napisane ze musel platit cenu za uz neuhradene sluzby a plus zmluvnu pokutu. to ze pan Gondas neplatil svoje faktury za sluzby ktore mu boli poskytnute bol aj dovod preco boli porusene zmluvne podmienky a preco mu bola vyuctovana zmluvna pokuta. Nemam dovod niekomu tu klamat len sa snazim ludi dostat von z omylu ze v O2 viazanost nemaju
ale prosim ta netaraj. pan ma v ruke rozsudok sudu podla ktoreho ziadnu zmluvnu pokutu platit nemusel. neslo z jeho strany v ziadnom pripade o neplatenie za sluzby ako sa tu snazis pospinit jeho meno.
v o2 ziadnu viazanost naozaj nemaju. ci tu budes dokola klamat aj nadalej – toto je proste fakt. o2 je bez viazanosti. opakuj si to. o2 je bez viazanosti. chapes? o2 je bez viazanosti. bez problemov mozes kedykolvek pocs trvania zmluvy o pripojeni zmenit sluzby aj na take za menej penazi dokonca aj na nulove. kedykolvek. chapes? kedykolvek akakolvek zmena. dokonca ak zmenis na vyssi pausal dostavas automaticky aj vysi bonus na uz zakupene zariadenie. nie ako u vas v orange kde na nizsie pocas viazanosti menit nemozes.
nebudem sa s tebou hadat ja mam svoj nazos a ty tvoju hlupui predstavu. Vsak ovečka. a urcite mas aj Ficovu fotku niekde nalepenu hlupacik
a tak si sa nam tu vyfarbil. uvedom si ze jediny komu robis hanbu je tvoj zamestnavatel. a to naozaj poriadnu.
ano?? a aky zamestnavatel?? ked som vedeny na urade prace.
Stanley, prepac, ale si to ty, kto ten text nechape. A nielen to, este tu aj druhych bezdovodne urazas a zatahovat do toho politiku na tomto portali, to je fakt silna kava. Pekne Vianoce.
naozaj chcem verit tomu ze v orange nepracujes na pozicii kde by si musel rozhodovat samostatne a prijimat zavazne rozhodnutia. ved ty nedokazes ani pochopit jednoduchu vetu v tomto zneni:
“Krátko pred skončením viazanosti sa však rozhodol prejsť k inému mobilnému operátorovi, čo sa ukázalo ako problém, keďže Orange od neho žiadal zaplatiť cenu neuhradených služieb za zostávajúce obdobie vo výške 117,69 eura a súčasne zmluvnú pokutu vo výške 730,27 eura, celkovo teda sumu 847,96 eura.”
ktora nehovori o nicom inom len o tom ze orange chcel peniaze za nieco co nedodal pretoze chcel peniaze za sluzby za zostavajuce alebo teda buduce obdobie do konca viazanosti pana ktory sa rozhodol ist za lepsou ponukou. to pre tvoju informaciu stanko je take ktore este len bude nasledovat. teda logicky ziadne sluzby nemohol pan cerpat a neplatit za ne. a to este nehovorim o tom ako si orange uctuje aj poplatok za odchod zakaznika ku konkurencii. nejde pritom o ziadnu smiesne symbolicku sumu.
Orange od neho žiadal zaplatiť cenu neuhradených služieb za zostávajúce obdobie vo výške 117,69 eura. tato veta hovory o nicom inom. ak si normalne zmyslajuci clovek tak pochopis ze to nieje za sluzby ktore este nemal ale je to za sluzby ktore uz mu boli fakturovane ale neuhradene cize zostavajuce obdobie. ci uz to bola jedna alebo viac faktur po splatnosti popripade pri prenose sa vykaslal na zvysne faktury tam napisane nie je. avsak rozumne zmyslajuci clovek ktory nie je zaslepeny vidinou ze ma nieco akoze lepsie aj ked v konecnom dosledku plati tie iste peniaze ci v O2, orange alebo t.mobile. a poplatok za prenos je 8 eur. Taky isty ako v t-mobile alebo fun fon alebo tesco mobile. O2 nema poplatok ziaden to ano ale ma aktivacny poplatok. ked si prenesies cislo do Orange tak neplatis aktivacny poplatok.
takze v klamstvach budes pokracovat ako vidim. ani tescomobile ani o2 nemaju na rozdiel o konkurencie ziadny poplatok za odchod ku konkurencii. informacie si mozes overit v ich cennikoch. aj tak nemas co robit lebo predajna prazdna tak musis spinit na konkurenciu vo formach. a za toto ta platia? aky maju aktivacny poplatok? myslis ten symbolicky jeden cent? naozaj mi ta zacina byt luto. predaje ti nejdu podla planu. predajne prazdne. koncorocne odmeny nebudu. mas to tazke. nedokazes pochopit ze orange chcel peniaze za zostavajuce a nie uplynule obdobie teda chcel peniaze za casovy usek od podania vypovede do konca viazanosti. za neodobrate sluzby. a k tomu chcel aj nemalu 720 eurovu zmluvnu pokutu. nestacim sa divit coho ste schopni. astronomicke zisky a stale je vam malo.
Poplatok za prechod k inemu operatorovi ma aj tmobile! 8 eur!!! A zmluvna pokuta v orange je len doplatok za telefon!!! Tak ako aj v O2! Jediny rozdiel je ze v O2 sa kazdy mesiac odratava 1/18tina telefonu! V Orange je to az poslednych 6 mesiacov po 1/6tine!!! Tak netrep sprostosti!!!
z článku na tomto portáli, na ktorý vedie aj odkaz z tohoto článku , pod ktorým diskutujeme.
“Pán Gondáš mal, podobne ako mnohí používatelia, so svojím mobilným operátorom (v tomto prípade s Orangeom) uzavretú zmluvu s dvojročnou viazanosťou. Krátko pred skončením viazanosti sa však rozhodol prejsť k inému mobilnému operátorovi, čo sa ukázalo ako problém, keďže Orange od neho žiadal zaplatiť cenu neuhradených služieb za zostávajúce obdobie vo výške 117,69 eura a súčasne zmluvnú pokutu vo výške 730,27 eura, celkovo teda sumu 847,96 eura. “
problem zostatkovej ceny telfonu v orangei je ten, ze aj po 18tich mesiacoch je stale rovnaky (zatial co v O2 kazdym mesiacom tento doplatok klesa)
a dalsi problem je ten, ze tento “doplatok” (po 1,5 roku sa to ani doplatkom nazyvat neda) je nazvany v zmluve ako ZMLUVNA POKUTA a na tu, podla rozhnodnuti sudu, nemaju narok aj ked je len vo vyske doplatku do povodnej ceny telefonu (ktora je premrstena)
nechapem na co sa hadate je jedno ktori operator co,oproti svetu vsetky sluzby aj dotovane mobily predrazene,na slovensku sa plati raz tolko co vonku za to iste
v tomto mi znova o2 pride ako operator ktory ma najjasnejsie pravidla
mal som platinovy pausal.. kde som mal dotaciu na telefon 288
po 10mesiacoch som sa rozhodol zmenit na o2fer…
jedine co som zaplatil bol doplatok za telefon
kedze dptacia je 288€ na 18mesiacov cize dotacia je 16€ za mesiac
tzn:doplatil som 8*16=128€ tot vsjo
jednoduché a férové
Veľké spoločnosti sa vždy stávajú nad ľudí veď demokracia máš prachy nemusíš nič dodržiavať
co sa tyka orangeu nebol problem po poslani listu s par paragrafmi od pravnika, mi zmluvnu pokutu odpocitali a doplati som iba cenu telefonu ktoru som mal v zmluve,ale co sa tyka T mobile tak odnich sa neviem dostat ani k odpovedi ani k vrateniu preplatku uz viac ako rok,jedine co urobili je ze vymahanie zmluvnej pokuty stiahly z exekucneho a po roku mi to poslali zas,pani na pravnom zrejme ukoncila pravo na osobitnej skole a kedze totalne ziadna snaha o odpoved ci uz som pisal maily listy telefonaty,som nuteny obratit sa obratit takisto na sud,lebo jednak ma presla trpezlivost a na pravnom v t mobile budu mat mozno aj inu robotu ako pitie kavy,aj ked na viac asi tam niesu ludia kompetentni ….
takze k tomu Orange-u co sa tu pise:
ano, vyska ZMLUVNEJ POKUTY (tak je to v zmluve nazvane a to je to co nesmu ziadat) je doplatok za cenu telefonu, v pripade ak ostava viazanost menej ako 6 mesiacov tak sa tato suma kazdy mesiac znizuje o 1/6… ale stale je to nazvane ako ZMLUVNA POKUTA a nie doplatok za telefon ani nic podobne a podla predchadzajuceho clanku nemaju pravo ziadat zmluvnu pokutu
Ale: 1.hodnota telefonu je premrstena oproti tomu aka je pri beznom nakupe
2.po 1,5 roku stale ziadat doplatit plnu hodnotu telefonu pri cenach sluzieb ake su je nehoraznost
3.jednoducho vsetky spolocnosti skusaju kam mozu zajst a klamat klientov a okradat a ked sa niekto zacne stazovat, tak mu daju supervyhodne sluzby a skusaju to na dalsom
Zmluvne pokuty vyberat to ano, ale dodrzat a fakturovat sumu za sluzby ktora je uvedena v zmluve ktora je podpisana telekomom a mnou to uz nie. Zakaznik (JA) musi podat reklamaciu a cakat 30 dni na vase vyjadrenie a samozrejme aktualnu fakturu v ktorej je zvysena suma a sluzby od sumy uvedenej na zmluve zaplatit! A keby som ju nezaplatil tak samozrejme mam pokutu za nezaplatenie FA. Dakujem Telekom
Mne zmluvná pokuta vyhovuje. Oveľa viac ako by som mal nahradiť sumu ktorú mi viazanosťou ušetrili. Takto vždy po roku ukončím viazanosť, zaplatím 30€, prejdem na Easy a hneď sa zas hodím na dvojročnú viazanosť :)