Štvrtina hovorov cez službu Google Duplex je vykonaná človekom

Pred rokom predstavila spoločnosť Google na svojej konferencii Google I/O 2018 novú službu Google Duplex. V podstate sa jedná o systém umelej inteligencie, ktorý po zadaní povelu od používateľa cez Google Asistenta sám zavolá napríklad do reštaurácie a zarezervuje stôl. Pritom by mal simulovať hlas človeka tak kvalitne, aby si to druhá strana vôbec nevšimla. Využije k tomu rôzne algoritmy pre strojové učenie, syntézu hlasu a rozpoznávanie reči. Server New York TImes teraz ale prišiel s odhalením, že nie všetky hovory automaticky uskutoční umelá inteligencia. V približne štvrtine prípadov ju zastúpi zamestnanec Googlu.

To priznáva aj samotný Google. Dôvodom je, že umelá inteligencia Google Duplex zatiaľ nie je pripravená na všetky scenáre rozhovoru. Služba najprv na základe viacerých faktorov vyhodnotí, či je možné uskutočniť hovor pomocou umelej inteligencie alebo skutočnej osoby. Až následne sa rozhodne, ktorú verziu vyberie. Zdá sa, že plnej hlasovej funkcionality umelej inteligencie sa pri Google Duplex zákazníci v blízkej dobe ešte nedočkajú. Môže ich tešiť aspoň jeho nová funkcia predstavená na Google I/O 2019, ktorá dokáže za zákazníka vyplniť webový formulár. Bohužiaľ, na Slovensku služba nie je dostupná a v blízkej dobe sa to asi nezmení.

Náš tip
Google Street View sa vracia na Slovensko, mapovať bude podrobnejšie
Disqus Comments Loading...