MojAndroid

Na Slovensku rastie počet ľudí, ktorí sú zvyknutí pracovať s internetom na dennej báze. Najčastejšie sa do internetu pripájajú prostredníctvom svojho laptopu, rastie však počet používateľov, ktorí na pripojenie využívajú mobilné zariadenia ako smartfón či tablet. Zaujímavé štatistiky z prostredia zákazníkov mobilných operátorov prináša O2 v pravidelnej správe O2 Analytics, ktorá vyplýva z U&A Study, ktorú pre O2 spracovala spoločnosť Ipsos.

Rastie význam smartfónov a tabletov

Na Slovensku rastie počet ľudí, ktorí využívajú internet viackrát v týždni. Kým v roku 2011 to bolo približne 69 % ľudí, ktorí vlastnia mobilný telefón, v roku 2014 to je už 87%. Hoci je najpreferovanejším zariadením k pripojeniu na internet stále laptop, ktorý v súčasnosti využíva až 73% užívateľov (v roku 2011 to bolo len 40%), dynamicky rastie najmä využitie smartfónov a tabletov.

Zariadenia využívané na pripojednie do internetu

Kým ešte v roku 2011 sa k internetu pripájalo pomocou mobilu len 13%, dnes je to až 51% používateľov. S tabletom pred tromi rokmi surfovalo len 1%, dnes však už 23 % používateľov. Opačný trend je pri stolných počítačoch. Kým dnes sa do pevného internetu pripája 60% používateľov, ešte pred tromi rokmi ich využívalo až 72%. „Práca s internetom sa presúva na mobilné zariadenia. Stolný počítač ešte stále využívame najmä v kanceláriách, doma radšej surfujeme na laptope. Čoraz viac však siahame po smartfónoch a tabletoch. Ide o dlhodobý trend súvisiaci so zmenou spotrebiteľského správania a význam týchto zariadení bude v budúcnosti spolu s rozvojom LTE mobilného pripojenia naďalej prudko rásť,“ povedal Igor Tóth, marketingový riaditeľ O2 pre rezidenčný segment.

Až v  troch štvrtinách prípadov využívajú zákazníci vo svojom mobile internet na vyhľadávanie (74%), e-mail (74%) a sociálne siete (73%). Takmer polovica užívateľov internetu v mobile (47 %) využíva aj službu počasia. Používatelia si tiež radi prezrú spravodajské portály (43 %) a mapy či navigáciu (42 %).

Spôsoby využívania internetu v mobile

Po mobile siahame aj z nudy

V tejto skupine zákazníkov je najčastejším dôvodom po siahnutí po mobile vyhľadávanie informácií (81%). Vyše polovica používateľov ho však využije aj v prípade potreby kontaktu s blízkymi (57%), potreby naliehavých riešení (55%). Výnimkou práce s mobilom nie je ani zaháňanie nudy. Mobil je tak zdrojom zábavy až v 54 % prípadov.

Situácie, v ktorých zákazníci využívajú internet v mobile

Zdroj: tlačová správa O2

23.10.2014

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

11 odpovedí na “Štúdia O2: Používanie mobilného internetu stúpa, aj vďaka smartfónom”

    • Boze dalsi genius sa ozval. To ze maju nahorsiu siet nepopieram ale takties ju zacaly budovat ako posledni. Vetsina zisku spolocnosti ide na budovanie siete ale to nejde len tak za den mavnutim prutika. A ziadna spolocnost nepojde do straty koli tomuto.

Pridaj komentár

+