MojAndroid

Smart Poisťovňa 2022 je už siedmy ročník ankety kde vy, naši čitatelia, hlasujete za najatraktívnejšiu poisťovňu do vrecka na Slovensku. Samozrejme, pri hlasovaní sa sústredíme najmä na to, aké online funkcie ponúkajú jednotlivé poisťovne a ako ste s nimi spokojní.

Anketa je v plnom prúde. Hlasujete v nej za poisťovňu s najlepšími mobilnými funkciami, pričom vyhrať smartfón podľa vlastného výberu v hodnote 400 eur. Aby ste sa mohli lepšie rozhodnúť, za ktorú poisťovňu hlasovať, pripravili sme si pre vás stručné porovnanie jednotlivých poisťovní na našom trhu.

Dnes sa pozrieme na to, ako poisťovne vystupujú na sociálnych sieťach, ktoré postupne nahrádzajú klasické call centrá a pre niektoré poisťovne sa stávajú primárnym miestom komunikácie so zákazníkmi.

Zdravotné poisťovne

V tabuľke si môžete pozrieť počty sledovateľov na jednotlivých sociálnych sieťach. Ako môžete vidieť, poisťovne Dôvera a Union majú účty až na 5 sociálnych sieťach, ktorými sú Facebook, Twitter, YouTube, Instagram a LinkedIn. VšZP má účet na Facebooku, Youtube a LinkedIn a Instagrame.

Poisťovňa Sociálna sieť Publikum
VšZP Facebook

YouTube

LinkedIn

Instagram

39 544 ľuďom sa to páči, 40 901 ľudí to sleduje

928 odberateľov

1 364 sledovateľov

3 873 sledovateľov

Dôvera Facebook

Twitter

YouTube

Instagram

LinkedIn

88 317 ľuďom sa to páči, 90 895 ľudí to sleduje

696 sledovateľov

1 010 odberateľov

25 300 sledovateľov

3 642 sledovateľov

Union Facebook*

Twitter*

YouTube*

Instagram*

LinkedIn*

22 815 ľuďom sa to páči, 23 564 ľudí to sleduje

16 sledovateľov

552 odberateľov

3 858 sledovateľov

3 809 sledovateľov

Najväčší Facebook má Dôvera, nasleduje VšZP a Union. Všetky tri poisťovne majú veľmi pekné čísla. YouTube je zase vo všetkých troch prípadoch slabší, to isté platí aj pre Twitter, ktorý VšZP nemá vôbec. Medziročne si všetky tri poisťovne polepšili veľmi dobre, čo platí hlavne pre Facebook, avšak čísla pekne poskočili napríklad aj na Instagrame.

Komerčné poisťovne

Znovu platí, že na poli komerčných poisťovní je situácia oveľa rôznorodejšia. Nájdu sa aj také, ktoré nemajú absolútne žiadnu prezenciu na sociálnych sieťach. Niektoré na nich vystupujú iba veľmi opatrne a nenápadne, no ďalšie si svoje sociálne siete poctivo budujú, pridávajú nový obsah a aktívne komunikujú so zákazníkmi a fanúšikmi.

Allianz Facebook

YouTube

Instagram

LinkedIn

29 262 ľuďom sa to páči, 29 326 ľudí to sleduje

290 odberateľov

2 774 sledovateľov

2 157 sledovateľov

Cardiff poisťovňa Slovensko***
Collonade Insurance Facebook

YouTube

Instagram

LinkedIn

845 ľuďom sa to páči, 878 ľudí to sleduje

18 odberateľov

60 sledovateľov

583 sledovateľov

ČSOB poisťovňa**** Facebook

Twitter

YouTube

Instagram

LinkedIn

46 244 ľuďom sa to páči, 46 262 ľudí to sleduje

388 sledovateľov

2 360 odberateľov

7 774 sledovateľov

10 763 sledovateľov

Európska cestovná poisťovňa Facebook

Twitter

YouTube

LinkedIn

3 121 ľuďom sa to páči,3 143 ľudí to sleduje

4 sledovatelia

1 sledovateľ

44 sledovateľov

Generali Facebook

Twitter***

YouTube

LinkedIn

20 845 ľuďom sa to páči, 21 375 ľudí to sleduje

 

361 odberateľov

2 165 sledovateľov

Genertel poisťovňa Facebook

Twitter

YouTube

LinkedIn

37 706 ľuďom sa to páči, 36 020 ľudí to sleduje

12 sledovateľov

121 odberateľov

53 sledovateľov

Komunálna poisťovňa Facebook

YouTube

Instagram

LinkedIn

6 400 ľudí to sleduje, počet páči sa nezverejnený

91 odberateľov

572 sledovateľov

325 sledovateľov

Kooperativa Facebook

Twitter

YouTube

Instagram

LinkedIn

3 500 ľuďom sa to páči, 3 500 ľudí to sleduje

11 sledujúcich

206 odberateľov

3 225 odberateľov

806 sledovateľov

MetLife Slovensko Facebook

YouTube

LinkedIn

597 ľuďom sa to páči, 636 ľudí ľudí to sleduje

6 odberateľov

64 sledovateľov

NN životné poistenie Facebook

YouTube

LinkedIn***

639 656 ľuďom sa to páči, 639 766 ľudí to sleduje

228 odberateľov

NOVIS poisťovňa Facebook

YouTube

LinkedIn

3 377 ľuďom sa to páči, 3 386 ľudí to sleduje

47 odberateľov

393 sledovateľov

Poisťovňa Slovenskej sporiteľne**** Facebook****

Twitter****

YouTube****

Instagram****

LinkedIn****

160 307 ľuďom sa to páči, 157 144 ľudí to sleduje

1 697 sledovateľov

7 410 odberateľov

16 700 sledovateľov

15 395 sledovateľov

Poštová poisťovňa Facebook****

Twitter****

YouTube****

Instagram****

LinkedIn

37 653 ľuďom sa to páči, 38 194 ľudí to sleduje

201 sledovateľov

927 sledovateľov

1 722 sledovateľov

131 sledovateľov

UNIQA poisťovňa Facebook

Twitter

Instagram

YouTube

LinkedIn

17 587 ľuďom sa to páči, 17 856 ľudí to sleduje

325 sledovateľov (spoločný profil pre CZ a SK)

525 sledovateľov

223 odberateľov

756 sledovateľov

UNION poisťovňa Facebook*

Twitter*

YouTube*

Instagram*

LinkedIn*

22 816 ľuďom sa to páči, 23 565 ľudí to sleduje

16 sledovateľov

552 odberateľov

3 857 sledovateľov

3 809 sledovateľov

Wüstenrot poisťovňa Facebook

YouTube

Instagram

LinkedIn

8 419 ľuďom sa to páči, 8 540 ľudí to sleduje

253 odberateľov

267 sledovateľov

286 sledovateľov

*spoločný profil pre Union zdravotnú aj komerčnú poisťovňu
**hodnotíme pravidelnosť, relevantnosť, aktuálnosť príspevkov, mieru využitia, angažovanosť publika, rýchlosť odozvy pri komunikácii
***nemá samostatný profil pre Slovensko
****spoločný profil s bankou (okrem LinkedIn)

Hlasujte a vyhrajte

Tak ako iné spoločnosti a prevádzkovatelia služieb, aj poisťovne poňali sociálne siete po svojom. Niektoré ich skutočne využívajú ako jeden z hlavných komunikačných kanálov a uvedomujú si výhody, ktoré prinášajú pre nich aj pre zákazníkov. Iné im prichádzajú na korienok postupne.

Ak máte ďalšie postrehy alebo názory, najlepšie spravíte, ak ich vyjadríte priamo v ankete Smart Poisťovňa 2022. Nielenže tak prispejete k hodnoteniu jednotlivých poisťovní, ale zároveň sa automaticky zapojíte do súťaže o smartfón podľa vášho výberu v cene do 400 eur. Anketa prebieha do 31. októbra 2022, tak neváhajte a hlasujte!

16.9.2022

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+