Najvýznamnejšou májovou udalosťou, týkajúcou sa našich mobilných operátorov, bolo jednoznačne predstavenie palety nových Ideálnych paušálov, ktoré nahradili dovtedajší program WOW. Sova, Delfín, Kengura a Panter vzbudili mimoriadny záujem našich čitateľov a článok o ich predstavení sa stal jedným z najdiskutovanejších za celý mesiac máj.
Väčšina diskutérov sa pritom vôbec netajila negatívnymi názormi na nové produkty Orangeu a v diskusii znateľne prevládali kritické vyjadrenia. Najčastejšie kritizovanými aspektmi nových paušálov bol nízky objem predplatených dát a to aj u drahších programov (napr. 10 MB u Kengury 30 eur). V tejto súvislosti si diskutujúci tiež všímali, že kto chce používať telefón predovšetkým na internet, potrebuje okolo gigabajtu dát a naopak, mesačne prevolá len minimum minút, tak si musí zobrať najdrahší paušál Panter 40 (ak nechce doplácať za dodatočný internetový balíček).
Peter Tóth, Corporate Affairs Manager spoločnosti Orange
Naši čitatelia tiež často porovnávali Ideálne paušály s predchádzajúcim programom WOW a kritizovali oveľa menšiu mieru prispôsobiteľnosti. No a spŕška vtipov sa zniesla aj na pomenovanie nových programov podľa zvierat, ktoré pôsobí v slovenčine v spojení s paušálmi trochu nezvyčajne.
Nás v redakcii vaše názory, ktoré vyjadrujete v diskusiách, naozaj zaujímajú a aj túto o Ideálnych paušáloch sme si prečítali niekoľkokrát od začiatku až do konca. Keďže sme v nej videli, že uvedenie nových paušálov Orangeu vzbudilo vašu pozornosť, rozhodli sme sa operátorovi v tejto súvislosti položiť niekoľko otázok. Inšpiráciou pri ich koncipovaní nám pritom boli práve vaše názory a pripomienky v diskusii, ktoré sme sa snažili pretlmočiť operátorovi. Odpovedal nám na ne Peter Tóth, Corporate Affairs Manager spoločnosti Orange.
Hlavnou témou nášho rozhovoru s Petrom Tóthom boli nové Ideálne paušály, okrajovo sme sa však zaujímali aj o zhodnotenie doterajšieho programu WOW a ich vzájomné porovnanie z pohľadu operátora. Otázky smerovali tiež k nízkemu objemu dát u viacerých Ideálnych paušálov a malú mieru variabilnosti. Opýtali sme sa však aj na to, čo v Orangei hovoria na posmešky a spodobovania, týkajúce sa zvieracích názvov ich nových paušálov.
Spomínaný rozhovor si môžete prečítať v aktuálnom čísle Android Magazínu, v ktorom však nájdete ešte oveľa viac zaujímavých tém, článkov a rozhovorov.
Rozhovor nájdete v šiestom vydaní časopisu Android Magazín na 38. strane
>>> Stiahnite si PDF – Android Magazín Jún 2013 <<<
Aplikácia Android Magazín je dostupná na Play Store aktuálne len pre Android tablety vo verzii 3.0 a vyššie. Pre správne spustenie aplikácie je potrebné mať nainštalovanú aplikáciu Adobe AIR. Aplikácia Android Magazín beží na platforme Coverpage od spoločnosti MONOGRAM Interactive.
Odporúčam si to PDFko stiahnuť a prečítať ten rozhovor.
Páči sa mi že sa KONEČNE nejaký redaktor priamo opýtal na to, čo väčšine ľudí vadí, aj keď odpovede sú samozrejme typické PR… oháňať sa tým, že tie ceny nie sú tak vysoké, lebo ešte možno na ne uplatniť zľavy, akože sorry, ale to kde sme? :-o
Uprimne povedane, tento “zverinec” povazujem zdaleka za najhorsie pomenovanie pausalov v historii firmy Orange. Tie nazvy neevokuju absolutne totalne nic spolocne s pausalom, ani mobilnou komunikaciou. Z nazvu clovek nam ani potuchy o com je ten pausal, ani pre koho je stvoreny, dokonca z nazvov (bez ceny) ani nie je jasne ktory je “vyssie” a ktory “nizsie”. To este aj “Globtel-50” bol lepsi nazov pre pausalny uzivatelsky program…
Navyse z tych 4 zverov jedine sova vobec zije na nasom uzemi (ak nepocitam zoo). Ja sa teda v marketingu vobec nevyznam, ale vedla mna vravi kolega, ze dat do nazvu produktu cenu (napr. “Delfin 20€”) je cisty marketingovy fail. Ked uz, do nazvu sa dava benefit ktory klient dostava (napr. pocet volnych minut), aby nazov vnimal pozitivne. A nie aby sa mu pri nazve vybavila asociacia kolko musi tym odronom kazdy mesiac platit (najma ked tie pausaly su drahsie ako predosle)!
Namojveru, cely ten oranzovny marketingovy ansambel sa musel vydatne zhulit lysohlavkou, ked prisiel s tymto napadom.
Len doplnim ze lysohlavky sa nehulia. Ale inac suhlasim uplne vo vsetkom. Je to cele zle!
Pridám sa k predošlým názorom, s ktorými tiež súhlasím. PR odpovede o tom, že ľudia si vybrali na prekvapenie 30-eurové paušály sú teda veľmi zle pochopené a Orange veru nenačúva už dlho. Nie je to preto, že si ich vybrali dobrovoľne, ale preto, že si museli pár EUR doplatiť, aby mali vôbec ako tak dôstojné balíčky potrebné pre túto dobu !!! Na čo by im boli tie mizerné lacnejšie balíčky? No na nič, jedine v kombinácii s nejakým O2 paušálom, kde majú na vykecávanie sa volania po tretej minúte zdarma.
Ste totálne zaslepení, resp. vychcaní a máte to sakra dobre prepočítané nehľadiac na potreby ľudí, ale na zisky. Neprichvaľujte si akí ste super len medzi sebou vo vedení Orangeu, ale skutočne počúvajte ľudí. Lebo ja vnímam ako výsmech tvrdenie, že ste nám vlastne dali 10MB zdarma aby sme mali ako taký prístup na internet! To je výsmech vrchnosti blbému národu, ktorý vám to všetko zožerie. Veľmi dobre viete, že z 10 mega si ani nevrznete, ak si chcete pozrieť čo i len nutné emaily. Niekto vám pošle prílohu v troch emailoch a vaše odrobinky dát sú fuč. A potom nastáva to, prečo ste to takto urobili – platenie 0,79€ za MB navyše!! (cena je dúfam taká, neoveril som si čerstvo) Ale keby to bolo “iba 50 centov” za megabajt, je to úžera ako krava.
Už som to niekde spomínal… čo keby ste dali trochu viac dát ktoré neurážajú klienta, napr. 200MB za 2€. To už sa dá na emaily použiť, cena je ako tak stráviteľná a pritiahnete ďalších 30% klientov bez internetu, ktorí sú proste neni ochotní platiť prestrelených 7€ až 10€ za frcky dát, akože neobmedzených. (O tom neobmedzení a druhom výsmechu klientom ani nejdem písať. Nepoužiteľné FUP…) Ja by som si taký dátový paušálik dal. A vy máte bez niečoho podobného zo mňa prd a mohli by ste mať ďalšie dve eurá keby ste rozmýšľali a načúvali potrebám.
Dajte si pozor na takéto zahrávanie sa s inteligenciou vášho klienta, naozaj to ide do výsmechu a podceňovania. Aj ja som dlhoročný zákazník, vlastne som iného operátora nemal. Ale takýmto urážaním nás sa proste naštvem a vymyslím poskytovateľa iného. A samozrejme vezmem celú rodinu aj so svokrovcami, s ktorými si chceme volať pár krát mesačne zadarmo. Možno sa až potom zbadáte, keď vám jeden ako ja vezme piatich klientov a stane sa to vo viacerých rodinách.
Jednoducho dávať 30€ za telefónny účet je na Slováka priveľa. Zdôrazňujem Slováka, nie Blaváka! Zaradili ste sa medzi úžerníkov, ktorí ťahajú z národa viac peňazí ako v zahraničí, a to zarábame 2x menej.
Je to ešte na dlho, koľko pripomienok by sa dalo mať na túto obchodnú politiku a “ideálne paušály”. Lebo tie sú ideálne len pre zisk slovenského Orindžu a nie klienta. Aj preto tak rýchlo zakapal WAW, lebo to bolo výhodnejšie pre klienta ako pre Orange…
prelozte mi pls tuto vetu flatové paušály do všetkých sietí za mainstreamovú cenu.
To neries, to je takzvany “korporatny zmrd-speak”…
25. 7. 2013 – R.I.P. Orange (u mňa skapal po 4 rokoch) migrácia môjho čísla je už otázka pár krásných slnečných dní a za ušetrené eurenká si pojdem chodiť obzerať ten Zverinec niekam naživo a skúmať súvislosti :)
Pan Peter TOTH, vy a vase oddelenie mate vazne komunikacne slabiny.
Vo Vasej odpovedi na moj e-mail ste pozabudli na vasu vnutropodnikovu komunikaciu, co je viac ako neprofesionalne!
No a doleuvedeny text je kapitola sama o sebe.
kopia textu:
From: TOTH, Peter
Sent: 30. septembra 2013 8:04
To: PISKUNOVA Alexandra OSK
Subject: Fwd: Neumerna hlasitost reklamy a uputavok na AXN Crime
Boze to je otazka. Treba munpripravit kratky pozoivnubodpoved ze dugame ze ho nove kanalybpotesia a ze za hladitostbreklamy nemozeme lebo urcuju ju vysielatelia.
Enviado desde mi iPhone