Už niekoľko rokov môžeme byť svedkami poklesu či stagnovania predaja tabletov. Ako sú na tom však smartfóny? Zaujímavé informácie prináša analýza od spoločnosti TrendForce. Táto analýza tvrdí, že v roku 2018 by sme mali zaznamenať spomalenie predaja smartfónov. Pokles predaja v počte kusov sa však neočakáva. Ostane lídrom juhokórejský výrobca Samsung? A ako to dopadne na nižších priečkach?
Samsung a tí ostatní
Analýza z dielne TrendForce predpovedá predaje smartfónov v celkovom počte takmer 1,5 miliardy kusov (konkrétne 1,498 miliardy kusov). To je vyššie číslo ako sme mohli zaznamenať za rok 2017, keď bolo predaných 1,458 miliardy kusov. Štatistické porovnanie s minulým rokom potvrdzuje dominanciu juhokórejského výrobcu Samsung, ktorý by mal aj tento rok získať najväčší podiel na trhu predaných smartfónov. Konkrétne číslo sa odhaduje na 20,3% (v minulom roku toto číslo činilo 21,9%).

Naopak nárast by mali zaznamenať značky na ďalších miestach. Druhý Apple by mal zaznamenať 15,7% (oproti 15,2% v minulom roku) a tretí čínsky Huawei následne 11,6% (oproti 10,8% za rok 2017). Turbulencie sa očakávajú aj na nižších, no stále úspešných miestach. Spoločnosti Oppo a Vivo, ktoré obsadzovali štvrté a piate miesto by mali poklesnúť na piate a šieste miesto. Naopak čínske Xiaomi by malo postúpiť zo šiesteho miesta na štvrté s výsledkom na úrovni 7,1% (oproti 6,4% za minulý rok).

Je potrebné však myslieť aj na ďalších hráčov na trhu ako napríklad Sony či rýchlo rastúca značka Nokia, ktoré podľa predošlých informácií zaznamenala svoje prvé percento na trhu so smartfónmi za štvrtý kvartál roka 2017. Našli ste na zozname aj vášho výrobcu? Vaše otázky a postrehy nám môžete napísať do diskusie pod článkom.