Opera spúšťa novú službu nazývanú Sponsored Web Pass ako nadstavbu existujúcej služby Opera Web Pass, ktorá umožní používateľom získať zdarma prístup k mobilnému Internetu na obmedzený čas. Výmenou za poskytnutú službu si musia používatelia pozrieť sponzorovaný príspevok resp. reklamu. S touto službou môžete získať napríklad jeden deň používania Internetu alebo hodinový prístup na sociálne siete. Po uplynutí doby sa opäť zobrazí ďalšia reklama a bezplatný prístup sa obnoví. Používatelia si budú môcť tiež zakúpiť zvýhodnené balíčky, ktorými získajú pripojenie.
Okrem toho budú viazaní na používanie prehliadača Opera mini, takže to neznamená, že získate neobmedzený prístup pre všetky aplikácie alebo služby. Opera porovnáva novú službu s televíznym programom, pred pred ktorým je vždy zobrazená reklama od sponzora. Podobný spôsob využíva aj populárna video služby Youtube. Najväčší úspech sa predpokladá najmä v rozvojových krajinách, kde sa môže stať skutočne populárna. Opera Sponsored Web Pass je už v tejto chvíli dostupná pre operátorov a iné spoločnosti, no zatiaľ sa neobjavili informácie, kde bude vo svojich začiatkoch sprístupnená. Uvítali by ste podobný spôsob bezplatného prístupu k Internetu ?
Zdroj: opera