MojAndroid

Po zvýšení cien a súčasnom zavedení “Digitálneho bonusu” prichádza O2 v krátkom čase s ďalšou výraznou zmenou. Tentokrát sa týka zákazníckej linky a klientov modrého operátora by mohla potešiť. O2 sa jednoducho rozhodlo radikálne zmeniť zážitok, s akým sa zákazník najčastejšie stretáva pri volaní na zákaznícke linky. V týchto dňoch preto pristupuje k vypnutiu interaktívneho hlasového sprievodcu, ktorý slúži na navigovanie zákazníka.

Namiesto toho bude dochádzať k priamemu spojeniu so zamestnancom Zákazníckej linky už od začiatku hovoru. Žiadne počúvanie automatu ani zadávanie čísel pre dosiahnutie správneho spojenia už nebude potrebné. Okamžite po vytočení čísla 949 je zákazník spojený s najbližším voľným asistentom. O2 uvádza, že týmto priamym spojením sa ušetrí priemerne 40 sekúnd, ktoré predtým zákazník strávil pri manipulácii s automatom.

Nápad vznikol už v roku 2018

Zrušeniu prednahratých hlášok na zákazníckej linke O2 a zavedeniu priameho spojenia s operátorom predchádzala dôsledná príprava. S ideou spojenia s asistentom bez použitia automatu pracuje O2 už od roku 2018.

Samotnému odstráneniu automatických hlášok predchádzala jednak motivácia zákazníkov využívať v čo najväčšej miere aplikáciu Moje O2, kde si môžu samotní zákazníci vyriešiť drvivú väčšinu požiadaviek z pohodlia domova. Za ten čas sa počet používateľov aplikácie zvýšil 2,5-násobne.

Rovnako tento čas O2 využilo najmä na vzdelávanie kolegov z infolinky, ktorí dnes dokážu so zákazníkom vyriešiť všetky požiadavky bez nutnosti prepojenia na špecialistu pre danú oblasť zákazníkovej požiadavky.

„Preorganizovali sme tímy na call centre tak, aby každý z nich bol schopný vyriešiť zákaznícku požiadavku od začiatku až do konca, až po jej úspešné vyriešenie a informovanie zákazníka. Stojí za tým prepracovaný systém školení i organizácie. Dovolím si povedať, že týmto definujeme nový štandard služieb call centier, ktorý stále nie je bežný,“ vysvetľuje Milan Morávek.

Štatistiky zákazníckej linky O2

  • Mesačne eviduje O2 priemerne až 50 tis. volaní na zákaznícku linku (v mesiacoch trvajúcej koronakrízy to bolo v priemere o 20 tis. volaní mesačne viac)
  • Priemerná dĺžka hovoru so zákazníkom dosahuje približne 5 minút (ten najdlhší trval vyše 56 minút)
  • Jeden asistent zákazníckej linky absolvuje za svoju službu priemerne 50-tku takýchto hovorov
  • Najčastejšie sa zákazníci obracali na asistentov zákazníckej linky s požiadavkami, ktoré dnes dokážu pohodlne vybaviť aj cez iné kanály ako napríklad informácie o produktoch, k fakturácii, či informáciu o výške kreditu. Až na ďalších miestach sa umiestnila pomoc asistenta s nastavením služieb, či prípadné riešenie technických požiadaviek
  • Celkovo sa na tento krok O2 pripravovalo najmä zjednodušením procesov, či systémových a aplikačných vylepšení tak, aby mohli zákazníkom na linkách pomáhať najmä s požiadavkami, kedy je spojenie s asistentom nutnosťou.
  • Okrem zlepšenia zákazníckej skúsenosti ušetríme zákazníkovi priamym spojením s asistentom najmä čas. Ak sa chcel zákazník s asistentom spojiť, predtým musel absolvovať približne 40 sekundový automat, pričom O2 malo jeden z najrýchlejších automatov v segmente.

Zmenu zdôrazňuje nová marketingová kampaň

O2 inováciu zákazníckej linky komunikuje aj v marketingovej kampani. Opäť konceptom obľúbených robotov Ludda a Moyi. „Človek!“, zvolá  Luddo, keď vytočí zákaznícku linku a očakáva, že sa bude musieť najprv prebojovať labyrintom čísel a skratiek. Zažíva však prekvapenie, keď sa mu v slúchadle na druhej strane ozve ihneď živý človek.

„V O2 veríme, že ak nám zákazník volá, má skutočný problém, preto ho chceme okamžite a bez zdržiavania vyriešiť. Dnes vďaka mnohým krokom vrátane digitalizácie sa nám darí presúvať základné úkony, ktoré si nevyžadujú asistenciu, do prostredia mobilnej či webovej aplikácie Moje O2, kde ich vyriešia jednoduchšie a rýchlejšie. A preto sme dnes v pozícii, že v prípadoch, keď zákazník rieši komplexnejší problém alebo situáciu, si môžeme dovoliť poskytovať prvotriednu ľudskú starostlivosť. Našim cieľom je, aby zákazník dostal možnosť ľudsky vysvetliť svoje požiadavky a kompetentne nájsť riešenie spolu so živým operátorom,“ uviedol Milan Morávek, riaditeľ predaja a služieb zákazníkom O2.

6.7.2020

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+