Tak ako O2 avizovalo ešte v polovici mája, dnešným dňom zvyšuje ceny pri všetkých svojich programoch s platbou na faktúru o 2€. V praxi to znamená, že zákazníci budú každý mesiac platiť o 2€ viac. Nemusí to však platiť pre každého.
Navýšeniu ceny sa totiž dá vyhnúť splnením určitých podmienok, čím klienti získajú takzvaný “Digitálny bonus”, presne vo výške 2€. Inak povedané, ak splnia trojicu podmienok, naďalej budú platiť rovnako ako doteraz.
Ak získate Digitálny bonus, platíte po starom
Digitálny bonus budú môcť využiť všetci zákazníci, ktorí budú spĺňať 3 predpoklady digitálneho správania:
- aktivujú si elektronickú, čiže digitálnu formu faktúry (bez jej zasielania poštou v papierovej podobe)
- budú využívať pravidelnú online úhradu faktúr (teda všetky spôsoby platby okrem platieb na predajniach O2, či na poštách)
- si aktivujú Digitálny box, teda elektronickú schránku všetkých užitočných dokumentov. Aktivovať sa dá buď v aplikácii Moje O2 alebo vo webovom rozhraní Moje O2
Aktivácia a využívanie Digitálnej faktúry a Digitálneho boxu sú samozrejme bezplatné ako aj digitálny spôsob platby faktúr.
Za navyšovaním cien sa má podľa O2 skrývať snaha o podporu digitalizácie a ochranu životného prostredia – znížením produkcie papierových faktúr a dokumentov. Okrem toho ale ide aj o reakciu na rastúce priame a nepriame náklady operátora.
Splnenie podmienok pre získanie “Digitálneho bonusu”, a teda zachovanie pôvodných cien, je pomerne jednoduché. Napriek tomu sa zo strany klientov O2 ozývajú aj nahnevané hlasy, a je otázne, či týmto krokom niektorí ľudia nebudú motivovaní k prechodu ku konkurencii. Či dôjde k výrazným zmenám ukáže až čas.