Samsung alebo Apple. Práve títo dvaja výrobcovia smartfónov sa momentálne bijú o to, ktorý z nich bude jednotkou na celosvetovom trhu. Misky váh sú momentálne viac priklonené k Samsungu, aj keď rozdiel nie je veľký. Najnovšie čísla zverejnil portál IDC.com.
V treťom kvartáli tohto roka sa teda najviac darilo juhokórejskému výrobcovi, ktorý dokázal predať 59,5 milióna zariadení a dosiahol 19,7-percentný podiel na trhu. Na druhom mieste je americký Apple s počtom 53,6 milióna predaných kusov a podielom 17,7 percenta.
Svetovou trojkou je Xiaomi. Výrobca dokázal predať 41,5 mlióna smartfónov a na štvrtom mieste je ďalšia čínska spoločnosť OPPO. V porovnaní s tretím kvartálom minulého roka sa poradie nezmenilo, no čísla áno. Prvý Samsung v tomto období dokázal predať až 65 miliónov smartfónov. Medziročne mu však podiel na trhu klesol až o 8,4 percenta, a to najmä v prospech Applu a Xiaomi. OPPO stratilo 6,5 percenta.
Spoločnosť | Dodávky (Q3 2023) | Podiel na trhu (Q3 2023) | Dodávky (Q3 2022) | Podiel na trhu (Q3 2022) |
1. Samsung | 59,5 mil. | 19,7 % | 65,0 mil. | 21,4 % |
2. Apple | 53,6 mil. | 17,7 % | 52,3 mil. | 17,2 % |
3. Xiaomi | 41,5 mil. | 13,7 % | 40,5 mil. | 13,4 % |
4. OPPO | 27,0 mil. | 8,9 % | 28,9 mil. | 9,5 % |
Pred niekoľkými mesiacmi sme informovali o tom, že na prvom mieste sa udiala zmena a Apple predbehol Samsung. Išlo o prvý kvartál tohto roka, kedy vo všetkých troch mesiacoch bola americká spoločnosť lepšia. Následne sa to otočilo a vrátilo do takpovediac normálu, takže Samsung naďalej zostáva jednotkou na trhu, aj keď rozdiely nie sú veľké.

Celkové dodávky smartfónov sa držia v porovnaní s minulým rokom na približne rovnakých číslach. Doteraz zaznamenali pokles len o zanedbateľných 0,1 percenta. V treťom kvartáli minulého roka sa predalo 303,1 milióna smartfónov, v najnovšom sledovanom období to bolo 302,8 milióna.
Predaje drží najmä najväčší čínsky trh, na ktorom rástli. Naopak v Európe, Japonsku a USA predaje klesali. V Európe konkrétne o 5,3 percenta.