Pred nedávnom bol zostavený profil dizajnéra z Apple, ktorý stojí za niektorými najatraktívnejšími produktmi od firmy zo Silicon Valley. Je ním John Ive, ktorý sa počas rozhovorov vyjadroval aj na adresu konkurencie. Hoci nešpecifikoval presne, ktorú spoločnosť mal na mysli, z jeho vyhlásení to bolo pomerne zrejmé. Kritizoval totiž možnosť zákazníkov prispôsobiť si vzhľad zariadenia podľa seba, čo je podľa Ivea veľkým nedostatkom v návrhu zariadenia. Podľa neho by mala za dizajnom zariadenia stáť iba spoločnosť a zákazník by mal dostávať konkrétny hotový produkt.
Je teda zrejmé, že Ive mal na mysli spoločnosť Motorola a ich program pre prispôsobenie si vzhľadu smartfónu s názvom Motomaker. Vrámci tohto projektu je možné upraviť prakticky každú viditeľnú časť konštrukcie telefónu, pričom používatelia majú na výber niekoľko farieb, ale aj rôznych materiálov, vďaka čomu vzniká obrovské množstvo možných kombinácií.
Prezident Motoroly Rick Osterloh sa ale ohradil a uviedol, že Motorola verí tomu, že koncový zákazník by mal byť priamo zapojený do procesu dizajnovania zariadenia. Tiež poznamenal, že ide prakticky o presne opačný prístup, aký vyznáva Apple. Vrámci obrany tiež upozornil na to, akú cenovú politiku používa Apple. Zatiaľ čo základný model smartfónu iPhone 6 so 16 GB vnútornej pamäte stojí 649 USD, základný model Motoroly Moto X stojí 399,99 USD. Dokonca upozornil na to, že Moto X v najdrahšej verzii stojí menej, ako iPhone 6 v najnižšej základnej zostave.
Tieto skutočnosti sú ale priamym dôsledkom filozofie spoločnosti. Motorola sa už nejaký čas drží myšlienky, podľa ktorej rešpektuje názory svojich fanúšikov, dbá na spätnú väzbu od nich a snaží sa vyhovieť im želaniam. Tým nechceme povedať, že by zákazníci spoločnosti Apple neboli spokojní, práve naopak. Je ale všeobecne známe, že Apple si dá vždy záležať na tom, aby bol ich koncový produkt maximálne uzavretý a aby každý zákazník dostal presne taký produkt, aký chce Apple vypustiť.
Zdroj: BBC via Android Central