MojAndroid

Pred rokom nástroj na prezentáciu jedla, schopností šéfkuchára a krásy samotnej reštaurácie. Dnes snáď až nevyhnutný nástroj na to, aby si aspoň časť zákazníkov objednala a tým udržala podnikanie nad vodou. Aj to je sila Instagramu v týchto časoch.

Jedna miliarda používateľov môže jesť

Instagram bol aj pred pandémiou miestom, kde sa mnohí prezentovali svojimi kulinárskymi výtvormi. Mnoho známych šéfkuchárov ukazovalo umenie tým, ktorí mali záujem. Bolo to však iné ako dnes v tom, že išlo skôr o pohľad. Toto dokážem, pozrite sa a keď náhodou budete mať náladu a chuť, môžete sa prísť pozrieť aj osobne. Stála klientela totiž znamenala, že lákať tých nových vo veľkých počtoch nebolo nutné.

Korona-doba však zmenila aj podnikanie v gastronómii a tá dnes prežíva len vďaka určitým dotáciám od štátu a potom svojej vlastnej kreativite. A medzi kreatívne riešenia sa vie zapojiť tiež Instagram.

Instagram vie pomôcť udržať to, čo by inak skrachovalo

Ako ukazuje článok rozoberajúci stratégie reštaurácii v San Franciscu, Instagram vie pomôcť udržať to, čo by inak skrachovalo. Kreácie sú dnes zamerané na farby a farby. Tie lákajú zákazníka a cieľom je ho presvedčiť, že tento tanier plný jedla, ktoré vyzerá ako vystrihnuté z rozprávky, proste musí mať. A najlepšie hneď. Cieľom je cez Instagram nalákať klientov na dennej báze, teda ponúkať im a najmä ich očiam niečo, čo dokáže zaujať natoľko, že sa vytvorí objednávka. A vytvorenie objednávky je žiaduce viac, ako kedykoľvek v minulosti.

Pred rokom išlo skôr o to, sa pochváliť, ako pekne vieme aranžovať. Dnes je to denný boj s tým, aby zákazník prišiel a kúpil si u nás obed. A to iba vďaka tomu, že vidí Instagram. Instagram má zároveň silu ukázať cez zákazníka jeho priateľom, že toto jedlo chcem. Stačí sa podeliť o danú fotku, pridať k tomu komentár o skvelej chuti a biznis ide. Pre mnohých reštauratérov je tak Instagram v tomto období cenným priestorom, kde vedia predávať.

Zdroj: Instagram.com

A mnohí sa nespoliehajú iba na svoje schopnosti. Aj keď je situácia zložitá, začínajú využívať profesionálnych fotografov a dizajnérov, aby ich porcia, ich tanier s jedlom bol tak lákavý, že proste zákazník objedná. Instagram sa tak stáva miestom ponuky, jej akceptácie a teda aj objednávky. Všetko na jednom mieste, v podstate bez potreby investície do nákladného marketingu. Instagram sa zároveň stal aj miestom pre rozhovory. Ak je zákazník spokojný a chce pochváliť kuchára, urobí to cez Instagram. Kuchár, ako inak odpovedá tiež cez túto sociálnu sieť. Ak už bola snaha v minulosti učiť ľudí opätovne sa vrátiť k osobných kontaktom, tá dnešná činí presný opak. Dokonca to robí vo väčšom meradle, ako sme kedykoľvek pred tým boli toho svedkami.

Teraz sa reštaurácie snažia učiť svojich zákazníkov používať na Instagrame najmä hashtag „#“. To je totiž reklama, je zadarmo a rozširuje sa ďalej po sieti a láka nových zákazníkov. Keď sa jedného dňa všetko opäť obnoví, ako sme boli zvyknutí, zrejme sa aj terajší boom Instagramu skončí. Reštauráciám to však vadiť nebude, chcú mať zákazníkov u seba, nie na sieti.

Instagram
Instagram
Developer: Instagram
Price: Free
  • Instagram Screenshot
  • Instagram Screenshot
  • Instagram Screenshot
  • Instagram Screenshot
  • Instagram Screenshot
  • Instagram Screenshot
15.2.2021

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+