MojAndroid

Slovenská sieť nabíjacích staníc pre elektromobily spoplatnila svoje služby. To, čo bolo doteraz zadarmo, teraz získalo poriadne vysokú cenovku. Spoločnosť GreenWay sa vybrala podobným smerom ako zahraničné firmy, no miesto viazanosti pre používateľov sa rozhodla nastaviť ceny poriadne vysoko.

GreenWay mapa

O novinkách informovalo fórum TeslaClub.sk, kde sa nájde veľa zákazníkov tejto siete nabíjacích staníc. Spoločnosť aktuálne ponúka 19 nabíjacích staníc a hoci nabíjanie bolo doteraz bezplatné, jedna zastávka bola obmedzená na 45 minút. Teraz ponúka spoločnosť tri balíky – Zero, Optimal a Full. Základný balík je dostupný zadarmo, no nabíjanie vášho elektromobilu vás vyjde na 0,50 EUR za minútu, čo je skutočne vysoká cena. S ďalšími balíčkami ale cena výrazne klesá – pri Optimal je to 20 centov pri mesačnom poplatku 19 EUR a pri balíčku Full je mesačný poplatok 69 EUR a poplatok za minútu dobíjania je 10 centov.

Vyššie ceny spoločnosť obhajuje aj tým, že svojich zákazníkov k ničomu nezaväzuje. Aj pri najvyššom balíčku je ale možné, že doma nabijete svoje auto predsa len lacnejšie. Výkonný riaditeľ spoločnosti GreenWay Rastislav Lauko ale argumentoval, že výstavba siete nebola vôbec lacná a spoločnosť na ňu minula 800 000 EUR z vlastných prostriedkov. Ide ale o pomerne výrazné zmeny, ktoré možno ovplyvnia zákaznícku základňu spoločnosti a hoci šlo o dopredu avizovanú novinku, doterajšie ohlasy sú skôr negatívne.

Zdroj: TeslaClub.sk via Živé.sk

MojAndroid.sk spustil nový portál o elektromobiloch a hybridoch – www.eAutoPortal.sk
5.5.2016

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

18 odpovedí na “Nabitie elektromobilu v našej najväčšej sieti nabíjačiek bude odteraz poriadne drahé”

  1. Tak to nam ta “lacna” prevadzka elektromobilov pekne zdrazela! Napriklad Tesla P85D sa na rychlonabijacke nabije za 2 hodiny. Takze to mame 60€, na dojazd 400km! Pritom za 60€ mam plnu nadrz a dojazd 800-1000km…

    No ale hlavne ze to nema emisie. Alebo zeby hej? Staci sa trosku pozornejsie pozriet na vyrobu baterii, a aj ten argument o nulovych emisiach padne. Tak teraz neviem, kde je ta vyhoda. Akosi sa zrazu vytratila.

    • A spalovacie motory sa vyrabat nemusia ci ako? Vsetko ma svoje vyhody aj nevyhody, nikto netrvrdi, ze je to bezproblemove, no stale by som radsej bral, keby vsade na Slovensku jazdili elektromobily a nie benziny a nafty.

        • Keby im išlo v EU o emisie, tak už dávno majú zákaz vjazdu aj benzíny a drvivá väčšina áut jazdí na LPG alebo CNG.
          Taktiež by mali zaviesť regulácie pre kamiónovú dopravu a presmerovať transport späť na elektrifikované železnice.
          A keby sme chceli zájsť ešte ďalej v tej ekológii, obmedzenia by sa museli týkať aj mäsového priemyslu, ktorý sa doslova vymkol kontrole a produkuje obrovské množstvá metánu, čo je ďaleko nebezpečnejší skleníkový plyn ako napríklad oxid uhličitý.

    • Co je to za argument s tymi emisiami? Porovnal si kolko emisii sa vyprodukuje pri jednej baterii, ktora vydrzi 5 rokov a kolko emisii vyprodukuje osobne auto s takym vykonom pri 5 rocnej prevadzke a najazde cca 100 000km? Ak ano daj sem cisla a potom sa mozme bavit o emisiach, tieto krcmove reci mam najradsej…

      • tak za prve, miesas hrusky z jablkami. sim son hovoril o emisiach pri vyrobe baterie, ty hovoris o emisiach pri prevadzke auta.

        a za druhe, na emisie pri vyrobe elektriny si preco zabudol? to sa el. auta dobijaju zo solarnej a veternej energie?

        tak neviem kto tu vedie krcmove reci.

        jasne, ze ked spocitas vsetky emisie, tak el. auto ich bude mat nizsie, ale urcite nie nulove. a rozhodne to nebude ziadne male cislo. aby si pri vypoctoch nedostal nahodou k cislu, ze emisie el. auta su mozno 50, 60% normalneho auta, co ma teda k nule dost daleko.

        • Asi tak. Treba rozlisovat emisie pri vyrobe produktu (motora, baterie, atd) a emisie pri vyrobe energie (spalovaci proces, pripadne elektraren). Obavam sa, ze elektro-auto nie je velmi “zelene” ani v jednom, ani v druhom.

          No a teraz este pada aj cenova vyhodnost prevadzky. Tak uz neviem, co by ma malo stimulovat k tomu, aby som si kupil elektromobil…

      • 3 roky? Ved uz len Toyota Prius sa vyraba 9 rokov, takze skusenosti so zivotnostou baterii maju velku. 10rocna bateria s najazdenymi 200.000 milami nevykazovala skoro ziadne zhorsenie (aj ked je to iba hybrid). Ale za 9 rokov su dnesne baterie generacne niekde uplne inde. A aj Toytota aj Tesla davaju dost dlhu zaruku na baterie.

  2. Tak za 30 minut sa da ziskat 80% nabitia co je 15 eur, stale relativne lacne palivo oproti benzinu, no vseobecne si myslim ze za par rokov ked Tesla dobuduje supercharger stanice po europe tak takyto “chcem rychlo zbohatnut” upadnu do zabudnutia.

Pridaj komentár

+