Na poslednej konferencii predviedla spoločnosť Google najnovšiu funkcionalitu vo vyhľadávaní, ktorá umožní hlasové zadávanie dopytu na desktopových počítačoch. Je to možnosť, ktorá už momentálne funguje na Androide.
Novou funkciou sa Google snaží posilniť svoju pozíciu v odbore vyhľadávania na internete a zároveň udržať si zmenšujúci sa náskok pred konkurenciou. Google dúfa, že novými nápadmi zvýši svoju dominanciu vo vyhľadávaní, v súčasnosti najziskovejšom sektore na internete, a otvoria sa mu tak dvere k novým formám reklamy, ktoré by priniesli peniaze do firemnej kasy.
Funkcia by sa mala spustiť v najbližších dňoch a bude dostupná výhradne pre používateľov prehliadača Google Chrome. Predpokladá sa, že čoskoro sa objaví aj v ostatných prehliadačoch, ako sú Internet Explorer, Mozilla Firefox a iné. Technológia rozpoznávania reči čerpá z databázy viac ako 230 miliárd slov, ktoré Google zostavil z telefonátov v priebehu posledných troch rokov.
Ďalšia novinka sú Instant Pages, ktoré umožňujú okamžité načítanie internetových stránok. Už pri zadávaní stránky do navigačného panela vyhľadávač porovnáva jednotlivé písmená s históriou prehliadania, a keď si je Google istý, že používateľ navštívi stránku, na ktorej v minulosti bol, pri kliknutí je stránka kompletne načítaná. Tento „zlepšovák“ ušetrí približne 2-5 sekúnd pri každom vyhľadávaní. Funkcia Instant Pages bude dostupná v priebehu najbližších týždňov a majú ju podporovať aj mobilné zariadenia.
Poslednou novinkou je nástroj na rozpoznávanie fotografií, ktorý umožňuje ľuďom získať informácie o jednotlivých fotkách. Pri ich presunutí do vyhľadávača sa zobrazí opis fotky s ďalšími údajmi, napríklad miestom zhotovenia, informáciami o tom, čo obsahuje fotka, a podobne. Google ubezpečuje, že fotografie presunuté do vyhľadávača sa nestanú prístupnými pre verejnosť. Podobne ako nedávno ohlásená funkcia Facebooku na rozpoznávanie tvárí aj táto dokáže identifikovať ľudí, ale v spoločnosti Google sa rozhodli, že ju nepoužijú na tento účel.
Hoci Google je jasným vodcom na poli internetových vyhľadávačov, zápasí s hrozbou menom Facebook. Jeho popularita robí Googlu problém, pretože množstvo obsahu zo sociálnej siete nemožno indexovať pomocou vyhľadávača.
Zdroj: ITnews.sk