Niektorí používatelia hlásia nepríjemný problém s aplikáciou Google Peňaženka. Hláška ich upozorňuje na to, že ich zariadenie nespĺňa bezpečnostné požiadavky. Inak povedané, bolo rootnuté. Problémom je to, že hláška sa zobrazuje používateľom, ktorí svoje smartfóny rootnuté nemajú. Na tému upozornil portál Android Police.
Sťažnosti neustále pribúdajú
Sťažnosti používateľov sa objavujú na sociálnej sieti Reddit, týka sa to najmä tých, ktorí vlastnia smartfóny od Googlu a Samsungu. Veci typu vymazanie cache v aplikácii či jej preinštalovanie údajne nefungujú a používatelia jednoducho nevedia zaplatiť svojím smartfónom.
Mohlo by vás zaujímať:
- Disney+: Najsledovanejšie filmy a seriály na Slovensku za minulý týždeň
- Tieto Xiaomi smartfóny už nedostanú žiadnu aktualizáciu
- Smart Roadshow 2022: Vyhrajte TCL 30+ a slúchadlá TCL MOVEAUDIO S180
Dôvod, prečo sa to deje, je zatiaľ nejasný. Spoločnosť Google sa ešte k problému nevyjadrila. Android Police uvádza, že dôvodom by mohol byť systém, ktorý kontroluje, či je so smartfónom všetko v poriadku. Zistí, či je zamknutý bootloader a či nebolo zariadenie rootnuté.
Google však pomaly prechádza na nové API s názvom Play Integrity, ktoré má do roku 2024 úplne nahradiť aktuálny overovací systém s názvom SafetyNet Attestation API. Vyzerá to tak, že v niektorých prípadoch sa už využíva nové overovanie, ktoré očividne nefunguje na 100 %. Niektorým používateľom dokonca platby nefungujú ani v prípade, ak ešte stále neprešli na Google Peňaženku, ale používajú starú Google Pay aplikáciu.
Problém aj na Slovensku
V obchode Google Play pridávajú negatívne hodnotenia na aplikáciu Peňaženka Google aj používatelia zo Slovenska, z dôvodu nefunkčnosti platieb.
“Po poslednej aktualizácii aplikácia tvrdí, že môj telefón je rootnutý a nemôže sa ním platiť. Podľa Google Play mám všetko aktualizované a skontrolované cez Play Protect, certifikát platný,” sťažuje sa používateľ Andrej. “Po aktualizácii tvrdí, že mám rootnutý telefón a nemôžem s ním platiť. Telefón je priamo z krabice bez rootu,” dodáva používateľ Boris.
Ja som dnes platil a mam S21U a uplne bez problemov
Ja podobne. Bez problému dnes zaplatené cez terminál VUB banky…
Mam OnePlus s OS13 Beta a nezaplatím, síce telefón nič nevypíše tvári sa ako podporovaný, terminál hlási nepodporovanú kartu.
Oneplus už dávno niekam odišiel a už sa nevráti..to čo predvádzajú je fakt smutné
Asi som divný, no od LG som prešiel na 1+ kvôli odomykaniu a zamykaniu telefónu poklepaním na čo som si neskutočne zvykol u LG. A zatiaľ mi ako telefón vyhovuje,
ja mám iOS 16.1 beta 2 a tiež mi nejde platiť cez Google Pay 🤣🤣🤣