Facebook ponúka nový dizajn už aj na Slovensku. Vyzerá takto

Na webovú verziu Facebooku sme si už všetci akosi zvykli. Za posledné roky sa dizajn a usporiadanie prvkov veľmi nemenili, stále to bol starý (dobrý) Facebook.

Uznávame, že dizajnovo sa nová verzia naozaj podarila. Všetko je pekne vyhladené, moderné a presne také, aké by v roku 2020 malo byť.

 

Prvé informácie o novej podobe webovej verzie Facebooku sa začali objavovať už v januári. V niektorých krajinách bola sprístupnená oveľa skôr ako u nás. Konečne sa dostala aj k nám, avšak stále nie pre všetkých. Z našej redakcie je zatiaľ len u jedného kolegu. Očakávame, že v najbližšej dobe bude nový dizajn dostupný pre všetkých.

Nočný režim v základe

Okrem dizajnu samotného je najväčšou novinkou populárny tmavý režim. Ten sa hodí najmä v noci. Vyzerá moderne a mnohí používatelia ho ocenia.

 

Počas prvých minút testovania však máme dosť rozpačité dojmy. Predsalen to nie je to, na čo sme boli doteraz zvyknutí. Napríklad skrolovanie nám príde neprehľadné, pri pozeraní MôjAndroid fanpage sa skroluje iba tretina obrazovky.

Tiež sme si všimli, že pri pridávaní statusu je nemožné upraviť konkrétne slovo. Kurzor skončí vždy na úplnom konci. To znamená, že je potrebné celý text vymazať a napísať odznova. Pravdepodobne ide o nejaký bug, ktorý bude čoskoro opravený.

Kolega sa teda vrátil k starému dizajnu, pretože mu to zatiaľ takto nevyhovuje. Bude to asi chcieť čas, kým sa nevychytajú všetky muchy. Alebo nám Facebook sprístupnil nedokončenú verziu a testuje ju priamo na používateľoch?

Je to možné. Po zmene dizajnu na pôvodný si Facebook vypýtal feedback. Ak teda máte nový dizajn aj vy a je tam niečo, čo sa vám nepáči, môžete sa k tomu vyjadriť.

Tmavý režim v aplikácii?

Na tmavý režim v aplikácii Facebooku pre Android stále čakáme. Desktopová verzia ho teda dostala skôr. Už koncom minulého roka sa objavili prvé informácie o tom, že v appke bude dostupný čoskoro. Minimálne že na ňom Facebook pracuje. Avšak stále sme sa nedočkali.

Aspoň že Messenger od Facebooku ponúka tmavý režim už dlhšie. Síce sa neaktivuje automaticky po prepnutí systému do tmavej, no aspoň že tam je.

Zmena loga pre zvýraznenie identiy

Dôležitou zmenou vo vývoji celej spoločnosti bola zmena loga. Nie len toho “facebookového”, ale aj loga Instagramu a WhatsAppu. Spoločnosti išlo najmä o to, aby používatelia vedeli, kto konkrétnu aplikáciu vlastní. Aj preto do nich boli pridané informácie o tom, že sú “od Facebooku”.

Price: Free
Developer: Instagram
Price: Free
Developer: WhatsApp LLC
Price: Free
Náš tip
Nový Facebook sa pozvoľna dostáva k väčšiemu okruhu používateľov
Disqus Comments Loading...