V minulej časti sme si nastavili vývojové prostredie ecllipse, takže teraz si môžeme pripraviť projekt. Vytvoríme si základné súbory a nakonfigurujeme si celú aplikáciu. Aplikácia pozostáva z hlavnej časti, ktorá zobrazuje obrázok a jednoduchého informačného okna O aplikácii.
V eclipse zvolíme File -> New -> Other a tam vyberieme Android -> Android Project. Klikneme na next. Zobrazí sa nám okno, v ktorom vypíšeme názov aplikácie (Project name) a názov balíka (package name; napr. uri na vašu stránku odzadu – sk.mojandroid). A klikneme na finish.
Teraz si otvoríme súbor AndroidManifest.xml, kde sa nachádza celá konfigurácia našej aplikácie. Vo vývojovom prostredí eclipse máme dve možnosti ako to spraviť. Prvá je prejdením jednotlivých záložiek a nastavením jednotlivých nastavení. Druhá možnosť je otvoriť si kliknutím na poslednú záložku textovú verziu konfiguračného súboru a zapísať konfiguráciu ručne. Prejdeme si teda všetky záložky a povieme si kde čo treba nastaviť. Vychádzame z predpokladu, že chceme zobrazovať komiks na celú obrazovku bez titulku.
V záložke Manifest vyberieme v ‘Install location’ auto; to znamená, že necháme na užívateľa, kde si chce aplikáciu nainštalovať, či do telefónu alebo na SD kartu. Zároveň sa presvedčíme, že časť ‘Manifest Extras’ obsahuje ‘Uses Sdk’ a po vybratí sa nám na pravej strane zobrazia atribúty a konkrétne ‘Min SDK version’ je nastavená na číslo 8 (tj. Android verzie 2.2 od ktorej je povolená inštalácia aplikácií na SD kartu).
Ďalej do ‘Manifest Extras’ pridáme ‘Support Screens’ a všetky atribúty nastavíme na true. Tým zabezpečíme, že aplikácia nám pobeží na zariadeniach s rôznymi rozlíšeniami.
V záložke Application klikneme v ľavej časti ‘Application Nodes’ na našu aktivitu a vpravo nastavíme atribúty ‘Theme’ na @android:style/Theme.NoTitleBar (zakázanie zobrazenia titulku nad oknom) a ‘Screen orientation’ na landscape (tj. orientácia na šírku, keďže väčšina komiksov je orientovaná na šírku).
V záložke Permissions klikneme na Add a pridáme voľbu ‘Uses Permission’. Atribút nastavíme na android.permission.INTERNET (keďže aplikácia bude obrázky sťahovať z internetu).
Toto sú základné nastavenia, samozrejme ak niekto má chuť, môže si nastaviť aj iné veci (po preštudovaní dokumentácie, čo ktoré nastavenie znamená).
V ďaľšom kroku sa zameriame na nastavenie zdrojov, tj. ikonu aplikácie, textové reťazce a rozmiestnenie prvkov na obrazovke. Ikony aplikácie potrebujeme v troch veľkostiach: 36×36, 48×48 a 72×72 (tu navrhujem vytvoriť ikonu v najvyššom rozlíšení a potom ju len zmenšiť na požadované veľkosti).
Textové reťazce môžu byť ľubovoľné, ktoré ďalej použijeme v zdrojovom kóde. Pomocou nich môžeme potom aj internacionalizovať našu aplikáciu, tj. podporovať rôzne jazykové mutácie. Vzhľadom na jednoduchosť našej prvej aplikácie sa nebudeme týmto zaoberať a nastavíme si len popis aplikácie, informácie o aplikácii a názov pomocného okna. Pridáme teda 3x ‘String’ a nastavíme pre každý jeho atribúty meno a hodnotu. Toto si nastavíme v súbore res/values/strings.xml
Name: app_descrip Value: Shooty image of the day browser
Name: app_credits Value: All images are from\n http://www.nejakykomiks.sk\n\nAuthor: ja sam
Name: app_about Value: About
Rozmiestnenie prvkov nastavíme nasledovne. Otvoríme si súbor v res/layout/main.xml. Otvorí sa nám grafický pomocník. V hornom riadku si prepneme rozloženie z Portrait na Landscape a presvedčíme sa, že téma je nastavená na Theme.NoTitleBar. Tu si môžeme navrhnúť rozloženie ako potrebujeme. My sa prepneme do textovej verzie, ktorá by mala vyzerať nasledovne:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <RelativeLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" android:id="@+id/RelativeLayout1" android:layout_height="fill_parent" android:layout_width="fill_parent" android:orientation="vertical" android:gravity="fill_horizontal"> <ImageView android:id="@+id/ImageView1" android:layout_width="fill_parent" android:layout_height="fill_parent"> </ImageView> </RelativeLayout>
Pre nepodstatnosť a ukážku funkcionality si vytvoríme ešte dva súbory. V res/layout vytvoríme súbor about.xml, ktorý bude mať nasledovný obsah:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <LinearLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="match_parent" android:orientation="vertical" android:padding="20dip"> <TextView android:layout_width="match_parent" android:layout_height="wrap_content" android:textSize="16sp" android:text="@string/app_descrip" android:textColor="?android:attr/textColorPrimaryInverse" /> <TextView android:id="@+id/about_credits" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="wrap_content" android:paddingTop="20dip" android:textSize="16sp" android:text="@string/app_credits" android:autoLink="web" android:textColor="?android:attr/textColorPrimaryInverse" /> </LinearLayout>
A v adresári res si vytvoríme nový podadresár menu, v ktorom vytvoríme súbor about.xml s nasledovným obsahom:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <menu xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"> <item android:id="@+id/app_about" android:title="@string/app_about" android:icon="@android:drawable/ic_menu_help" /> </menu>
V ďaľšom dieli si naprogramujeme funkcionalitu aplikácie.