MojAndroid

Vo februári 2010, kedy bol predstavený model HTC Desire a videl som jeho ladne krivky, dizajn bol na tu dobu úchvatný, som sa rozhodol, že tento smartphone musím určite vlastniť. To som však ešte nevedel, aké problémy ma s touto túžbou vlastniť a so samotným vlastníctvom čakajú. Pri čítaní jednotlivých recenzií zo zahraničných fór a skúseností vlastníkov u nás alebo v ČR, sa moja túžba držať a vlastniť tento skvost umocňovala.

Keďže moja nová hračka nestála najmenej, rozhodol som sa pár týždňov počkať na pokles ceny. Keď už konečne cena klesla na moju prijateľnú úroveň, zariadenie som si objednal cez e-shop /bolo to asi začiatkom prázdnin/. Mnohý z vás si určite pamätajú, ake problémy sa v súvislosti s týmto zariadením objavili. Samsung vtedy uvádzal na trh svoje nové zariadenie Samsung Galaxy S, do ktorých montovali Amoled disleje. Týmito displejmi malo byť vybavené aj HTC Desire, avšak Samsung uprednostnil pred konkurenciou svoje zariadenie a HTC prestalo zásobovať.

A vtedy sa začalo moje trápenie. Na svojho “milášika” som musel čakať skoro dva mesiace, kým HTC dodá aspoň malé množstvo zariadení do všetkých krajín. Keďže som bol medzi prvými objednávateľmi, na ktorých sa pre nedostatok displejov v prvej várke nedostalo, v ďalšej  som bol medzi prvými a “už” začiatkom augusta 2010 som bol šťastným majiteľom HTC Desire. Ako čas plynul, ja som spokojne užíval zariadenie, v júni 2011 nastal deň D, kedy som sa rozhodol svoje zariadenie reklamovať s nasledujúcimi závadami: prehrievanie, samovoľné reštartovanie, fľak v pravom hornom rohu /nejak zvlášť to neprekážalo, ale pri zapnutom fotoaparáte v noci to bolo celkom vidno/. Reklamácia bola uznaná, zariadenie opravené: výmena základnej dosky to vyriešila. Fľakom sa síce nezaoberali, ale dá sa s tým žiť. Oprava trvala aj celkom krátko, tak som sa potešil. Šok však nastal hneď v prvých týždňoch po prvej oprave, kedy sa začali prejavovať: zamŕzanie zariadenia, samovoľné odpájanie SD karty a aplikácie stiahnuté z Marketu sa nedali nainštalovať. V polovici júla 2011 teda zariadenie putovalo do servisu. Závady boli opäť akceptované a zariadenie opravili: výmenou základnej dosky a čítačky SIM karty. Do dvoch týždňov som mal zariadenie doma. Netrvalo však dlho a ďalší mesiac /august 2011/ som bol nútený Desire poslať do servisu s nasledujúcimi problémami: tlačítko Menu reagovalo na stlačenie sporadicky, raz áno, dva krát nie, potom zase áno,….; GPS bolo nepoužiteľné, zariadenie sa opäť začalo prehrievať.  Tu som predpokladal, že ak bude reklamácia uznaná, na zariadení opäť vymenia základnú dosku. Z internetu som si zistil, že ak sa jedná o tri krát rovnakú závadu, mám právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Preto som do reklamácie udal, že ak bude uznaná, chcem aby dali do servisnej správy klauzulu: Odporúčame vrátenie peňazí. Reklamácia mi bola uznaná, na zariadení urobená iba diagnostika, s odôvodnením: nefunkčné GPS vyriešia výmenou základnej dosky a vadné tlačítko výmenou elektroniky. Po návrate zo servisu som spísal Žiadosť o odstúpenie od kúpnej zmluvy, priložil kópie všetkých troch servisných správ a spolu so zariadením zaslal do eshopu, v ktorom som zariadenie zakúpil. A vtedy sa začal začarovaný kruh, ktorý trvá úž skoro dva mesiace.

Eshop zaslal zariadenie svojmu dodávateľovi, ktoré si dalo spraviť diagnostiku v tom istom servise, v ktorom som si ju dal spraviť ja. Samozrejme mu odpísali presne to isté, čo mne pri mojej tretej reklamácii avšak s odôvodnením, že nemám nárok na vrátenie peňazí, pretože som nereklamoval tri krát rovnakú závadu /3x výmenu základnej dosky počas troch za sebou nasledujúcich mesiacov nepovažujú za 3 rovnaké závady/. Teda moja prvá žiadosť o odstúpenie od kúpnej zmluvy bola zamietnutá. Pri telefonickom dohovore so mnou pracovník eshopu súcítil a dal mi zapravdu /vraj sa pohádal aj s dodávateľom – wow/, ale peniaze mi vrátiť nemôže. Vtedy môj hrniec trpezlivosti prekypel a rozhodol som sa poradiť s kamarátkou právničkou. Spísali sme ďalšiu žiadosť o odstúpenie od kúpnej zmluvy, kde som sa odvolal na 3 rôzne závady v každej z mojich troch reklamácií /podľa § 623 Občianskeho zákonníka/ s odvolaním, že ak už ani toto neuznajú, budem nútený peniaze vymáhať súdnou cestou. Očividne ani tento argument nezabral a pracovníci servisu vyhodnotili aj tuto žiadosť za neoprávnenú s odôvodnením: na 3 rôzne závady počas jednej reklamácie musia byť použité 3 rôzne súčiastky. Po prečítaní tohto ortieľu som skoro padol zo stoličky a pravdupovediac sa mi veľmi zle v tú noc zaspávalo.

V súčasnosti som už v koncoch. Volal som aj na infolinku Asociácie za práva spotrebiteľov, kde dali za pravdu mne, ale naťahovať sa po súdoch teda zrovna dva krát chuť nemám. Máte aj vy nejaké skúsenosti? Podeľte sa. Prípadne odporučte nejaké rady do budúcna.

7.10.2011

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+