MojAndroid

Tohtoročná výstava MWC (Mobile World Congress) konajúca sa v španielskej Barcelone bola iná ako pominulé roky. Opustil som totižto redakčné kreslo a vydal sa priamo do Španielska, kde boli predstavené najhorúcejšie novinky zo sveta mobilných technológií. Niekoľko dní som tak strávil priamo v centre diania, mal som si možnosť ihneď po predstavení vyskúšať Samsung Galaxy S6 Edge, HTC One M9, ako aj ďalšie desiatky iných produktov a technológií.

Prvý deň (nedeľa):

Na MWC 2015 som letel v nedeľu. Cesta sa začala ráno o ôsmej, kedy som nastúpil do taxika aj s ďalšími novinármi a viezol sa na letisko do Viedne. Úspešne som prešiel cez všetky kontroly, na letisku sme si dali raňajky a o 10:20 sme už nastúpili do lietadla. Toto bol môj druhý let lietadlom, a tak mám z toho stále trochu zážitok, najmä pri vzlietnutí a pristávaní, nehovoriac o krásnom pohľade z okna. V Barcelone pristávame o dve hodiny neskôr a ideme si vybrať našu batožinu, a čo je podstatné aj naše preukazy pre vstup na výstavisko.

20150301_153417

Opäť sa vezieme taxíkmi, tentokrát do nášho hotela, ktorý sa nachádza len kúsok od mora, no za to o niečo ďalej od MWC. Po ceste sme vyhladli, takže sa ideme posilniť miestnymi pochúťkami. Nemáme však veľa času, večer má Samsung naplánované predstavenie svojej vlajkovej lode, a tak sa po dvoch hodinách vyberáme na miesto, kde Samsung pozval tisíce novinárov a partnerov z celého sveta. Spoločnosť predstavenie poňala v naozaj veľkolepom štýle. Pri vstupe len skontrolujú mená so zoznamom a už sa poberáme nájsť čo najlepšie miesta. Sála sa veľmi rýchlo zaplnila a všetci sme netrpezlivo čakali na začiatok.

Takto to vyzeralo v sále, keď ju opustili novinári aj partneri

Po gradióznom úvode na pódiu vystúpila viceprezidentka Samsungu Younghee lee, ktorá to všetko začala. V tejto chvíli som už fotografoval a snažil sa zachytiť všetky dôležité zábery. Tie som následne upravoval a posielal kolegom do redakcie na Slovensko, ktorí sa postarali o tu najťažšiu úlohu, priniesť vám všetky novinky čo najrýchlejšie v článkoch na našom webe. Bolo to o ťažšie, pretože jeden náš redaktor ochorel a ja som bol v Barcelone, takže sme fungovali v dosť obmedzenom režime. Po iné roky nám fotky posielal Michal, takže zbyšok redakcie starostlivo pripravoval obsah na stránke. Napriek tomu sme vám spoločne priniesli všetko dôležité a v čo najkratšom čase.

Predstavenie Galaxy S6 #mwc2015 #masovka

Fotka zveřejněná uživatelem Michal (@michalchabada),

Po skončení prezentácie sme sa presunuli do miestnosti, kde mal Samsung pripravené testovacie kúsky Samsungu Galaxy S6 a Galaxy S6 Edge. Samozrejme, nezaobišlo sa to bez menšieho zmätku, keď sa všetci k novinkám pokúšali dostať medzi prvými. Keďže sa nám pri prezentácii ušli miesta až vzadu, patrili sme medzi nich aj my. Našu prácu sme skončili približne o deviatej, kedy sme sa aj konečne pobrali na hotel a do mesta na večeru.

Druhý deň (pondelok):

Pondelok bol ako inak celý o výstave MWC. Ráno som vstaval o pol siedmej, o siedmej som sa naraňajkoval a o 7:15 sme už vyrážali z hotelu. Cestovali sme pešo a metrom, pričom celá cesta zabrala približne 45 minút. Celý deň sme spolu s Michalom strávili tu, a že sme sa poriadne nachodili svedčí aj údaj o počte prejdených krokov, ktorých bolo takmer 15-tisíc. spolu to predstavuje asi 10 km prejdených chôdzou. Na výstavisku sa nachádzalo až 8 veľkých hál, tie najdôležitejšie novinky sa ale ukrývali asi v troch z nich, kde som počas môjho pobytu v Barcelone strávil aj najviac času. Pracovná náplň dňa bola jasná. Vyskúšať si všetky novinky, spraviť fotografie a videá. Zdá sa to ako jednoduchá úloha, no pri tom množstve ľudí, ktoré výstavu navštívia a veľakrát aj náročných svetelných podmienkach je skôr opak pravdou. Večer už s ubolenými nohami ideme na večeru a oddychujeme, ráno nás čaká ďalší deň na MWC.

MWC-1

20150303_085935

Tretí deň (utorok):

Utorok prebiehal podobne ako v pondelok. Museli sme stihnúť dokončiť veci, ktoré sme v prvý deň nestihli. Hneď ráno som sa teda vydal do stánkov, z ktorých nám chýbali fotografie prípadné videá. Posledné chvíle som strávil v miestnosti určenej pre novinárov. Tu som ešte upravil niektoré fotografie a pridal ich do článkov na webe.

MWC-2

Okolo štvrtej som sa ale z MWC na výstavisku rozlúčil a spolu s Orangeom a ďalšími novinármi sme vyrazili aspoň na malú obhliadku mesta. Nemohol som si predsa nechať ujsť dominantu Barcelony, chrám Sagrada Família, ktorý sa nám podarilo zastihnúť pri západe slnka. Ak sa niekedy ocitnete v tomto meste, určite nevynechajte jeho návštevu.

20150303_175351
Vnútro chrámu pri zapadajucom slnku

Prešli sme aj okolo niekoľkých stavieb navrhnutých samotným Gaudím a skončili pri olympijskom štadióne a veľkej fontáne MONTJUIC, ktorá je skutočným skvostom mesta. To bol už ale večer a boli sme poriadne hladní, a tak sme sa vybrali najesť do mesta, kde sme strávili zvyšok večera.

Pohľad na Barcelonu z veže Sagrada Família

Štvrtý deň (streda):

Streda nebola už ničím výnimočná. Ráno sme sa zobuli, naraňajkovali, odhlásili z hotela a vydali na cestu domov. Na letisku sme nastúpili do lietadla a už sme aj leteli domov. Na Slovensko sme dorazili o 17:00, a tam kde sa moja prvá cesta do Barcelony začala, tak sa aj skončila. Posledné štyri dni boli náročné, ale určite stáli za to. Za pozvanie na MWC ďakujem spoločnosti Orange.

8.3.2015

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.