MojAndroid

Tatra banka v spolupráci s organizátormi konferencie fin.techsummit zastrešila ďalší hackathon, ktorého cieľom bolo podporiť digitálne investovanie klientov banky cez mobilnú aplikáciu.

Originálne inovácie a výnimočný užívateľský zážitok chce Tatra banka prinášať všetkým svojim klientom. Zadanie heckathonu bolo preto nastavené nasledovne. Išlo o vytvorenie užívateľsky prívetivého rozhrania mobilnej aplikácie, ktorá jednoduchými krokmi prevedie klientov celým procesom investovania. A to od samotného rýchleho získania informácií, cez intuitívny flow proces až po prvé investovanie prostriedkov. Sekundárnou úlohou aplikácie je edukácia klientov v oblasti investovania a motivácia aj k pravidelnému sporeniu a investovaniu.

V súčasnom prostredí nulových úrokových sadzieb je investovanie najlepší nástroj na zachovanie hodnoty majetku alebo zabezpečenie lepšej životnej úrovne do budúcnosti. V tomto kontexte hľadáme nové spôsoby ako sa dostať bližšie k ľudom, a preto chceme v súlade s našou digitálnou stratégiou priniesť investovanie aj prostredníctvom mobilných zariadení,“ vysvetľuje Martin Smrek, vedúci oddelenia produkt manažmentu v Tatra Asset Management.

6 tímov s inovatívnymi nápadmi

Hackathonu sa zúčastnilo šesť tímov, päť slovenských a jeden maďarský. Vypracovanie riešenia trvalo hodiny, po ktorých nasledovala finálna prezentácia prác pred porotou spojená s odpoveďami na otázky.

Odborná porota hodnotiaca práce bola v zložení:
• Peter Matúš, člen predstavenstva zodpovedný za retail, Tatra banka, a. s
• Martin Smrek, vedúci oddelenia produkt manažmentu, Tatra Asset Management, a.s.
• Dominik Kozmály, produktový manažér, Tatra Asset Management, a.s.
• Ján Buza, vedúci rozvoja podnikania, Hub Hub
• Marek Lenner, segmentový manažér, Tatra banka, a. s
• Walter Lima, vedúci UX dizajnér, LB*

Webscope ako víťaz

Zaujala nás hlavne téma, ktorá sa priamo dotýkala nás ako cieľovej skupiny. Riešenie sme sa snažili preto poňať tak, aby bolo nielen inovatívne, ale aby sme si ho hlavne my vedeli predstaviť používať,“ hovoria členovia víťazného tímu Marek Štepita a Andrej Marfiak z Webscope.

Odmenu pre víťaza, finančný príspevok vo výške 5 000 EUR, odovzdal Peter Matúš, člen predstavenstva Tatra banky zodpovedný za retailové bankovníctvo.

Bol som veľmi milo prekvapený, aké dobré a kvalitné nápady nám dokážu ľudia mimo nášho odboru priniesť. Opäť sa potvrdilo, že podpora inovačnej kultúry a spolupráca s fintechmi je pre nás užitočná a prináša skvelé riešenia,“ dodáva Peter Matúš.

Riešenia boli hodnotené v štyroch oblastiach podľa nasledovných kritérií:
• Biznis logika a idea: hodnotila sa samotná myšlienka, jej originalita a taktiež jej logické zapracovanie myšlienky do aplikácie. Váha tohto kritéria: 30 %
• Design (UI/UX): hodnotila sa použiteľnosť aplikácie pre koncového používateľa a jednoduchosť prevedenia myšlienky. Váha tohto kritéria: 30 %
• Gamifikácia: hodnotila sa technika zvyšovania záujmu používania aplikácie prostredníctvom herných princípov. Váha tohto kritéria: 20 %
• Realizovateľnosť: hodnotila sa doba realizácie, ktorá by mala byť rádovo do 3 mesiacov. Váha tohto kritéria: 20 %

Zdroj: Tlačová správa

+