Ako sa zmenili zvyklosti Slovákov počas epidémie Covid-19?

parlamentné voľby 2020 vlajka slovenska

Súčasný krízový stav a nútená karanténa počas epidémie koronavírusu Covid-19 obrátil život Slovákov hore nohami. Vyhýbame sa ľudom, do obchodov chodíme minimálne, hromadnej doprave sa vyhýbame, často pracujeme z domu a kultúrny život praktický neexistuje. To potvrdzujú aj najnovšie štatistiky, ktoré zverejnila spoločnosť Google koncom marca na svojom blogu. Opierajú sa lokalizačné dáta používateľov Google služieb v smartfónoch od 16. februára do 29. marca.

Do obchodov nechodíme, o parky je stále záujem

Po 8. marci prestali slovenskí občania postupne navštevovať reštaurácie, kaviarne, nákupné centra, múzea, knižnice a kiná. K 29. marcu bol prepad na tomto trhu až o 82 %. U obchodov s potravinami, drogérií a lekárni bol po 8. marci prvé dni viditeľný nárast zákazníkov. To pravdepodobne súviselo so snahou predzásobiť sa. K 29. marcu ale návštevnosť klesla až o 89 % oproti začiatku merania.

S čím ale Slováci výrazne neprestali je navštevovanie národných alebo mestských parkov a iných verejných rekreačných priestranstiev. Pokles k 29 marcu bol zanedbateľných 9 %. V prípade Nitrianskeho kraja sa navštevovanie parkov dokonca zvýšilo o 29 %. V prípade Košického kraja je v štatistike nárast až o 67 %. Google ale pripomína, že v tomto prípade nemal dostatok dát.

 

 

Hromadnej doprave sa vyhýbame

Slovenskí občania v tomto období obmedzili aj využívanie hromadnej dopravy, ktorá zvyšuje riziko prenosu nákazy koronavírusu Covid-19. Navštevovanie autobusových zastávok alebo železničných staníc sa podľa štatistiky Googlu znížilo o 61 %.

Priamo do miesta svojho zamestnania prestalo chodiť k 29. marcu až 38 % obyvateľstva. Najviac v Žilinskom a Prešovskom  kraji, kde bol pokles až o 41 %. Časť z tohto podielu využíva možnosť práce z domu. Mobilita v rámci svojho bydliska sa tak logicky zvýšila o 10%. V Bratislavskom kraji až o 12 %.

A ako sa zmenili vaše zvyklosti?

A ako sa zmenil váš život počas epidémie koronavírusu Covid-19? Chodíte nakupovať do obchodov a ako často? Stále dochádzate do miesta svojho zamestnania alebo pracujete z domu? Využívate hromadnú dopravu alebo vlastný automobil? Navštevujete parky alebo iné verejné miesta?

Náš tip
TikTok môžu čakať ťažké časy, YouTube pracuje na konkurencii
Disqus Comments Loading...